Gå til innhold

Hva er hunden din verdt ?

LaToya

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Hunden min døde desverre for snart fire år siden men mens hun levde fikk vi mange tilbud om å selge henne. Jeg hadde ikke solgt henne for alle pengene i verden, hun var det kjæreste jeg noen gang har hatt. Savnet etter henne stikker fortsatt langt inne i meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk tilbud om å selge babyen min for en stoooor sum-Hun skulle brukes til avl og utstilling. jeg avviste tilbudet uten betenkning!

Man selger da ikke familimedlemmer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men jeg skjønner jo at hun er ettertraktet så pen som hun er!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Men kanskje mannen? :ler:

Kan vi ikke snu på spørsmålet: Hvor mye ville du f.eks. ha betalt for behandling som var livreddende? 10 000? 20 000? 30 000? 50 000?

Vet ikke om jeg kan gi klart svar på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig(!) forsikring på hunden min......så jeg slipper de store summene hvis og når hun blir syk. Hun ble faktsik veldig syk for ikke så lenge siden....livvmorbettennelse. hvis måtte fjerne livvmoren hadde summen kommet opp i 10-15000...JEg hadde gladelig tatt opp et lån for operasjonen hvis jeg ikke hadde hatt forsikring på henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke gjort!! Men, nå ser det ut som lillegutten kanskje er syk så da må vi kanskje kvitte oss med han, og da selger jeg han - men ikke for pengenes skyld. Fordi, jeg vil forsikre meg om at de som evt. skal ha han vil ha han så mye at de er villig til å betale for han. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt ikke. Men kanskje mannen? :ler:

Kan vi ikke snu på spørsmålet: Hvor mye ville du f.eks. ha betalt for behandling som var livreddende? 10 000? 20 000? 30 000? 50 000?

Vet ikke om jeg kan gi klart svar på det...

Hadde gjort det jeg hadde kunnet for å redde livene deres...

Såpass er de verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg brukte masse penger på hunden min mens jeg hadde henne. Vi hadde forikrin, men rett etter den gikk ut, fikk hun kreft. Vi prøvde alt som sto i vår makt for å gjøre henne firsk og det kostet en del, men det var verdt det, selv om hun til slutt måtte avlives pgr av at det ikke var mer vi kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke solgt hunden min. Ingen vits i å komme med tilbud :blunke: . Om jeg MÅTTE kvitte meg med henne (av en eller annen grunn), så hadde jeg valgt ny eier med omhu og slett ikke tatt et rødt øre for det.

Hvor mye jeg ville betalt for behandling om hun ble syk? MYE!

Men jeg er ikke sikker på om jeg ville latt henne gå gjennom smertefulle operasjoner som ville gi henne store problemer senere. Da ville jeg heller satt sprøyta og latt henne slippe.

Det står ikke om penger. Det gjelder hva jeg vil la et dyr gjennomgå for at JEG skal få beholde dyret mitt.

Om det er en ung hund som får problemer med et bein og som vil bli helt frisk etter en operasjon til 50000, så hadde jeg sikkert gått ned på kne i banken og tatt opp lån.

Men om det er en eldre hund (la oss si 7-8 år) som får kreft og som har liten sjanse til å bli frisk uansett, så hadde jeg nok ikke hatt hjerte til å la hunden gjennomgå smerte og dårlig livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke solgt hunden min. Ingen vits i å komme med tilbud :blunke: . Om jeg MÅTTE kvitte meg med henne (av en eller annen grunn), så hadde jeg valgt ny eier med omhu og slett ikke tatt et rødt øre for det.

Det hadde jeg ikke turt med mindre jeg kjente de som skulle overta han.. Jeg vil selvfølgelig velge ny eier med omhu om jeg må kvitte med med han, men vil også ta en viss sum for han, fordi jeg føler at det er en ekstra trygghet.. Selvfølgelig ikke "halv pris" eller lignende. Men, kanskje 1000-kroner e.l. Og for pengene kan jeg jo feks. kjøpe inn foret han liker, eller andre ting til han som jeg sender med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Om det er en ung hund som får problemer med et bein og som vil bli helt frisk etter en operasjon til 50000, så hadde jeg sikkert gått ned på kne i banken og tatt opp lån.

Men om det er en eldre hund (la oss si 7-8 år) som får kreft og som har liten sjanse til å bli frisk uansett, så hadde jeg nok ikke hatt hjerte til å la hunden gjennomgå smerte og dårlig livskvalitet.

Var det valget vi måtte ta også.. Hunden min var 10år da hun fikk kreft. Vi prøvde forskjellige medisiner og tok masse prøver. Legen sa han kunne opperere men at hun sansynligvis ikke ble frisk. Jeg tok da valget om at det var bedre å avslutte det før hun fikk smerter. Det var en tung avgjørelse og hun fikk sprøyten mens hun lå i fanget mitt. Det var hardt, men jeg ville ikke la henne lide for min egen del. Det er fire år siden hun døde nå og jeg savner henne fortsatt, men jeg vet det var det beste for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke turt med mindre jeg kjente de som skulle overta han.. Jeg vil selvfølgelig velge ny eier med omhu om jeg må kvitte med med han, men vil også ta en viss sum for han, fordi jeg føler at det er en ekstra trygghet.. Selvfølgelig ikke "halv pris" eller lignende. Men, kanskje 1000-kroner e.l. Og for pengene kan jeg jo feks. kjøpe inn foret han liker, eller andre ting til han som jeg sender med.

Forstå meg rett.. jeg ville da ikke gitt hunden til folk jeg ikke kjente. Allers helst ville jeg gitt hunden til noen jeg kjente godt og som jeg kunne hatt kontakt med. Det andre alternativet er å bruke folk jeg kjenner, som driver med omplassering av dyr.

For meg hadde det ikke vært noen trygghet å få 1000 kroner av en ny eier. Det eneste som er viktig er at jeg VET at de kan gi hunden min et godt hjem, der den får alt den trenger (og aller helt mye mer). Det hadde betydd alt i verden for meg at jeg hadde fått høre hvordan det gikk med hunden. Og kanskje besøke den også.. om det var forsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI,hunden min er ikke til salgs for en hver pris.

Det er ett familimedlem og jeg selger ikke det som jeg har så kjært.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

De fleste har vel forsikring på hundene sine - da er det jo heldigvis ikke relevant å si hvor mye man ville betalt for en livreddende behandling/operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...