Gå til innhold

Erfaringer med laseroperasjon øye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har du erfaringer med laseroperasjon eller kjenner noen som har gjort dette? Jeg vurderer dette sterkt, men vil gjerne høre deres erfaringer : )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jepp det har jeg! gjorde det for 6 år siden. Hva lurer du på?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg.

Gjest jomfruen21
Skrevet

Jeg lurer på hvordan det gikk. Noen komplikasjoner? Ble synet helt perfekt? Anbefaler dere det eller ikke?

Gjest Atania
Skrevet

Anbefales på det varmeste! Er strålende fornøyd - gjorde vondt etterpå, men fikk med bedøvende øyedråper, ingen komplikasjoner eller bivrkninger eller noe sånt (med unntak av litt lysømfintlighet til tider).

Brukte Argus-klinikken i Oslo, dyrt men absolutt verdt det.

AnonymBruker
Skrevet

okei, tusen takk for svar :)

Skrevet

Dette har jeg veldig lyst til å gjøre også! Jeg får ikke på meg linser, uansett. Men, jeg er så flink til å spørre helt latterlige dumme spørsmål, så her kommer et:

I sex og singelliv tok Miranda laseroperasjon, og ble sendt hjem for å sove og fikk sovetabeletter osv. Er det slik det er, eller er det bare på film? :P OG - hvor lenge må man være borte fra jobb?

Gjest jomfruen21
Skrevet

Nei ikke jeg heller. Har nettopp begynt med linser men syns ikke noe om det. Det svir, klør og tørker ut øynene mine. Hehe, nei slik er det ikke i virkeligheten ;) Man kan vanligvis dra på jobb dagen etter men må ta det litt med ro de neste par dagene har jeg hørt. Operasjonen tar et minutt, så ligger man på et rom en halvtime så kan man dra hjem. Kjenner ei som dro tilbake på skolen samme dag :P

AnonymBruker
Skrevet

Min mor tok laseroperasjon for et par år siden, og hun har slitt med tårekanalene siden. Hun begynte med å ha ekstremt tørre øyne, måtte dryppe de flere ganger i timen de første månedene. Dro tilbake på kontroll, de fikset på et eller annet med tårekanalene, og nå renner øynene hennes heeeele tiden. Det ser ut osm hun gråter konstant. Kan ikke bruke sminke, for den renner av, og det er veldig plagsomt for hun.

Så vær obs på at det kan gå galt også.

Skrevet

Kjæresten min tok det på Argus. Øynene var røde og ekstremt smertefulle i dagene etter, og de rant som faen. Han er ikke typen som klager, men da klaga han skikkelig. Sa ting som "angrer på hele operasjonen" osv.

Men etterhvert ble det kjempebra, og han angrer ikke et sekund. Han har mye bedre syn enn meg, og jeg har alltid hatt normalt, godt syn :fnise:

Skrevet

Ja de historiene det har gått gale er skumle å høre.. :s det er jo en risiko vi må ta men den skal visst være veldig liten?

fanta exotic det var godt å høre :)

Skrevet

Jeg tok laseroperasjon (ASA operasjonen, hvor de "skraper" bort øverste laget av hornhinna) for 2 år siden. Var veldig plaget med øynene når jeg brukte liser, de var tørre og øynene mine rant.

Jeg kan med hånden på hjertet si at det er den beste investeringen jeg har gjort! Er så deilig å ha perfekt syn og slippe styret med linsene...

Kan trygt anbefale Argus, de har kanpanjer med jevne mellomrom. Jeg fikk det til halv pris og betalte 15.000,- (alt inkludert!)

Skrevet

Var jeg som spurte om det sex og singelliv spørsmålet.

Jeg var med en kompis for en del år siden når han tok operasjon, han hadde IKKE mulighet til å dra på skole/jobb samme dagen i alle fall. Jeg var skyssen hans, og han fikk beskjed om å oppholde seg i et mørkt rom resten av dagen.

Sumaya - hvorfor fikk du det til halv pris?

Nei, her skal det spares, dette er noe jeg virkelig vil.

Beklager at jeg kuppet tråden din litt, TS!

Skrevet

Ja, typen var også sykmeldt i 2-3 dager, men fikk sykmelding på klinikken, så det var ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe nei det går helt fint "anonymeline" ;) Okei. Greit å vite hvor fort man får komme seg i arbeid igjen. Jeg leste hvertfall at den nyeste laseroperasjonen var så "bra" at man kom i jobb dagen derpå men dette er vel individuelt. Når det har gått så bra med så mange så frister det VELDIG! :)

Skrevet

Var jeg som spurte om det sex og singelliv spørsmålet.

Jeg var med en kompis for en del år siden når han tok operasjon, han hadde IKKE mulighet til å dra på skole/jobb samme dagen i alle fall. Jeg var skyssen hans, og han fikk beskjed om å oppholde seg i et mørkt rom resten av dagen.

Sumaya - hvorfor fikk du det til halv pris?

Nei, her skal det spares, dette er noe jeg virkelig vil.

Beklager at jeg kuppet tråden din litt, TS!

Jeg fikk det til halv pris fordi de hadde kampanje. Noe de visstnok har med jevne mellomrom, men tilbudet gjaldt bare på akkurat den type operasjon. Ikke Lasik som er den andre typen hvor man "løfter av" hornhinna og legger den på igjen.

http://www.argus-syn.no/lasik-laseroperasjon

Skrevet

Okei. Jeg har googlet dette her litt nå, og det slik jeg forstår det tror jeg at jeg må ha Lasik operasjon.

Kom også frem til at godtsyn.no hadde god pris på laseroperasjoner, men usikker på om det er forskjell der og andre steder? (Med tanke på kvalitet)

Der kan man i hvertfall få gratis konsultasjon, så jeg kan ta meg en Oslo-tur for å høre hva de har og si.

Jeg kan ikke helt forstå om det skal være stor forskjell på de ulike klinikkene, egentlig.. Noen som har erfaring med Godt syn vs andre steder?

Er bare å beklage mange spørsmål, men det koster mye og en liten prosent kan få bivirkninger (eller hva jeg skal kalle det) av denne operasjonen. Så jeg er jo veldig nysgjerrig på andres erfaringer!

Skrevet

Kan jeg også stille spørsmål?

Jeg sliter med lysømfintlighet i dag, vil en laseroperasjon kunne forverre det?

(Jeg er ganske lyssky og må bruke solbriller også når det regner/er overskyet).

Gjest Hikken
Skrevet

Vil synet komme helt ned i 0? Jeg har -7, snart - 8 i styrke på høyre øye, og jeg lurer på om det bare vil gå ned slik at jeg har kanskje f.eks -3 og må fortsette med å bruke linser, eller om jeg så heldig at det kommer ned i 0?

Gjest Atania
Skrevet

Hadde også -8, tror jeg har tilnærmet perfekt syn nå (?), behøver ikke linser eller lese/pc-briller eller noe i allefall. Brukte også den ASA-teknikken, vondt og dyrt som sagt (34000), men det var sååå verdt det! Noe av det smarteste jeg har gjort.

Det verste var egentlig å ikke kunne sminke seg på en ukes tid :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...