Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi får én hel dag i Orlando som skal brukes til en eller annen park. Helst ville jeg hatt 10 dager, elsker sånne parker. Men jeg har stooore problemer med å få oversikt over dette her. Henger dem sammen? Eller er det én og én park, med egen billett til? Regner med parkene er såpass store at man kun kan gå i én park på en dag.

Derfor lurer jeg på:

Hvilken park i Orlando synes DU er best?

Våre "krav", eller ønsker er forøvrig mye berg og dalbaner og gjerne litt ekstreme rides av diverse typer. Trenger ikke så mye vann, bading osv - eller dyr. Vi har ikke med oss barn, og er et par på 25!

Takker hjertelig for tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disneyparkene består av 4 parker som er : Epcot, MGM, Magic kingdom og Animal kingdom. Disse er alle store og vi brukte vel 2 til 3 dager i hver park.

Alle henger sammen og man beveger seg mellom dem via båt, monorail( tog) eller buss. De er alle gratis og frakter dere greit mellom parkene.

Av disse 4 så vil jeg tro at MGM er den som dere ville like best da den har de største berg og dal banene av disse 4 .

Så har man Universial Studios parken. Den henger sammen med Adventure Island parken og jeg tror det er denne dere vil like alller best. Går dere dit så sørg for å kjøre spiderman turen. Mye bra turer og berg og dalebaner her.

Nå har også Harry Potter parken åpnet. Den har jeg ikke vært i ,men mener jeg har hørt at den ligger i forbindelse med universal studio parken.

Man kan kjøpe bilett til en eller flere parker og en eller flere dager. Mye å velge mellom. Nå var vi der i 3 uker så vi kjøpte biletter der vi kunne gå fritt mellom parkene over flere dager.

På parkenes hjemmesider og på you tube kan man også finne endel informasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fint svar!

Tror du det er lite vits i å gå i park der når vi kun har én dag til rådighet?

Skal sjekke ut hjemmesidene og youtube!

Takk!

Ps: Er det mye venting på de ulike berg og dalbanene? Som én time i kø per tur, osv?

Skrevet (endret)

Jeg var i Magic Kingdom, Magic Kingdom, Hollywood studios og Epcot av Disneyparkene og Universal studios adventure islands i august i fjor. Vi hadde en hel dag i Animal Kingdom og en hel dag i Epcot(litt for lite tid) og brukte en dag på både Animal kingdom og Hollywood Studios(synes det var nok av tid)

Av Disney parkene er Epcot min store favoritt! En dag ble litt for lite egentlig. På slutten ble det litt stress med å prøve å nå å gå innom alle landene i World Showcase. Vi brukte litt mye tid i Future land, veldig gøy! Attraksjonene Test drive og Mission Space(hvis du blir lett svimmel ikke ta denne!) var veldig gøy! Jeg ble ikke helt bergtatt av Soarin som mange blir.

Animal kingdom har en berg og dalbane som var ganske gøy som heter Mt. Everest, men ville ikke gått dit bare for å ta den.

Men hvis dere vil ha flest mulig berg og dalbaner ville jeg gått for Adventure islands i universal parken. Der må dere ta The incredible hulk og spiderman som nevnt før. Vi var innom Harry Potter world(eller hva den heter). Det er ikke så stort men har i hvert fall en ganske gøy attraksjon som var en blanding av en simulator og berg og dalbane(aner ikke hva det heter :P) i tillegg til to(tre?) andre berg og dalbaner. Adventure islands består av syv "øyer" med hvert sitt tema: Marvel Super Hero Island, Toon Lagoon, Jurassic Park, The Lost Continent, Seuss Landing, and The Wizarding World of Harry Potter.

Angående tid på å stå i kø: Ja, det er lange køer! I Disney kan du "reservere" plass i køen med å bruke billetten din som fast pass, tror du kan gjøre det maks en gang i timen. Du får da et klokkeslett du skal komme tilbake på(1-3 timer etterpå ca) og stå i en mye kortere kø enn den opprinnelige køen. I Epcot tror jeg vi gikk og tok fast pass på Soarin og tok Test Drive og gikk litt rundt i mellomtiden. Mye av tiden går til å stå i kø men de fleste av attraksjonene(både i Disney og Universal) har underholdning på veien.

Jeg mener de har et lignende system i Universal studios men jeg tror det kostet penger(kjøper i inngangen). Der husker jeg det var absolutt lengst kø til Harry potter riden, rundt 2 timer, og hulken(1 time - halvannen). Harry potter riden sluttet å virke når vi var kommet nesten halvveis i køen så det ble enda mer venting, men det var verdt det for den var gøy!

Oj, dette ble litt langt gitt :fnise:

Dere får det nok gøy uansett hvilken park dere velger :)

Edit: Hvis dere velger en Disney park husk å sjekke kalenderen om det er extra magic hour. Det glemte vi nemlig når vi var i Epcot og hadde plutselig en time ekstra

Endret av rosenkål
Skrevet

Disneyparkene består av 4 parker som er : Epcot, MGM, Magic kingdom og Animal kingdom. Disse er alle store og vi brukte vel 2 til 3 dager i hver park.

