Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Helt siden egguttak, har jeg hatt kjempevondt i magen, og føler meg veldig oppblåst. Ved innsetting av egg, så sa de at jeg var litt overstimulert, og at det var litt væske i magen.

Er det noen som vet hvor lenge smertene varer ved overstimulering?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg ble overstimulert av Pergotime-kur og er akkurat skrevet ut fra sykehuset.

Det er kjempe vondt å være overstimulert. Jeg klarte ikke gå til slutt.

Jeg dro til legen og ble fortalt at jeg skulle ta det med ro. Men smertene gikk ikke over. Jeg bestemte meg for å dra til legevakten. Det er ikke normalt å skulle ha så vondt hele tiden..

Jeg ble sendt videre fra legevakt til sykehus, og det angrer jeg ikke på! Jeg fikk intravenøst saltvann, og det hjalp MASSE! Feilen mange gjør, er at man ikke drikker nok. Man skal ha i seg masse væske og faktisk også litt ekstra salt. Målet er å tvinge kroppen til å ta opp vannet selv. Væsken i magen er jo vann som kroppen ikke klarer å ta opp ordentlig..

Er skrevet ut nå, og fikk streng beskjed om å drikke mye vann. Er jeg flink til det, går prosessen fortere:)

Dette vannet og hovne eggstokker, er noe som kan vare lenge. Det er som alt annet individuelt... Men kan ta en stund. Det betyr ikke at du skal gå med smerter like lenge. Har du fremdeles smerter, ville jeg kontaktet lege eller dratt til legevakten. Det hjalp hvertfall meg:)

Har fremdeles vann i magen og er stin og stor i magen.. men har ingen smerter. Da er det lettere å slappe ordentlig av også, som jo er viktig når du er blitt overstimulert!

Lykke til!!

Skrevet

Du bør ringe til klinikken, det er viktig at overstimulering blir fulgt opp.

Og som ab sier over meg. Det er kjempeviktig å drikke masse vann under stimulering og rundt uttak/innsett.

Skrevet

Jeg dro på legevakten og ble sendt rett til sykehuset, hvor jeg har vært innlagt i to uker. Fikk intravenøs væske og ble tappet to ganger. Fikk beskjed om å drikke lite, bare nok til å gjøre meg utørst. Og jeg måtte drikke saft eller juice, ikke vann.

Er nettopp kommet hjem og skal drikke normalt, men maks 1,5 liter om dagen, men ikke vann. Har fortsatt mye væske i magen, men ingen smerter.

Skrevet

Jeg dro på legevakten og ble sendt rett til sykehuset, hvor jeg har vært innlagt i to uker. Fikk intravenøs væske og ble tappet to ganger. Fikk beskjed om å drikke lite, bare nok til å gjøre meg utørst. Og jeg måtte drikke saft eller juice, ikke vann.

Er nettopp kommet hjem og skal drikke normalt, men maks 1,5 liter om dagen, men ikke vann. Har fortsatt mye væske i magen, men ingen smerter.

Huff, er ikke noe særlig det der, skjeldent det går så langt.

Dette med væske er vel forskjellig avhengig av om man er overstimulert eller ikke da? Jeg har alltid fått beskjed om å drikke mye under forsøkene for å forhindre overstimulering, og da er det vann de vil jeg skal drikke. Sukkerholdige drikker skal jeg holde meg unna da sukker ikke er bra for suksessraten i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...