AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Hei! Vi vurderer å få ny takst på boligen vår, og lurer på om noen vet om det er mulig å anslå en slags generell verdiøkning i løpet av de siste 3 årene? Det er jo vanskelig å si, men regner jo med at taksten vil stige noe, eller ihvertfall ikke bli satt lavere nå¨enn for 3 år siden. Vi har ikke gjort så mye med boligen foruten om å installere varmepumpe, nytt sikringsskap + skiftet ut et par vinduer, bor litt utenfor Trondheim, forresten. Noen som vil gjette litt ang. verdiøkning?
Gjest Wei Wei Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Vi vet jo ingenting om boligtype, st;rrelsen og beligenhet. SE på Finn om du finner liknende boliger i nærområdet. Eller vent til du får verdivurdering fra en ekpert.
Gjest Spinell Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Gå inn på Statistisk Sentralbyrås nettsider og søk på boligprisindeksen. Da får du en ide om prisstigningen på boliger gjennom årene.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Jeg vil anta rundt 8-10% økning hvert år. Så fremt avstanden til Trondheim ikke er alt for stor, slik at prisene følger omtrentlig prisstigning som i selve byen. Litt mer detaljer her: http://www.ssb.no/bpi/tab-2012-01-13-01.html
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Vi vet jo ingenting om boligtype, st;rrelsen og beligenhet. SE på Finn om du finner liknende boliger i nærområdet. Eller vent til du får verdivurdering fra en ekpert. TS her! Var mer en generell stigning i verdi prosentmessig jeg tenkte på, om det var mulig å kunne anslå det, ikke spesifikt stigning ut fra vår bolig og kjøpspris o.s.v. Skjønner jo uansett at det er vanskelig for andre å si noe om
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Jeg vil anta rundt 8-10% økning hvert år. Så fremt avstanden til Trondheim ikke er alt for stor, slik at prisene følger omtrentlig prisstigning som i selve byen. Litt mer detaljer her: http://www.ssb.no/bpi/tab-2012-01-13-01.html TS igjen. Takk for svar, og til deg også Spinell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå