Chiquita Skrevet 16. januar 2004 #1 Skrevet 16. januar 2004 Jeg driver og får masse spam (angiveligvis fra Microsoft) med ordlyden "Use this patch immediatly" på min mailadresse. Jeg åpner denne mailen i Outlook Express. Men, det må da være mulig å blokkere denne mailadressen fra å sende meg slike mail, eller blokkere den "overskriften", men jeg finner ingen steder hvor jeg kan få gjort dette. Noen som vet hvordan? *klem*
14062003 Skrevet 16. januar 2004 #2 Skrevet 16. januar 2004 For å slippe alle mail, så må du blokkere alt som inneholder ordet Microsoft. Jeg anbefaler det ikke... Altså, jeg prøvde det der selv en gang - og det funka ikke. Jeg la inn 100 regler og allikavel så var det noen mail som lurte seg forbi. Slu som fy! Det endte med at jeg bytta mailadresse. Jeg husker ikke reglene i OE, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dem.
Chiquita Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2004 Jeg tror jeg fant ut av det alikevell... Så da er det bare å se om det virker Jeg blokkerte alt som inneholdt den "tekst-linjen", altså "Use this patch immediately !" Fant funksjonen under "message rules" (om jeg ikke husker feil). Der kunne man blokkere avsender, enkelte ord og "tekst linjer". SÅ jeg håper det nå fungerer. Men takk alikevell *klem*
Catzy Skrevet 16. januar 2004 #4 Skrevet 16. januar 2004 Ser ut til at du har gjort det riktig. Og når det gjelder akkurat den mailen.... sørg for å ha et anti-virus-program på maskinen din, og slett junkmailfilteret ditt ofte (hvis du ikke bare sletter all junkmail). Stor sannsynlighet for at swen-viruset henger med på sånt! Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå