Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo

Er for tiden så sliten av jobben min, jobber i barnehage. Og vi har en veldig krevende barnegruppe, der vi har mange barn som krever mye. Bare så det er sagt så er det alltid mye å gjøre i en barnehage, så er vandt til stort arbeispress. Men nå føler jeg begeret er i ferd med å renne over. Føler jeg ikke får ivaretatt barna sikkelig og alt jeg gjør er å gå "å slukke branner".

Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så sliten orker ingen ting, og i helger sover jeg masse. Jeg er også mye plaga med mageproblem som blir værre av stress. Om jeg går til min sjef får jeg bare høre at jeg syter, da man helst ikke skal være sliten eller syk. Jeg er sjelden syk og er hundreprosent tilstede på jobb. Og føler jeg også får lite tilbake melding på jobben jeg gjør, føler meg ikke sett. Jeg driver og søker andre jobber, da jeg føler vi ikke har noe bra arbeidmiljø på jobben. Men enn så lenge må jeg holde ut. Jeg gråter mye fordi jeg er så sliten, men må jo ta meg sammen fordi jeg har en datter også. Jeg har ikke lystog sykemelde meg. selv om min lege mener jeg har en depresjon. Har hatt det før og ble da sykemeld, noe som ikke var likt av sjefen. Jeg ønsker og holde ut får å kunne få bra referanser(skal ikke bruke sjefen, men en anna på jobben)

Føler jeg bare har lyst og dra langt bort, og at jeg stanger hode i veggen. Og er også redd for at jeg til sluttt bare faller sammen. Jeg elsker egentlig jobben min, elsker og jobbe med barn så er ikke de det går på. Men dårlig arbeidmiljø pluss stort arbeidspress sliter. Uff hva skal jeg gjøre? noen som er i lignenede situasjon eller har opplevd det samme. Er alenemor og lite kontaktnett så har ikke så mange steder og finne overskudd.

Uff dette ble sytete, jeg er egentlig ikke sånn. Bruker og være jenta som er blid og positiv og takler det meste.....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

skjønner deg veldig godt kunne like godt vært jeg som skrev innlegget (dog en annen jobb en du)men da var det mest pga dårlig arbeidsmiljø...men også det andre du nevner..

sleit meg gjennom det ganske lenge..men så sa legen at jeg skriver ut en sykemelding til deg for du kan ikke ha det sånn på jobben..glad for det valget jeg tok.for jeg tror ikke jeg hadde klart meg der stort lengre.sjefen var ikke sur pga sykemelding..han ville jeg skulle bli og prøvde å overtale meg til å ikke slutte da...men det var ikke bra for meg å være der.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått til legen for å be om sykemelding. Dette sier jeg pga det du sier om legens mening om tilstanden din. Jeg vet hvordan det er å være langt nede. Jeg skjønner at det beste er å strekke seg langt for arbeidsgiveren sin del, men jeg tror du har kommet til et punkt der du må sette deg selv først. Så ville jeg nok fortsatt å prøve å søke andre jobber mens jeg var sykemeldt. Om du orker det, selvsagt.

Lykke til. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Ja blir vel det jeg må gjøre selv om vegen til leger er lang, har hatt det slik i mange år. Har prøvd og si fra men ingenting skjer.Takk for svar..........

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til legen for å lufte tankene, følelsen og mulighetene. Mye mulig det beste er at legen sykemelder deg. Du skal ikke leve for å jobbe, men jobbe for å leve.

AnonymBruker
Skrevet

Sykemelding er da ikke svaret på alle problemer. Det er en lettvint løsning for ikke å ta tak i tingene selv. Er "sliten" en diagnose? Ærlig talt - det er misbruk av et flott system vi har.

Har du det ikke bra på jobben, er ikke dette jobben for deg. Uansett hvordan du snur og vrir på det. Da må du ta tak i tingenes tilstand og se på hva andre muligheter du har.

• Liker 1
Skrevet

Har du det ikke bra på jobben, er ikke dette jobben for deg. Uansett hvordan du snur og vrir på det. Da må du ta tak i tingenes tilstand og se på hva andre muligheter du har.

