AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Jeg skal altså søke på diverse stillinger i et stort firma. Søkingen skal foregå over nett der man registrerer cv og diverse. Det hadde vært fantastisk å få en av disse jobbene, og jeg har virkelig lyst til å jobbe der. Jeg har derfor brukt en del tid på å skrive søknad og lage til en korrekt cv (gjorde dette før jeg fikk vite at jeg måtte søke over nett), jeg har fått tak i karakterutskrift fra skolen, og diverse. Så streika selvfølgelig scanneren min, og jeg måtte jo ha karakterene og attestene inn på dataen. Jeg forsøkte hos flere biblioteker og banker også faktisk, men ingen kunne hjelpe meg. I dag fikk jeg endelig låne scanneren til noen venner, og det ordna seg. Men når jeg nå prøver å søke så går det ikke! Fristen er i morgen, så jeg trodde jo selvfølgelig at søknaden skulle være åpen til da. Men nå har de altså stengt den, og det er lørdag så det hjelper jo ikke å ringe. Og i morgen går fristen ut.. Noen som har råd om hva jeg burde gjøre? Har jeg krav på å få sendt søknaden siden det står at fristen er den 25?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Nei, du har ikke krav på å få sendt inn søknaden selv om fristen er satt til 25. De har antagelig fått inn tilstrekkelig mange søknader, og har satt søknaden inaktiv, siden de har fått inn nok gode kandidater til å få ansatt rett person. Bedre lykke neste gang.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Det kan godt ha skjedd en feil og at søknaden er lukket for tidlig, det har jeg opplevd flere ganger. Ring dem på mandag og spør, godt mulig du får sende inn søknaden din likevel. Men dropp tankegangen om at du har krav på noe (det har du selvfølgelig ikke), det er et dårlig utgangspunkt når man søker på jobb.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Og til en annen gang du trenger kopi: bruk kamera. Mobilen fugneerr, selv det er kun i nødstilfelle den bør brukes som kopimaskin. Hadde dette vært meg hadde jeg ringt til kontaktpersonen mandag morgen og forklart situasjonen. Du får helt sikkert lov til å levere en søknad. Du viser interesse og engasjement - og det vil de ha!
CoffeeCup Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Isj fikk litt vondt av deg All den jobben og så uflaks da gitt! Syns uansett det var veldig rart å stenge muligheten for å søke. Jeg har søkt på maaaange jobber det siste året og har aldri opplevd at det har skjedd. Kanskje det er en teknisk feil eller noe? Jeg ville gjort som andre her sier: ringt på mandag og forklart hva som skjedde. Er også enig i at du bør droppe kravmentaliteten. Hvertfall ovenfor de. Lykke til Er sikker på at de lar deg sende inn søknaden på mail eller noe.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Takk for svar. Jeg er ikke en person som kommer til å forlange å få sende inn søknad fordi "jeg har krav på det", dette er kun ord jeg tok meg friheten til å bruke her, siden jeg kan være anonym. Jeg oppdaga at telefonnummeret til kontaktpersonen var et mobilnummer så jeg ringte i går. Jeg spurte om de tok i mot flere søknader, noe hun sa at de gjorde, og at det sikkert var en feil på nettsida som gjorde at jeg ikke fikk søkt. De hadde visst opplevd det før. Hun sa jeg skulle prøve igjen senere. Det har jeg gjort, men får ikke sendt den. Jeg spurte henne også om det var muligheter for å sende søknaden på mail hvis jeg ikke fikk sendt den via nettsiden deres. Da sa hun at de ville ha alle søknader via den nettsida, og avviste igrunn forslaget mitt. Jeg har vel mer eller mindre gitt opp nå. Fristen er i dag, og jeg får verken sendt søknaden via nettsida eller mail. Hun sa at de hadde mottatt mange søknader, så jeg skjønner jo på en måte at akkurat min søknad ikke spiller så stor rolle for dem. Men for meg så ville det spilt en stor rolle. Jeg tror jeg kunne hatt en sjangs, da de legger stor vekt på karakterer, attester og lignende. Jeg har gjennomsnittskarakter på A, og aldri fått en C eller mindre, så jeg ville jo forhåpentligvis skilt meg litt ut i bunken. Og hvis de da tar meg inn på intervju så tror jeg ikke de vil få et dårlig inntrykk. Jaja, that's life. Får bare huske å være kjappere ute neste gang jeg ser drømmejobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå