AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Del Skrevet 24. mars 2012 Hei! Jeg hadde stripet det mørkebrune håret mitt lysere forrige uke, men det resulterte i en ganske oransje nyanse. Så - jeg dro til frisøren. Hun spurte hva jeg ville gjøre, så sa jeg at enten ville jeg ordne opp i håret ved å bleike lysere striper slik at det ikke var så oransje, og hvis hun ikke anbefalte det så ville jeg farge hele håret mørkt igjen. Vi gikk for førstnevnte, og hun stripet hele håret mitt, annenhver med bleiking, og annenhver med en brunfarge. Dette tok selvfølgelig veeeeldig lang tid! Resultatet ble et enda mer oransje OG gult hår, bare "jevnere" oransje enn da jeg kom til frisøren.... Dette betalte jeg 2100kr for (med en 5-minutters liten stuss også). Synes dere jeg burde gå å klage, eller er jeg kravstor? Jeg forventer ikke å få alle pengene tilbake, men jeg vil enten ha halvparten tilbake eller at de retter opp i det! For nå ser jeg rett og slett ikke ut. Og en annen ting... Hun la ikke stripene helt opp i hodebunnen, så jeg har allerede 2-3 cm med "ettervekst". Er dette normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #2 Del Skrevet 24. mars 2012 hvis du ikke er fornøyd så burde du klage. irriterende med slike frisører. de ser resultatet og de må jo se oransje og gult? men syns de har gjort jobben sin, får penga og hiver ut kunden? eier de ikke yrkesstolthet? som om jeg, som jobber i kantine, skulle svi alle dagens rundstykker. men jeg serverer dem likevel, fordi jeg tenker kundene blir vel fornøyde uansett?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Del Skrevet 24. mars 2012 Det at de striper 2-3 cm fra hodebunnen irriterer meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 24. mars 2012 #4 Del Skrevet 24. mars 2012 Klag! Ikke be om å få igjen pengene, men be henne ordne opp etter seg. Det er slik frisører lærer! 1/2 cm fra hodebunnen er greit, men ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noteknekk Skrevet 24. mars 2012 #5 Del Skrevet 24. mars 2012 For det første: informerte ikke frisøren deg om at håret lett kan bli litt oransje når man farger fra mørkt til lyst? Og for det andre; man skal jo heller ikke farge/stripe håret sitt så kort etter hverandre? Da jeg skulle farge mitt fra ganske mørkt til lyst ble jeg først advart om at det kunne hende det ble oransje-skjær i håret, og så informert om at jeg burde vente minst 3-4 uker før jeg stripa det igjen. Heldigvis for min del ble det ikke så ille som vi frykta, og etter 4 uker farga jeg det på ny for å få det enda lysere. Det med at de ikke alltid legger stripene helt opp til hodebunnen har jeg også stusset over, men har ikke kommet på å kommentere det - tror jeg skal gjøre det neste gang:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #6 Del Skrevet 24. mars 2012 Takk for alle svar Noteknekk: hvis du leser hva jeg skrev, så står det at jeg fortalte at jeg enten ville bli kvitt det oransje og heller få det i en lysebrun farge, eller så ville jeg farge hele håret mørkt igjen. Når hun da valgte førstnevnte og mente at det skulle bli bra, så er vel ikke det min feil? Og ja - selvfølgelig er jeg klar over at håret fort kan bli oransje når man går fra mørkt til lyst, og jeg var jo der for å rette opp i det tilfellet etter hjemmefarging 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #7 Del Skrevet 25. mars 2012 Synes det er latterlig mange dårlige frisører i Norge, selvfølgelig skal du gi beskjed, eneste måten de kan utvikle videre ferdigheter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noteknekk Skrevet 25. mars 2012 #8 Del Skrevet 25. mars 2012 Takk for alle svar Noteknekk: hvis du leser hva jeg skrev, så står det at jeg fortalte at jeg enten ville bli kvitt det oransje og heller få det i en lysebrun farge, eller så ville jeg farge hele håret mørkt igjen. Når hun da valgte førstnevnte og mente at det skulle bli bra, så er vel ikke det min feil? Og ja - selvfølgelig er jeg klar over at håret fort kan bli oransje når man går fra mørkt til lyst, og jeg var jo der for å rette opp i det tilfellet etter hjemmefarging Jeg mente ikke å si at det var din feil altså, hvis du tolket svaret mitt som det:) Jeg tror kanskje jeg misforstod litt, var du hos frisøren kun andre gangen, da du skulle rette opp? Jeg forstod det nemlig slik at du stripte det hos frisøren også første gangen, da uten å bli informert om at det lett kunne bli litt oransje-skjær i det. Men jeg syns du skal gå tilbake ja, hvis frisøren sa til deg at hun skulle klare å fikse det med den løsningen hun valgte så skal du kunne stole på det og kreve enda en behandling hvis det ikke funket. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ribbonwood Skrevet 26. mars 2012 #9 Del Skrevet 26. mars 2012 Klag! På en høflig måte selvsagt, men sørg for at hun retter det opp. Man skal da bli fornøyd for over 2000 kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suliman Skrevet 26. mars 2012 #10 Del Skrevet 26. mars 2012 Det jeg tror er grunnen til at de legger stipene noe fra hodebunnen er fordi det er serk bleking og for å unngå å irritere hodebunnen. Det har iallefall sine grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. mars 2012 #11 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg synes vi setter alt for lite krav til frisørene jeg.. Det er så mange ganger jeg hører om misfornøyde mennesker etter et besøk hos frisøren. Hvorfor er terskelen så høy for å klage? Vi betaler jo i dyre dommer for en dameklipp, og vel, jeg forventer at frisøren skal gjøre det slik at jeg ser bedre ut når jeg gåe ut enn hva jeg var før jeg gikk inn.. Så, ja, klag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 26. mars 2012 #12 Del Skrevet 26. mars 2012 Informerte frisøren deg om at det kom til å bli oransje/gult før hun startet? Hvis ikke har du all rett til å klage. Jeg stripte mitt mørke hår hos frisøren og fikk høre at det ikke ville bli helt lyst, men mer gyllent. Hadde ikke rett til å klage i mitt tilfelle. Endte heldigvis med at jeg ble fornøyd etter noen uker, måtte bare bli vant med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chocoholic Skrevet 26. mars 2012 #13 Del Skrevet 26. mars 2012 Gå tilbake og si at du ikke er fornøyd. Du har betalt mye for er service og da skal de levere. Bare be dem om å rette opp selve fargen, og ta etterveksten. 2-3 cm er ikke normalt i striping... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 27. mars 2012 #14 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Vanlig folkeskikk at hvis kunden ikke er fornøyd så skal de rette opp dette. Særlig med en pris som 2100 kr! Har heldigvis ikke måttet gå tilbake fordi jeg var SÅ misfornøyd, har bare latt være å fortsette hvis jeg ikke var helt fornøyd. Vi betaler i dyre dommer og skal få det vi har krav på. Endret 27. mars 2012 av Scherbatsky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå