Gå til innhold

Hvilke av disse er gode treningsmetoder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Tenkte å melde meg inn i helsestudio og i tillegg til det vanlige gymrommet de har og svømmehall, har de også noen klasser med trening.

Zumba

Spinning

Body pump

Body comabat

Yoga

Pilates

Step

Street Dance

Er det noe av dette jeg burde gå for når jeg vil trene litt styrke og gå ned til normalvekt (skal spise 'riktig også). Jeg har bare 6-8 kg for mye, men vil ha en sunnere livsstil og holde meg i form.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kommer jo ann på hva du liker..synes zumba,spinning,pilates er morro:) og funker bra;P

AnonymBruker
Skrevet

Test litt av alt og fortsett med de timene du liker. For min del kan f.eks spinning være så effektivt som helst, jeg synes det er dørgende kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. takk skal prøve det meste tror jeg

AnonymBruker
Skrevet

meg og en venninne pleide å gå å teste ut div timer:)

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg kan selv anbefale å kombinerer kardio med yoga og pilates om du vil ha en slank, sterk og veltrent kropp :jepp:

Funker for meg iallefall :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan selv anbefale å kombinerer kardio med yoga og pilates om du vil ha en slank, sterk og veltrent kropp :jepp:

Funker for meg iallefall :)

Takk skal prøve det :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Bodypump er effektivt som start på styrketrening. Du merker kjapt forskjellen dersom du trener det fast to, tre ganger i uken.

Gjest pærecider
Skrevet

Body Pump! Trener det fast to ganger i uka, det gir stort utbytte. Men man må tørre å legge på mere vekter etterhvert. Ser mange når et nivå og blir der fordi de ikke legger på vekt når det blir for lett. Sammen med spinning blir det bra. Men du må bare prøve deg fram, finne noe du liker.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Tenkte å melde meg inn i helsestudio og i tillegg til det vanlige gymrommet de har og svømmehall, har de også noen klasser med trening.

Zumba

Spinning

Body pump

Body comabat

Yoga

Pilates

Step

Street Dance

Er det noe av dette jeg burde gå for når jeg vil trene litt styrke og gå ned til normalvekt (skal spise 'riktig også). Jeg har bare 6-8 kg for mye, men vil ha en sunnere livsstil og holde meg i form.

Takk for svar.

Det er rimelig merkelig å sammenligna yoga, styrketrening og kondisjonstrening da disse tjener vidt forskjellige formål og alle på sett og vis kan sies å være nødvendige - eller ihvertfall ekstremt hensiktsmessige å gjøre regelmessig.

Yoga går mye på smidighet, kjernemusklatur, balanse osv, og ikke minst på det mentale. Det er mer eller mindre fysisk meditasjon.

Styrketrening gir deg sterkere og større muskler (som bidrar til å stramme opp kroppen) samt styrker bl.a. skjelettet.

Kondisjonstrening gir bedre kondis og er knall for hjerte- og lungekapasitet mm, pluss at det forbrenner fett.

I mine øyne inngår alle disse tre treningsformene i en sunn livsstil. Når det gjelder nøyaktig hva man skal velge innad de treningsformene, f.eks. Zumba versus jogging versus streetdance, er av mindre viktighet. Der går det, som de andre sier, mest på hva man selv synes er gøy.

Når det gjelder styrketrening er det imidlertid tunge vekter og ca 10 x 3 reps som gjelder. Trener man med for lette vekter blir utbyttet minimalt.

Skrevet

Jeg ville anbefalt en kombinasjon, jeg.

Jeg er helfrelst av Yoga, og anbefaler det til alle. Du forbrenner ikke så mye, men det er utrolig bra for balanse, kjernemuskulatur, smidighet og for å roe ned! Absolutt noe som er godt for kropp og sjel!

Ellers trener jeg endel spinning, og jeg syns det er kjempegøy. Jeg liker det bedre enn f.eks zumba, fordi man kommer så langt "inn" i treningen (siden det er veldig monotont). Supert for forbrenningen, og det bygger muskler i bein og rumpe.

Og så bør du jo trene litt styrke av noe slag. Begynn med litt basic styrketimer så du får inn teknikken. Ikke lurt å gå rett på vanskelige timer med høy intensitet og mange forskjellige øvelser - da kan man risikere å ende opp med skader istedenfor muskler.

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...