AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Ja, når vi er på jobb kommer vi hjem til en helt ommøbulert sofa. Han får ikke lov til å komme opp i sofaen når vi er hjemme. What to do?
*appifany* Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Jeg leste sofashopping. Det er nemlig et reelt problem Bikkja kan jo bare settes i bur 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Hehe, ja det er en hund! Beklager! Det er jo umulig å ha en hund i bur i kanskje 8 timer... Det er en Staffordshire bull terrier. TS
addict Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Vår hund er alltid i bur når vi ikke er hjemme. Det har hun vært hele livet. Hun blir forferdelig utrygg når hun ikke er i buret, og bare bjeffer og river istykker ting og stresser som bare det. Derfor må vi ha henne i bur. Kanskje litt hjerterått, men slik er det nu..
Armitage Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Hehe, ja det er en hund! Beklager! Det er jo umulig å ha en hund i bur i kanskje 8 timer... Det er en Staffordshire bull terrier. TS Har dere plass ute? Kanskje dere kan bygge en utekennel med hus?
Gjest Cessie Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Hunden min får kun være i gangen når han er alene hjemme. Enkelt og greit. Jeg lukker alle dører før jeg går. Døra til vaskerommet låser jeg i tillegg (han åpner dører hvis han vil, og maten hans er på vaskerommet...).
MellonCollie Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Vi har også en staff, og med akkurat samme problemet! Hun er ikke utrygg eller noe når hun er alene, så vi kan fint la henne få lov til å gå rundt i huset som hun vil - og det har jeg tenkt til å fortsette med. (Hun elsker å legge seg på gulvet i stua når sola skinner inn, da ligger hun og koser seg i varmen...vil ikke ta fra henne muligheten til det ). Men ja, hun synes tydeligvis også det er stas å kose seg i sofaen når vi er borte. Ingen ommøblering, men derimot blir hun avslørt av hundehårene. Det jeg har gjort, spesielt i røyteperioden, er å sette ting oppi sofaen. Vaskebaljer, en lekekasse etc. Noe med litt størrelse. Da hopper hun ikke opp. Og etter at vi har gjort det en periode, så slutter hun gjerne også å hoppe opp selv om det ikke er noe i sofaen. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Hunden min får kun være i gangen når han er alene hjemme. Enkelt og greit. Jeg lukker alle dører før jeg går. Døra til vaskerommet låser jeg i tillegg (han åpner dører hvis han vil, og maten hans er på vaskerommet...). Jeg tror ikke det nytter å ha ham i bur. Han kommer til å sitte å ule hele dagen. Han er vant til å komme i bur når han skal sove, men ikke noe annet. Vi har ikke noe særlig uteplass desverre. Ikke egnet til bruk når vi ikke er hjemme i hvert fall. Tror dette må bli en løsning for oss også. Vi har desverre ingen dører inn fra gangen, så vi må antagelig sette opp en grind. Hadde bare håpet at det var en måte å gå ham til å bare slutte på TS
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Vi har også en staff, og med akkurat samme problemet! Hun er ikke utrygg eller noe når hun er alene, så vi kan fint la henne få lov til å gå rundt i huset som hun vil - og det har jeg tenkt til å fortsette med. (Hun elsker å legge seg på gulvet i stua når sola skinner inn, da ligger hun og koser seg i varmen...vil ikke ta fra henne muligheten til det ). Men ja, hun synes tydeligvis også det er stas å kose seg i sofaen når vi er borte. Ingen ommøblering, men derimot blir hun avslørt av hundehårene. Det jeg har gjort, spesielt i røyteperioden, er å sette ting oppi sofaen. Vaskebaljer, en lekekasse etc. Noe med litt størrelse. Da hopper hun ikke opp. Og etter at vi har gjort det en periode, så slutter hun gjerne også å hoppe opp selv om det ikke er noe i sofaen. Herlig Høres akkurat ut som vår gutt. Litt av problemet vårt er nok at sofaen står under vinduet, så han synes det er kjempegøy å stå der og titte ut Skal prøve rådet ditt! Er bare litt redd for at tingene kommer til å bli revet ned, men det vet jo ikke før vi har prøvd TS
