^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Jeg har gått til innkjøp av 5 meter stoff med ugler på som jeg tenkte å bruke til å lage noe fint til rommet til jenta vår. Uheldigvis er jeg svært lite kreativ, så jeg trenger tips. Gjerne noe konkret og veldig gjerne bilder som jeg kan se på. Ting jeg har tenkt på: * kle esker med stoffet (hvordan gjør jeg det? lim?) * kle en enkel taklampe (sånn som henger ned) med stoffet (men er det muligens litt brannfarlig? ) ...og der var jeg tom for idéer.
Gjest Best Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Store eller små ugler? Er stoffet kjøpt på Jysk? Der har jeg sett ugler... Hva med å lage bilder? Enten i glassrammer, eller strekke dem rundt lerretsrammer. Ellers kan du sy sengetøy, eller sengeteppe. Eller du kan kle en puff? Eller sy duker? Dukkeklær og dukkesengetøy? Og gardiner selvsagt, eller en roll-up gardin.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 sy pynte puter? kle en puff er en veldig god ide..de har billige puffer feks på ikea som er lette å sy trekk til.
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2012 Det er små ugler på dette stoffet, kjøpt på Jysk ja. Stoffet med de store uglene på skal bli gardiner. Tusentusen takk for mange supre forslag!
Soon Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Pynteputer, vimpler, pledd m/fleecefòr på baksiden.
Wombat Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Fine forslag her Du kan ramme inn litt stoff også, om du lager puter og et gjennomgående tema med dette stoffet på rommet kan det jo være litt fint å ha det på veggen også
SusanneGullet Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Vimpler har jeg laget av gammle stoffrester, og ble veldig fint. Enkelt er det også Og pynteputer som flere skriver. Opplagstavle som du trekker med stoff. Barnebøker, trekk de om slik man setter på bokbind. (hvis det er noen bøker som kjedelig ut) Lage små ugle "bamser" som du fyller med vatt, og bruker knapper til øyne
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2012 Takk for så mange fine forslag. Jeg skal ihvertfall lage bilder tenkte jeg. Prøve å være litt kunsterisk. Og vimpelforslaget likte jeg. Hvordan gjorde dere det? Man trenger gjerne litt stoff til bakside også, sånn at de blir litt tykkere?
SusanneGullet Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 Takk for så mange fine forslag. Jeg skal ihvertfall lage bilder tenkte jeg. Prøve å være litt kunsterisk. Og vimpelforslaget likte jeg. Hvordan gjorde dere det? Man trenger gjerne litt stoff til bakside også, sånn at de blir litt tykkere? Jeg tok og lagdte trekanter bare for hånd, men du kan sikkert bruke mal også. Jeg brukte masse forskjellig stoffrester jeg hadde liggende, liker at de ser forskjellig ut. Ja, jeg brukte to biter stoff til hver vimpel, så sydde jeg de sammen med symaskin og så på en lang stoffbit, men du kan sikkert bruke bånd også
Bachata Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 Big Boy Junior!! De er gode da. og morsomme. Kan ikke være vanskelig å lage heller, en diger pute og fyll.
^^Belle^^ Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 28. mars 2012 Eh...et lite problem. Nå har jeg gått til innkjøp av tau til å henge vimplene i, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal feste vimplene i tauen. Vil ha tau og ikke sånn skråbånd som jeg ser ''alle'' andre bruker, for jeg vil at det skal se litt røft ut. Jeg tenkte å klippe vimplene med et rektangel på toppen sånn at jeg kan sy den fliken rundt tauen. Kan det funke?
^^Belle^^ Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 28. mars 2012 Eller lage et hull på begge sider av vimpelen til å stikke tauen inni?
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 29. mars 2012 Her er bildene. Ble skikkelig fornøyd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå