Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en avisspalte om babyer og bevegelsesprogresjon (om man kan kalle det det). Det fikk meg til å tenke på om jeg burde hatt noen rangler og biteleker hun kan strekke seg etter? Har ting hengende i babygymen, men de egner seg ikke til akkurat det formålet. Ja, og så henger de fast, da..

Jeg vil ikke at hun skal ha så mange leker, men noen tyggetrygge bør hun kanskje ha. Hvor mye og hva?

AnonymBruker
Skrevet

Jobber innen babyutstyr og vi har fått følgende opplæring på området:

En baby trenger jo ikke flust med leker. Men det må også sies at babyer lærer og utvikler motorikken sin gjennom lek. Gjennom å smake på, kjenne på materialer og former med munnen, knipe og riste så lærer barnet om form og farge. De trenger stimulere både lukt, smak, følelse og hørsel gjennom tingene de leker med. Leker med flere kvaliteter i ett er topp slik (noen områder som knitrer, et sted som piper eler rasler, noen mye steder osv..) f.eks en sånn tøybok med ulike effekter. Rangler og pipeleker er også topp. Bare sørg for at du kjøper lekene på et sted som har trygge, sikre leker beregnet på de aller minste (med tanke på kjemikalier o.l.)

Ellers er det også bra for barnet å ha noe å strekke seg etter som du nevner og dette vil jo skje noe av seg selv dersom barnet finner lekene interessante, bare litt for langt unna ;) Sørg for at lekene har klare fine farger og klare kontraster, det er lettere for barnet å oppfatte, da nyansesynet deres ikke er ferdig utviklet. Ton-iton-leker i lekre pasteller er finere for mor enn for barnet ;)

Lykke til! :)

• Liker 2
Skrevet

Takker for linker. Har den elefanten fra Lamaze. Ugla er også utrolig fin. Synes de er litt store, da. Må ta meg en liten handletur, ser jeg.

Skrevet

Takker for linker. Har den elefanten fra Lamaze. Ugla er også utrolig fin. Synes de er litt store, da. Må ta meg en liten handletur, ser jeg.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? en leke med speil er greit å ha til de barna som ligger på magen

Skrevet

Hun er tre måneder. Så Lamaze har et sånt speil sydd fast i en pute, slik at det står. Men det var litt dyrt..

Gjest frøken am
Skrevet

Vi har et par rangler, en bitering siden frøkna nå griper og putter i munnen, lekestativ og et par opptrekkbare kosedyr.

Det er det.

Hun er blid og fornøyd, og hun kjenner igjen lekene sine fordi hun ikke har så mange :) tror jeg! Ganske sikker.

Skrevet

Ser ikke vitsen med å kjøpe en hel masse dyre leker. gutten her har klart seg fint med et par rangler + biteringer. har nå gått til innkjøp av et... bambambambam... tog! :P

Skrevet

Enig, meg88. Men vi har ingen leker. Vil vente litt før jeg lar henne leke med tomme bakepulverbokser. (Ja, det hadde jeg det gøy med!)

Skrevet

Skwish-rangla har begge mine lekt med, og minsten leker fremdeles med den. Ellers liker han lekene sine fra Lamaze, og lekene som hører til babygymmen. Men det han liker aller, aller best er å krølle sammen papir og så blir han overlykkelig hvis han finner en fjernkontroll på sin vei ;)

Skrevet

Ja, det enkleste er ofte det beste. papir og papp er STOR stas :P

Skrevet

Vi har veldig mange leker.. :sjenert: Såpass mye at jeg har lagt en del i en boks ved siden av lekematten slik at han ikke skal bli forvirret. Det meste har vi jo fått. Har selv kjøpt tre leker og en bitering, men det var kun siden det var salg. For tiden er han veldig glad i rangler som er lett å holde på, for han rister de nesten ihjel :fnise:

Har forresten den giraffen! Hadde glemt den helt dav, da jeg fikk den i sommer da jeg var gravid. Men nå er den pakket fram, og det så ut som at han likte den. :)

Skrevet

Mine har likt godt giraffer Sophie, Lamaze-firefly, Skwish-rangle og babygym fra Tiny Love (den har knitrende leker som kan tas av pluss speil for mageleie).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...