Alle henger sammen og man beveger seg mellom dem via båt, monorail( tog) eller buss. De er alle gratis og frakter dere greit mellom parkene.

Av disse 4 så vil jeg tro at MGM er den som dere ville like best da den har de største berg og dal banene av disse 4 .

Er det Hollywood Studios parken du mener? Eller er MGM en egen park? Finner den ikke på hjemmesiden til Disney.

Gjest Badabing
Skrevet

Angående ventetider kommer det veldig an på når på året man er der. Det er selvfølgelig mye mindre folk utenom ferier, helger og høytider. Da vi var der i september, løp vi rett inn på alle attraksjonene. Vi valgte å gjøre andre ting i helgene, og dro heller i parkene på ukedager.

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Takk for gode utfyllende svar! Setter pris på det.

Er det bare en 6-7 rider i hver park eller ser jeg helt feil?

Har litt problemer med å forstå hjemmesidene... ;)

Et spørsmål til! Lønner det seg å bestille billetter på forhånd

på nett, rent prismessig?? Hvor er isåfall en god side? Direkte på hjemmesidene? :)

Tuuusen takk! Flott å kunne få råd og erfaringer direkte fra dem som har vært der selv :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at Universal Studios-parken Island of Adventure virker mest passende til deres ønsker og situasjon :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt Island of Adventure! Elsket den parken og vil dit igjen. Eneste negative var at vi satt fast i to av ridene der :P

Skrevet

MGM/ Hollywood studios er en og samme park ja

Skrevet

Jeg husker ikke hva vi betalte for billettene til Universal studios men jeg tror du får de litt billigere om du bestiller de på nett. Du må nesten bare prøve å google det. Gjelder Disney også.

Vi fikk gratis inngang til Disney parkene ettersom hun ene jobbet i Epcot.

Jeg tror ikke vi tok mer enn 5 attractions i Universal. 3 stk i Harry Potter land, Spider man og Hulken, muligens en til i marvel super hero island men husker ikke helt. Hvis dere er store Harry Potter fans(de to jeg var med var det) så er sikkert Harry Potter land veldig gøy, dere kan drikke beer butter blant annet. Hvis dere drar hit må dere nesten prøve å få med dere The Eight Voyage of Sindbad, ikke fordi det er så bra men nettopp fordi det er så sykt dårlig skuespill :skratte: Kan ikke huske at det var noe fyrverkeri her.

I Disney parkene tror jeg det er 3 kanskje 4 rides i hver park som er av typen fart og spenning. Mens resten er mer show og opplevelser som f.eks Tutle talk with Crush(fra nemo) veldig artig! Det er et ganske stilig fyrverkeri i Epcot om kvelden(best utsikt fra Norge paviljongen visstnok), Wishes fyrverkeriet i Magic Kingdom er også veldig stilig. Jeg ble nesten litt rørt når vi så på det :rodmer:

Dette gjelder egentlig alle parkene, ikke bare forkuser på berg og dalbaner men prøv å få med dere diverse show og lignende. Det er så sykt mye i alle parkene så er gøy og bra, glad jeg slapp å velge kun en :fnise:

Jeg misunner dere! Når er det dere skal dit?

Skrevet

Virker som om Universal Studios/Island of Adventure er det beste for dere, ja. Vi var innom begge parkene på 1 dag. Kjøpte "snikebillett" som var DEFINITIVT verdt pengene!!

Brukte halve dagen i Universal, spiste på Hard Rock og resten av dagen på Island of Adventure. Vi fikk med snikekortet tatt alle turene vi ville (som var stort sett alt) og et par av de 2 ganger. Perfekt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd her i Florida, og har vært i de fleste parkene.

Magic kingdom er beregnet for unger under 12 år. Man må stå utrolig lenge i kø der. For meg som er 18 år var det ikke noe spesielt gøy, bortsett fra å se det "berømte slottet".

De to andre Disney-parkene, epcot og animal kingdom er enda mindre underholdende enn Magic kingdom. Utrolig store folkemengder, evigvarende køer, tror det er mer underholdene for de litt yngre.

Så har vi Universal studios. Lang ventetid til de forskjellige attraksjonene, men det er ihvertfall bedre enn i Disney World. De har 2-3 rides som er verdt og få med seg, og som man får et lite "adrenalinkick" av, universal studios var veldig skuffende for meg og.

Vist du er ute etter berg-og-dal baner, masse forskjellige karuseller osv, vil jeg heller anbefale deg Busch Gardens. Denne parken ligger i Tampa, som er to timer unna. Det er kanskje ikke helt aktuelt for deg.

Skrevet

Magic kingdom er beregnet for unger under 12 år. Man må stå utrolig lenge i kø der. For meg som er 18 år var det ikke noe spesielt gøy, bortsett fra å se det "berømte slottet".

Jeg vil faktisk driste meg til å si at du er for ung ha ha ha. Og gammel. Har hørt om flere "på din alder" som ikke likte det. Men er man litt eldre, er det en annen nostalgisk reise... ;-) I alle fall opplevde jeg det slik - mest med Disney, men også med Universal.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...