Gå til innhold

Teknologisk utvikling

Ivana

Anbefalte innlegg

Kankskje et litt rart spørsmål, men noe jeg har tenkt på en del. De siste tiårene har teknologien blitt en veldig viktig del av samfunnet vårt, i hverdagen, og denne utviklingen kommer nok ikke til å stoppe med det første. Og jeg må si at jeg iblant ikke liker så godt hvor avhengi vi har blitt av alt, det er som om avstanden til menneske og naturen blir større og større. De fleste (?) har vel hatt i tanken at man iblant bare vil komme seg bort fra samfunnet, teknologi og leve et mer primitivt liv med naturen. Man kan i dag finne såkalte økosamfunn, som satser på et mer bærekraftig samfunn, men dette er ikke så stort i Norge, ennå.

Det jeg undrer på er om det er sannsynlig i fremtiden at det vil dannes en slags større gruppe mennesker ( slags "hippier") som kommer til å trekker seg bort fra samfunnet, som en slags "motstandsgruppe" mot teknologien og globalisering? (Da snakker jeg ikke om leve helt primitivt, som i steinalderen, heller ikke en levemåte styrt kun av religiøse regler (amsih))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte tenkt på å flytte ut til en liten gård og bo mest mulig selvforsynt iverfall for en liten periode bare for å se hvordan det ville vært å klare seg uten altfor mye teknologi. Tror nok jeg kunne trengt selvskap isåfall. Det er farlig lett å underholde seg selv med internett. Føler det sluker mye tid som jeg ellers kunne ha brukt på fornuftige ting. Kommer sikkert til å sette pris på ting jeg ellers ville tatt for gitt også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...