AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Hunden vår, en Staffordshire bull terrier hann på ca. 1 år, legger igjen gule flekker overalt han går, i seng og sofa, på sitt eget teppe og på puter. (Han får ikke være i sofaen, men gjør det når vi ikke er hjemme. Og JA, det er jeg som lagde den andre tråden ) Disse flekkene kommer da fra den lille tissemannen Er dette normalt? Kan man gjøre noe med det?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Utrolig at du ikke har skjønt at dette er betennelse eller noe annet som er i uorden 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Utrolig at du ikke har skjønt at dette er betennelse eller noe annet som er i uorden Han har hatt det en stund, så jeg har trodd det er sæd rett og slett.. TS
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Forhudsbetennelse som bør behandles. Takk! Da skal vi sjekke det! TS
vinterspeil Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Hmmm ... jeg har sett det samme på hunden vår uten at det på noen måte ser ut til å være betennelse noen plass. Er dere sikker på at det ikke rett og slett er normalt hos hannhundene?
MalloryK Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Skyll han i dusjen og rens med klorhexidin. Dyr får smegma og
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Hmmm ... jeg har sett det samme på hunden vår uten at det på noen måte ser ut til å være betennelse noen plass. Er dere sikker på at det ikke rett og slett er normalt hos hannhundene? Jeg fant dette svaret hos Canis i hvert fall (Av veterinær) Hei første gangs hundeeier Det er veldig vanlig med forhudskatarr på hannhunder. Vanligvis arter det seg slik at det kommer sparsomme mengder gul-grønn utflod fra åpningen i huden rundt penis. Dersom hunden ikke virker plaget av dette, slikker seg mye eller at huden virker rød, irritert eller hoven ville jeg ikke bekymret meg for tilstanden. Hunder kan bli mer fokusert på området ved stadig behandlinger, og slikke på seg både hud irritasjon og betennelse. Dersom du likevel ønsker å behandle kan du fortsette med forhudsrensen hvis den har effekt, eller du kan forsøke å begynne med en periode på to uker uten behandling og vurdere om det ble bedre verre eller ingen forskjell. Ble det verre prøver du med ny kur med forhudsrens eller underlivs vask: lactasyd eller tilsvarende. Det er ikke et svar til meg altså, men ett jeg fant. TS
Sugerøret Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Klipp ned litt av pelsen foran utstyret,så tissedråper og utflod kan lettere bli fjernet av hunden Forhudrens får en kjøpt på apoteket,men lønner seg at du får en vetrinær til å vise hvordan en skal rense ,om du ikke kan dette fra før.
mysticmoo Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Det er normalt at det kan være litt gul smegma rundt tuppen nå og da som de vasker bort selv, men når det blir et såpass problem at det drypper og/eller blir flekker rundt om kring, ville jeg ha kjøpt enten forhudsrens hos veterinær eller laget en liten saltvannsoppløsning/mild klorhexidin og skylt selv. Du kan bruke en sprøyte uten kanyle, fylle med den oppløsningen du velger å bruke, dra forhuden frem, forsiktig sprøyte inn oppløsningen, klemme igjen forhuden og 'massere' lett og deretter åpne og la det renne ut.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Vi har vært hos dyrlege i dag og ble rådet til å bare tørke det bort hvis det kom overflødig puss. Det var veldig vanlig hos hannhunder. (hormonelt) Men hvis det ikke ble verre var det ingenting å bry seg om. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå