Gå til innhold

Befalskole, noe utbytte eller fortsette på studie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vurderer å søke meg inn på befalskole. Går en bachelor i psykologi (fullfører første året til våren). Planen er å fullføre bachelorgraden forså å gå over til master. Har gått rett fra videregående til universitetet og føler egentlig litt for å prøve noe annet enn å "bare" studere fremover. Har tenkt på befalskolen, men er så usikker.. Har samtidig løst å bare bli ferdig med studiene.

Hvilke fordeler/ulemper bør en ta hensyn til om en tar pause fra utdanningen for å gå bafalskole?

Noen med erfaring?

Hva blir sett på som best for en arbeidsgiver, å være 26 år og ferdigutdannet med en master i psykologi og ha fullført 2årig befalskole eller ferdigutdannet med en master i en alder av 24?

Mange takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

befalskole uten tvil!

Skrevet

Definitivt befalskole+utdannelse!

AnonymBruker
Skrevet

Studer ferdig først!

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan grunnlag du som sier man skal studere først har? hvorfor ikke befalskole? har hørt det er veldig bra å ha på cv@n, men ikke vet jeg :P

- Nina

AnonymBruker
Skrevet

studer ferdig så kommer du deg fortere ut i jobb og tjener penger ;)

Skrevet

Jeg hadde satset befalsskolen jeg.

Har du plassen din til neste år, har du rett på plassen neste år, om du skal ta førstegangstjenesten. Befalsskolen utvikler deg først og fremst som menneske, og leder. Dette tror jeg vil lære deg ufattelig mye om deg selv, men også om medmennesker og praktisk psykologi, som igjen vil være en fordel i studiet ditt. Mest sannsynligvis så vil du nok gå rett ut i jobb etter ferdig studietid, og da er nok sjansen liten for at det blir befalsskole på deg etter at du har kommet deg i fast jobb...

Min plan var å søke på befalsskolen i år, rett og slett for å gjøre noe helt annet. Situasjoen jeg nå sitter oppi gjør at jeg mest sannsynligvis bare kommer til å gjennomføre førstegangstjenesten til høsten, men om jeg trives i grønt er sjansen stor for at jeg søker befalsskolen etter det...

Gjest Spinell
Skrevet

En person med to relevante utdanninger stiller sterkere enn en person med en en utdanning.

Om du er 24 eller 26 når du er ferdig med masteren i psykologi kunne ikke brydd arbeidsgiver mindre. Men at du har både befalsutdanning og en mastergrad vil være positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Søk befalsskolen! Jeg har fått jobben jeg har i dag fordi jeg skilte meg ut fra de andre søkerne med min befalsbakgrunn :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

om du har kropp søk befalskole ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...