Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par der min samboer har bare en testikkel (den andre ligger i buken). Jeg går og er redd at dette kan gjøre at vi kommer til å slite med å få barn. Er det på grunnlag av dette lurt å teste sæden ? Bare for å se..

Jeg lurer også på om det går an å teste kvinnen ? Leste i et blad at man kan teste dette og at man bør gjøre det før man er 30. Der man ser om man har nok egg, sekretet om det er normalt osv. Er det noen som vet hvor jeg/vi kan henvende oss ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan sikkert få en henvisning til å sjekke sedkvaliteten på det grunnlaget.

Men det er ingen grunn til å teste deg om du ikke har noen plager eller uregelmessige sykluser.

Sekret/utflod sjekker du selv. Eggkvalitet og mengde kan ikke sjekkes, bare en blodprøve for å sjekke eggreserver, men det gjøres ikke før du utredes for ufrivillig barnløshet.

Det er komplisert og tar lang tid og utrede kvinnen, det er for de som har prøvd i minst ett år å bli gravide.

Skrevet

Jeg svart deg på dette i tråden du lagde på graviditetsforumet for ca 3 dager siden.

Det er ingen grunn til å teste ut deg, det er heller ingen undersøkelser som på en lett måte kan undersøke om du er fertil eller ikke. Dersom du har videre spørsmål til det jeg skev i den anne tråden, er det bare å stille dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...