ini Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Jeg ser ikke noe problem med å ha hunden i bur i 8 timer. Hunden min elsker buret sitt, det er jo hennes egen private hule! Når jeg er hjemme åpner jeg døren til buret (men hun ligger stort sett enten der eller under sofabordet når hun ikke er i aktivitet). Hvis vi er på besøk hos andre hundeeiere oppsøker hun gjerne buret til hunden deres og krabber inn der, enten hun får plass eller ikke. Man må selvfølgelig la hunden bli vant til å ligge i bur, og sørge for at rommet er varmt nok (typ vaskerom med 12 grader er ikke ideelt) ettersom hunden ikke kan være i aktivitet for å holde varmen, men så lenge hunden har tilgang på vann i buret er det helt uproblematisk. Ellers kan du prøve finmalt pepper i sofaen. Da vil hunden "sniffe" det inn, noe som ikke er så behagelig. Jeg brukte det på gulvteppene når mi snuppe "gravde" i teppene. Men uansett - jo mindre plass en hund må ha kontroll over når den er alene hjemme, desto tryggere føler den seg. 1
Portvinpiken Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Jeg ser et STORT etisk og moralsk problem med å stenge et levende vesen i et bur over lengre tid når man enkelt og greit kan kjøpe grinder på Biltema for et par hundrelapper og sette opp for å stenge av til stuen. Å sette den i bur er en feig og lettvint løsning for hundeeier. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #14 Skrevet 24. mars 2012 Jeg ser ikke noe problem med å ha hunden i bur i 8 timer. Hunden min elsker buret sitt, det er jo hennes egen private hule! Når jeg er hjemme åpner jeg døren til buret (men hun ligger stort sett enten der eller under sofabordet når hun ikke er i aktivitet). Hvis vi er på besøk hos andre hundeeiere oppsøker hun gjerne buret til hunden deres og krabber inn der, enten hun får plass eller ikke. Man må selvfølgelig la hunden bli vant til å ligge i bur, og sørge for at rommet er varmt nok (typ vaskerom med 12 grader er ikke ideelt) ettersom hunden ikke kan være i aktivitet for å holde varmen, men så lenge hunden har tilgang på vann i buret er det helt uproblematisk. Ellers kan du prøve finmalt pepper i sofaen. Da vil hunden "sniffe" det inn, noe som ikke er så behagelig. Jeg brukte det på gulvteppene når mi snuppe "gravde" i teppene. Men uansett - jo mindre plass en hund må ha kontroll over når den er alene hjemme, desto tryggere føler den seg. Jeg dømmer ingen som gjør det på den måten, men vi har valgt å ikke gjøre det. Spesielt når hunden er vant til å ha hele leiligheten. (Han finnes ikke utrygg ) Kanskje vi skal prøve pepper, ja! TS 1
vinterspeil Skrevet 24. mars 2012 #15 Skrevet 24. mars 2012 Jeg ser et STORT etisk og moralsk problem med å stenge et levende vesen i et bur over lengre tid når man enkelt og greit kan kjøpe grinder på Biltema for et par hundrelapper og sette opp for å stenge av til stuen. Å sette den i bur er en feig og lettvint løsning for hundeeier. Jeg er helt enig med Portvinpiken! Den forrige hunden vår gjorde mye ugang når den var alene hjemme. Det vi gjorde var å sette buret til hunden i kjøkkendøren slik at den fikk tilgang til kjøkkenet og buret. Lite og trygt og fritt for ugang. Men jeg må legge til at våre hunder er lite alene hjemme. Vi har de heller med på jobb - eller de ligger i bilen mens vi er opptatte. Da får de se seg litt rundt om ikke annet.
ini Skrevet 24. mars 2012 #16 Skrevet 24. mars 2012 Men jeg må legge til at våre hunder er lite alene hjemme. Vi har de heller med på jobb - eller de ligger i bilen mens vi er opptatte. Da får de se seg litt rundt om ikke annet. Å slippe å ha hunden hjemme alene noe særlig er jo selvfølgelig det mest optimale, men det er vel heller unntaket enn regelen når det gjelder hvilke plasser man kan ha med hunden sin på jobb (evt studiested). Jeg har dessverre ikke det. Hadde forsåvidt vært gøy å se reaksjonene til de sære foreleserne mine om jeg hadde tatt med hunden på lab'en når vi har mikrobiologi.
Sugerøret Skrevet 24. mars 2012 #17 Skrevet 24. mars 2012 (endret) bur i 8 timer pga en sofa? Neh vettu hva. Om sofaputene (ikke pynteputene) kan vippes opp,prøv dette.Eller sett noe som f.eks tørkestativ i sofaen og sett bordet inntil slik at hunden ikke kommer seg opp. Pepper? uff stakkars hund Endret 24. mars 2012 av Kårky 2
mysticmoo Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 *tar seg en bolle* Bikkja kan jo bare settes i bur Putte en hund i bur fordi den hopper opp i sofaen? Har dere plass ute? Kanskje dere kan bygge en utekennel med hus? En staffe, samt mange andre raser (vil påstå de fleste) vil ikke trives som utehunder. Vår hund er alltid i bur når vi ikke er hjemme. Det har hun vært hele livet. Hun blir forferdelig utrygg når hun ikke er i buret, og bare bjeffer og river istykker ting og stresser som bare det. Derfor må vi ha henne i bur. Kanskje litt hjerterått, men slik er det nu.. Jeg ser ikke noe problem med å ha hunden i bur i 8 timer. Hunden min elsker buret sitt, det er jo hennes egen private hule! Når jeg er hjemme åpner jeg døren til buret (men hun ligger stort sett enten der eller under sofabordet når hun ikke er i aktivitet). Hvis vi er på besøk hos andre hundeeiere oppsøker hun gjerne buret til hunden deres og krabber inn der, enten hun får plass eller ikke. Man må selvfølgelig la hunden bli vant til å ligge i bur, og sørge for at rommet er varmt nok (typ vaskerom med 12 grader er ikke ideelt) ettersom hunden ikke kan være i aktivitet for å holde varmen, men så lenge hunden har tilgang på vann i buret er det helt uproblematisk. Det tristeste jeg hører er folk som sier at hundene deres er mye tryggere i buret enn uten bur. En hund som kun er trygg i bur er det noe galt med. Ærlig talt. Nå er jeg ekstrem burmotstander, men at bur er en trygg hule og alt det der er bare trist å lese. En hund skal være trygg nok til å kunne ligge utenfor bur. Men uansett - jo mindre plass en hund må ha kontroll over når den er alene hjemme, desto tryggere føler den seg. Hvis man har en nervøs hund kan nok det stemme, men hva med å gjøre hunden trygg på huset, så den har mulighet til å skifte liggeplass og strekke litt på beina mens den er alene hjemme? Ja, jeg syns burbruk er på kanten til dyremishandling. TS - kjøp kompostgrinder på biltema og sett foran sofaen når dere ikke er hjemme, evt legg noe i sofaen (haug med jakker e.l) eller ganske enkelt lukk stuedøra så hunden kan ha resten av huset. Vet ikke om hunder biter på get-off sprayer og slike ting, og tviler på at du vil dynke sofaen i eddik eller tabasco. 2
Skyld Skrevet 26. mars 2012 #19 Skrevet 26. mars 2012 Har lest at å legge aluminiumsfolie under/over sofaputene kan virke, om hunden reager på lyd.
Gjest Nuppdupp Skrevet 26. mars 2012 #20 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ser ikke noe problem med å ha hunden i bur i 8 timer. Hunden min elsker buret sitt, det er jo hennes egen private hule! Når jeg er hjemme åpner jeg døren til buret (men hun ligger stort sett enten der eller under sofabordet når hun ikke er i aktivitet). Hvis vi er på besøk hos andre hundeeiere oppsøker hun gjerne buret til hunden deres og krabber inn der, enten hun får plass eller ikke. Man må selvfølgelig la hunden bli vant til å ligge i bur, og sørge for at rommet er varmt nok (typ vaskerom med 12 grader er ikke ideelt) ettersom hunden ikke kan være i aktivitet for å holde varmen, men så lenge hunden har tilgang på vann i buret er det helt uproblematisk. Ellers kan du prøve finmalt pepper i sofaen. Da vil hunden "sniffe" det inn, noe som ikke er så behagelig. Jeg brukte det på gulvteppene når mi snuppe "gravde" i teppene. Men uansett - jo mindre plass en hund må ha kontroll over når den er alene hjemme, desto tryggere føler den seg. har lest at de som sitter i fengsel over lang tid reagerer akkurat som hunden din. noe å tenke over kanskje? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå