Gå til innhold

Sørlanschips. Er det sant?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere har sikkert sett den utrolige historien bakpå Sørlanschips posen. Men er den historien sann? Jeg synes den høres litt vel utrolig ut. Kan det være like godt et stort firma som lager det og kanskje mye annet, bare at de later som de er veldig små?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva står det der da?

AnonymBruker
Skrevet

Historien er vel at 4 venner solgte alt de eide, laget en liten chipsfabrikk og laget chips, så kjørte de rundt og prøvde å selge chipsposene til de forskjellige butikkene på sørlandet, eller prøvde å få dem til å selge dem. Men de ble avvist, så da sendte de 4 vennene sine venner og familie på butikkene og fikk de til å etterspør "sørlandschips", og lage et stort drama når det viste seg at de ikke hadde sørlandschips. Også tok butikkene det inn, folk kjøpte, det spredte seg, så ble det stort :)

Jeg lurer også på om det er sant?

Skrevet

Historien er vel at 4 venner solgte alt de eide, laget en liten chipsfabrikk og laget chips, så kjørte de rundt og prøvde å selge chipsposene til de forskjellige butikkene på sørlandet, eller prøvde å få dem til å selge dem. Men de ble avvist, så da sendte de 4 vennene sine venner og familie på butikkene og fikk de til å etterspør "sørlandschips", og lage et stort drama når det viste seg at de ikke hadde sørlandschips. Også tok butikkene det inn, folk kjøpte, det spredte seg, så ble det stort :)

Jeg lurer også på om det er sant?

Leif Arne/Vidar/noe sånt har pakket og kontrollert alle posene jeg har kjøpt... Ever!

AnonymBruker
Skrevet

Historien på chipsposene er jo basert på sannheten, men det er nok reklamebyrået som har diktet den versjonen som står på posene.

Den er forenklet og tilpasset, for å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Historien er her: http://www.synnove.no/produkter/sorlandschips/230/229

Tror den er ganske nær virkeligheten. Jeg vokste opp i samme området, og jeg husker min bror kom hjem med en hvit pose med chips fra noen venner som han sa var Sørlandschips. Det var litt før de kom ordentlig igang, og det var selvsagt delvis for at vi skulle spørre etter dem i butikkene. Mener de fikk en litt presse i Fædrelandsvennen også, for jeg hadde hørt om dem fra før.

Gjest Levitate
Skrevet

Jeg spiser sørlandschips nå og den er kontrollert av Vemund. FYI liksom. :fnise: Kan godt hende den historien stemmer, jeg vet ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, hvorfor laget du denne tråden? Nå fikk jeg LYST på sørlandschips. Søren :snurt:

• Liker 9
Skrevet

mmmm tricolor sørlands is og sørlandschips mmmmmmm :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Dere har sikkert sett den utrolige historien bakpå Sørlanschips posen. Men er den historien sann? Jeg synes den høres litt vel utrolig ut. Kan det være like godt et stort firma som lager det og kanskje mye annet, bare at de later som de er veldig små?

Jeg tror det er sant, iallefall i hovedsak. Husker nå jeg var liten, da fantes det bare en sørlandschips i butikken, den oransje og blå med båt på.. De har jo blitt mye større siden den gang.

AnonymBruker
Skrevet

Men når var det Sørlandschips begynte å selges i butikken? Tror jeg smakte det for første gang i 2002 eller noe. Solgtes det før?

Skrevet

Jeg vet at jeg spiste den ca på midten av nittitallet, iallfall helt i den spede begynnelse. Men så er jeg fra området også. Det var svært lokal distribusjon i begynnelsen.

Skrevet

Jeg elsket Sørlandschips, men nå er den liksom blitt litt... feil? Den er mykere og ikke like dreper-tenna-dine-om-du-tyger-feil hard...

Om historien ikke er sann, så trenger jeg nesten ikke å vite det :popcorn:

Gjest alille
Skrevet

Den er relativt sann. ;) Jeg vet ikke om alle detaljene stemmer, men de startet hvertfall opp veldig smått tidlig på 90-tallet, og har sakte men sikkert vokst seg store og sterke (og er nå kjøpt opp av andre flere ganger). På begynnelsen fikk man kun tak i det på sørlandet og det tok dem mange år å nå hele landet. Det kan godt hende de har tatt seg litt kunstnerisk frihet med å pynte på historien litt, men essensen stemmer. Har vært på foredrag med en av de som startet sørlandschips, veldig interessant å høre hvordan veien har vært dit de er i dag, og hvordan de greier å skille seg ut. :)

Gjest EryMax
Skrevet

Kjøpte ikke Sørlandschips opp et selskap som het Polar Chips som lå på Fauske i Nordland også? Jeg synes å ha overhørt noen Fauskeværinger om det

Skrevet

Jeg bor like ved sørlandschips :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...