Gå til innhold

Hva er det kattene ikke liker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe spesielt, kanskje vi mennesker gjør, som katter ikke liker?

Har ei katt og noen ganger må jeg bare se på henne. Hun er så søt der hun ligger også løurer jeg på hva hun egentlig tenker, hva er det som rører seg opp i en katts hode.

Men så kom jeg til å tenke på, liker egentlig katten det? Og er det flere ting vi mennesker gjør som vi ikke tenker over som katter ikke liker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du lurer på om pus har noe imot at du glor på henne og prøve å lese tankene hennes? jeg hater når mennesker gjør sånt mot meg i allefall... :P

AnonymBruker
Skrevet

du lurer på om pus har noe imot at du glor på henne og prøve å lese tankene hennes? jeg hater når mennesker gjør sånt mot meg i allefall... :P

Var ikke helt det jeg mente, men...

Det er ikke slik at jeg glor, men liker å se på henne og lurer egentlig bare på om katter har noe i mot et. Har ikke merket noe da.

Men leste på kg en gang at man skal ikke se katten i øynene for det liker den ikke.

AnonymBruker
Skrevet

katter liker øyekontakt på avstand. men ikke når du sitter helt nært. da vrir den unna hodet og lukker øynene. jeg har ofte hatt øyekontakt med mine tidligere puser. tror ingen av dem bærer nag av det.

Skrevet

Den ene katten vår liker ikke at vi ser på han når han er i lekehumør :fnise: Han er straks 10 år, og er ganske så bedagelig anlagt. Veslepusen på 2 år drar han av og til med i litt lek, men gamlefar blir forlegen om han merker at vi ser på han da :rodmer:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

katter liker øyekontakt på avstand. men ikke når du sitter helt nært. da vrir den unna hodet og lukker øynene. jeg har ofte hatt øyekontakt med mine tidligere puser. tror ingen av dem bærer nag av det.

Når katten lukker øynene og ser til siden (vender hodet) så smiler den til deg :)

Gjør det samme tilbake, og du vil se at du får repons (gjerne en invitasjon til kos) :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når katten lukker øynene og ser til siden (vender hodet) så smiler den til deg :)

Gjør det samme tilbake, og du vil se at du får repons (gjerne en invitasjon til kos) :)

Jeg satt i parken en gang og prøvde dette med en fremmed katt som satt og tittet på meg. Han kom og hoppet opp på benken og satt ved siden av meg! :fnise:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg satt i parken en gang og prøvde dette med en fremmed katt som satt og tittet på meg. Han kom og hoppet opp på benken og satt ved siden av meg! :fnise:

Så koselig :)

Du falt nok i smak. Og når du også smilte så pent og dermed fortalte hvor snill og vennligsinnet du var, - så kunne han nok ikke motstå å dele benk med deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...