AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Inspirert av noe som ble nevnt i en annen tråd, lurer jeg på: synes dere det hadde vært ille å bli servert vafler laget med morsmelk? Eller finne ut i ettertid hva det var i dem? Hadde en venninne en gang i tiden som var litt.. ehm , "eksentrisk" og når hun var nybakt mor kunne hun av og til servere vafler med morsmelk i for å liksom få brukt opp den "dyrebare" melken pluss at hun mente at det er jo så godt og sunt! Samme om det var kumelk eller menneskemelk liksom. Slapp heldigvis å smake på vaflene selv, men var nok noen uvitende sjeler som fikk i seg noen ja Synes dere slikt er frekt eller helt ok?
Gjest HollyDolly Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Inspirert av noe som ble nevnt i en annen tråd, lurer jeg på: synes dere det hadde vært ille å bli servert vafler laget med morsmelk? Eller finne ut i ettertid hva det var i dem? Hadde en venninne en gang i tiden som var litt.. ehm , "eksentrisk" og når hun var nybakt mor kunne hun av og til servere vafler med morsmelk i for å liksom få brukt opp den "dyrebare" melken pluss at hun mente at det er jo så godt og sunt! Samme om det var kumelk eller menneskemelk liksom. Slapp heldigvis å smake på vaflene selv, men var nok noen uvitende sjeler som fikk i seg noen ja Synes dere slikt er frekt eller helt ok? Jeg hadde ikkje likt det nei og jeg synes det er frekt 10
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 jeg synes det er frekt. vis noen absolutt ønsker å ha morsmelk i maten de lager så vil jeg bli informert så jeg slipper å spise det. i usa så har de faktisk vurdert(eller gjort det allerede) iskrem med morsmelk... 2
challenger Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Fy f**n så ekkelt! Jeg hadde rett og slett kastet opp om noen hadde fortalt meg at jeg nettopp hadde spist morsmelk.. 13
Fanta Exotic Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Dette må jo være en trolletråd av en som har sett for mye på Borat. "My wife, she make this cheese. She make it from milk from her tit." 12
Bernardette Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Det går ikke under hva jeg kaller "frekt" men heller hjernedødt, slemt og ufyselig. Kanskje mannen hennes skal komme i kjøttkakesausen og, så de slipper å bruke salt. 28
Gjest Cosette Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Dette må jo være en trolletråd av en som har sett for mye på Borat. "My wife, she make this cheese. She make it from milk from her tit." Hvorfor skulle det være det? Jeg husker selv da min mor kom hjem fra kaffebesøk helt grå i ansiktet etter at vertinnen (som nylig hadde født barn) blidt hadde opplyst gjestene om at grunnen til at vaflene de nettopp hadde fortært var så gode var at hun hadde laget dem på morsmelk. Så at det hender er jeg ikke i tvil om. Jeg føler forresten en forferdelig aversjon mot morsmelk, selv om jeg er fullt klar over at det er det mest naturlige som finnes. Av en eller annen årsak er det sånn cirka det ekleste jeg kan tenke meg, det er nesten slik at jeg gruer meg til den dagen jeg selv får barn (men jeg vil selvsagt jobbe med denne aversjonen innen den tid, slik at det forhåpentligvis ikke blir noe problem). Så å bli servert vafler med en fremmed kvinnes morsmelk ville oppleves som aldeles grusomt, jeg hadde nok reagert ved å føle meg fysisk dårlig lenge og gjerne måtte legge meg nedpå. :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Kanskje mannen hennes skal komme i kjøttkakesausen og, så de slipper å bruke salt. god måte å få litt ekstra protein i maten og 2
Bjørn82 Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Inspirert av noe som ble nevnt i en annen tråd, lurer jeg på: synes dere det hadde vært ille å bli servert vafler laget med morsmelk? Eller finne ut i ettertid hva det var i dem? Hadde en venninne en gang i tiden som var litt.. ehm , "eksentrisk" og når hun var nybakt mor kunne hun av og til servere vafler med morsmelk i for å liksom få brukt opp den "dyrebare" melken pluss at hun mente at det er jo så godt og sunt! Samme om det var kumelk eller menneskemelk liksom. Slapp heldigvis å smake på vaflene selv, men var nok noen uvitende sjeler som fikk i seg noen ja Synes dere slikt er frekt eller helt ok? Jeg ble kvalm av tanken. Hadde aldri kommet til å vært i nærheten av det mennesket igjen i ettertid om hun lurte meg til å spise morsmelkvaffler. 4
MarianneE Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Det går ikke under hva jeg kaller "frekt" men heller hjernedødt, slemt og ufyselig. Kanskje mannen hennes skal komme i kjøttkakesausen og, så de slipper å bruke salt. ...også jeg som har planlagt kjøttkaker til middag i morra. 5
Kahlan Amnell Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert, men jeg tror ikke jeg hadde blitt kvalm eller noe. Ellers syns jeg jo det er litt rart at morsmelk, som for mange av oss var eneste føde de første månedene av våre liv, er så fryktelig ekkelt mens melk fra et dyr vi ikke er i slekt med en gang er helt ok ... Det virker jo litt bakvendt når man tenker på det syns jeg. 9
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. mars 2012 #14 Skrevet 24. mars 2012 :haar: jeg skal aldri spise mat som inneholder melk hos nybakte foreldre igjen! 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #15 Skrevet 24. mars 2012 Jeg hadde ikke brydd meg så veldig mye, men synes det er ganske uhørt å ikke informere om slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #16 Skrevet 24. mars 2012 Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert, men jeg tror ikke jeg hadde blitt kvalm eller noe. Ellers syns jeg jo det er litt rart at morsmelk, som for mange av oss var eneste føde de første månedene av våre liv, er så fryktelig ekkelt mens melk fra et dyr vi ikke er i slekt med en gang er helt ok ... Det virker jo litt bakvendt når man tenker på det syns jeg. jeg synes ikke morsmelk er ekkelt i seg selv. men servere gjester vafler med morsmelk ,det blir bare feil på så mange nivåer. 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #17 Skrevet 24. mars 2012 Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert, men jeg tror ikke jeg hadde blitt kvalm eller noe. Ellers syns jeg jo det er litt rart at morsmelk, som for mange av oss var eneste føde de første månedene av våre liv, er så fryktelig ekkelt mens melk fra et dyr vi ikke er i slekt med en gang er helt ok ... Det virker jo litt bakvendt når man tenker på det syns jeg. Sånn sett er det jo bakvendt at vi ikke vil spise menneskekjøtt også. Vi ville helt sikkert ikke hatt vondt av det. Men nå er det altså visse normer i et opplyst samfunn. Og visse ting utsetter man ikke andre for uten deres vitende og vilje. Vi avrunder ikke en familiemiddag med å fortelle at: "Dere, vet dere at bestefar verken ble begravet eller kremert forrige uke? Vi valgte en alternativ løsning, håper det smakte!" 9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 Sånn sett er det jo bakvendt at vi ikke vil spise menneskekjøtt også. Vi ville helt sikkert ikke hatt vondt av det. Men nå er det altså visse normer i et opplyst samfunn. Og visse ting utsetter man ikke andre for uten deres vitende og vilje. Vi avrunder ikke en familiemiddag med å fortelle at: Forskjellen er jo at morsmelk faktisk er menneskeføde når vi er små barn. Menneskekjøtt er derimot ikke barneføde når vi er små barn Stor forskjell. Forøvrig må jeg si at det er litt morsomt at så mange reagerer med avsky her men som samtidig har null skrupler med å konsumere morsmelka til en annen art. Jeg hadde ikkje likt det nei og jeg synes det er frekt Jeg synes det er mye mer frekt å gjøre ei kua gravid slik at hun skal føde en kalv for at hun skal produsere morsmelk til kalven som vi stjeler istedet. Og så må vi jo være veldig påpasselige med at kalven selv ikke tar melka vi skal ha så da skiller vi like så godt mor og kalv etter fødsel slik at kalven værsegod får bli stående helt alene på en bås og rope etter mor mens den får utvanna morsmelkerstaning. Her snakker vi frekkhet her. 9
altflyter Skrevet 24. mars 2012 #19 Skrevet 24. mars 2012 Herregud det er motbydelig. Jeg hadde blitt forbanna rett og slett. Det blir feil for meg å skulle innta andres kroppsvæsker. Morsmelk er for mors baby, og ingen andre, i hvert fall ikke når de som spiser det, ikke en gang vet om det! 5
Anbefalte innlegg