Nja... du har jo litt rett, men bare hvis du mener "da er ikke dette arbeidsplassen for deg".

Det behøver ikke ha noe med typen arbeid eller TS' arbeidskapasitet å gjøre. Problemet kan simpelthen være dårlig ledelse, og et tegn på dette kan være at lederen beskylder de ansatte for å "syte" når de påpeker at arbeidssituasjonen er kaotisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ts her

Har ikke lyst og sykemelde meg, det er saken.....ellers kunne jeg lett fått sykemelding fra legen min. Men som jeg sa i mitt første innlegg, så vil ikke det være bra for senere referanser.

Men slik saken er nå går jeg på jobb og sover, det er nesten alt jeg gjør. Og prøver og ta meg av mi datter, men har lite overskudd til det. Driver og søker jobber, så vet jeg vil bort fra jobben.

Vi har omstruktureringer på jobben, og jeg har medarbeidere som er veldig mye i mot dette. Er da mitt ansvar og motivere de og få de med på dette. Men jeg føler jeg møter veggen, har gitt beskjed om dette til min leder....men føler jeg ikke får noe hjelp. Hun snakka litt om å fløtte noen av de på en anna avdeling, men heller ikke dette er blitt noe av. Føler hun overlater alt til meg for selv og unngå konflikter med den/de ansatte. Vet jeg kunne ha fortsatt om det ble omstruktureringer og føler sjefen nå "ofrer" meg fordi jeg er en stille og rolig person, mens hun er redd for hva som skjer om hun tar tak i de andre problemene.

Skrevet

Hva med å ta ut en delvis sykemelding? Slik at du kan ha en 20% sykmelding så får du en dag i uka til å hente deg inn, men vil likevel være tilstede på jobben?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du gjør mer enn det som er jobben din er første bud å slutte å gjøre mer enn jobben din! Om du velger å fortsette å gjøre mer enn jobben din, så må du også ta konsekvensene for det!

AnonymBruker
Skrevet

Hallo

Er for tiden så sliten av jobben min, jobber i barnehage. Og vi har en veldig krevende barnegruppe, der vi har mange barn som krever mye. Bare så det er sagt så er det alltid mye å gjøre i en barnehage, så er vandt til stort arbeispress. Men nå føler jeg begeret er i ferd med å renne over. Føler jeg ikke får ivaretatt barna sikkelig og alt jeg gjør er å gå "å slukke branner".

Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så sliten orker ingen ting, og i helger sover jeg masse. Jeg er også mye plaga med mageproblem som blir værre av stress. Om jeg går til min sjef får jeg bare høre at jeg syter, da man helst ikke skal være sliten eller syk. Jeg er sjelden syk og er hundreprosent tilstede på jobb. Og føler jeg også får lite tilbake melding på jobben jeg gjør, føler meg ikke sett. Jeg driver og søker andre jobber, da jeg føler vi ikke har noe bra arbeidmiljø på jobben. Men enn så lenge må jeg holde ut. Jeg gråter mye fordi jeg er så sliten, men må jo ta meg sammen fordi jeg har en datter også. Jeg har ikke lystog sykemelde meg. selv om min lege mener jeg har en depresjon. Har hatt det før og ble da sykemeld, noe som ikke var likt av sjefen. Jeg ønsker og holde ut får å kunne få bra referanser(skal ikke bruke sjefen, men en anna på jobben)

Føler jeg bare har lyst og dra langt bort, og at jeg stanger hode i veggen. Og er også redd for at jeg til sluttt bare faller sammen. Jeg elsker egentlig jobben min, elsker og jobbe med barn så er ikke de det går på. Men dårlig arbeidmiljø pluss stort arbeidspress sliter. Uff hva skal jeg gjøre? noen som er i lignenede situasjon eller har opplevd det samme. Er alenemor og lite kontaktnett så har ikke så mange steder og finne overskudd.

Uff dette ble sytete, jeg er egentlig ikke sånn. Bruker og være jenta som er blid og positiv og takler det meste.....

Bytt bhg da vel. Ikke verre enn det?

Hvis du har en leder som ikke duger, bytt jobb. Skal jo være lett det da? Er du førskolelærer? ENda lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...