Surriball Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Hei! Jeg og samboeren min skal til Riga i påska, og gleder oss masse! Men vi har ikke lagt noen store planer for hva vi skal gjøre helt ennå, bare snakket litt løst om det. - Spise god mat - Spa, kanskje? - Shopping! - Sightseeing - Marked - Gå på koselig kafe/bar Vi ser ikke for oss noen rølpetur, men det blir sikkert en og annen drink eller øl. Og så har vi tenkt å smake Rigabalsam. Dere som har vært der, hva anbefaler dere? Det gjelder alt jeg har lista opp, egentlig. Det er også et kriterium at det ikke koster skjorta, for vi er studenter. Vi er derfor på studentbudsjett, men har spart til denne turen. Når det gjelder shopping, har jeg ikke tenkt å handle veldig masse dyre merkevarer, for jeg regner med at det koster omtrent det samme. Har dog veldig lyst til å innom en Oasis-butikk, siden de har så mange flotte kjoler der. Jeg har et lite håp om at det er litt billigere enn i Norge... Men hvor finner jeg de normale, latviske klesbutikkene? Tips mottas med takk!
amalie_n Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Riga er en kjempehyggelig by - dere kan glede dere! Jeg anbefaler å drikke cocktails i skyline bar - utrolig deilige drinker, til en god pris og med en fantastisk utsikt over Riga! Hvor lenge skal dere være i Riga? Har dere tid vil jeg absolutt anbefale å reise til Jurmala for en dag på spa, de har en helt fantastisk strandlinje hvor dere kan gå og nyte. Sikkert litt for kaldt til å bade;) Eventuelt har de faktisk flere gode spa i byen. Vi var på et spa som lå inne på et kjøpesenter. Fikk hotellet til å booke dette for oss. Husker desverre ikke navnet. Betalte vel ca 600 kr pr pers for massasje, ansiktsbehandling, detox, manikyr og pedikyr - det hele tok fem timer. Når det gjelder shopping - er det flere kjøpesenter. De har et litt i utkanten som er ok. Men ellers likte jeg å bare gå rundt i bakgatene i nærheten av gamlebyen. De har en fantastisk new-yorker butikk - bra utvalg og god pris. Ellers er maten billig der. Vi spiste godt til en svært fin pris. Når det gjelder sightseeing bør dere absolutt se den bunkeren fra 2 verdenskrig, galleriene er gode, ellers er det bare å gå i bakgatene - for de er nydelige. Anbefaler også katedralene og kirkene - husker ikke navnet på den ene kirken - men der får man også en fin utsikt over byen. God tur!
Surriball Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2012 Takk for svar! Vi kommer fram mandag ettermiddag og reiser igjen fredag formiddag, så i praksis har vi tre og en halv dag til å utforske byen. Jeg skal sjekke ut Jurmala, og takk for tips om bakgater i gamlebyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå