Gå til innhold

Hvordan bør brudekjolen min være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Størrelsen min varierer mellom 42-46, og jeg har stor mage dessverre.. Jeg ønsker meg en kjole som skjuler armene og skuldrene mine litt.

Jeg leter mye på finn ol etter kjoler, men nesten alle er jo uten stropper? Noen av de er fine, men hvordan blir den på en som er i min størrelse? Blir det evt pent med en bolero til tror dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske avhengig av bolero jeg også, armene mine er helt ødelagte (har til og med strekkmerker på armene :(), men jeg syns det er penest om man klarer å finne en kjole med lange armer istedetfor. Som feks denne: Min lenke

AnonymBruker
Skrevet

viktigste er du føler deg fin!

du kan gjerne kjøpe en stroppløs kjole å bruke en bolero.de har bolero til brude kjoler. mange kjempe fine!! har googlet litt å sett litt på forskjellige,husker ingen spesielle sider akkurat nå selvfølgelig.ellers har de også fine kjoler med armer på :)

Skrevet

Størrelsen min varierer mellom 42-46, og jeg har stor mage dessverre.. Jeg ønsker meg en kjole som skjuler armene og skuldrene mine litt.

Jeg leter mye på finn ol etter kjoler, men nesten alle er jo uten stropper? Noen av de er fine, men hvordan blir den på en som er i min størrelse? Blir det evt pent med en bolero til tror dere?

Kan anbefale stroppeløs kjole med godt insving i livet(korset), A-skjørt med litt slep, høye heler og en bolero(tynt stoff/blonder) med ermer som rekker ned til nesten midt på underarmen. :)

Nå har jeg ikke sett deg, men tror dette hadde vært flott. :jepp:

• Liker 1
Gjest CarolineS
Skrevet

Synes veslevimsa sitt forslag hørtes nydelig ut! :)

Skrevet

Ikke empire-liv i hvertfall. Litt slep kanskje? Sjal kan være et alternativ til bolero. Hvis du er stor som i høy også, kad du dele litt ved å ha en mørkere farge på livet/overdelen, men du vil se stutt ut hvis du er lav fra før. Men det viktigste er å finne noe du føler deg som deg. Har sett brudebilder hvor jeg ikke kjenner igjen bruden, og det kan umulig være noe hyggelig å ikke være seg selv på forhåpentligvis den lykkeligere dagen i ditt liv. Gå innom en brudesalong og få litt tips. Du må ikke kjøpe noe der. Evt. ta mål og få noe sydd. Det kan være billigere enn å kjøpe noe ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

du rekker ikke slanke deg før bryllupet da?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville valgt noe enklere enn den linken til ab, mer som forslaget til Veslevimsa. Hvis jeg tenker det samme, da. :-P

Endret av *Shanti*
Skrevet

Gå på en/mange brudesalong(er) og prøv!! Prøv en hel haug med kjoler! Det er ikke kjøpeplikt og helt naturlig å prøve uten å kjøpe. Prøv "alle" fasongene og gjør deg opp en mening på hva du liker og ikke liker. Så kan du evt gå på finn.no igjen for da vet du hva du liker/leter etter.

Lykke til - det er dette som er gøy :)

• Liker 4
Skrevet

A-line fasong med skrått "rysjing" eller hva det heter over magen, og et flortynt, hvitt sjal over skuldre og armer er jo fint :-)

Uansett, så pleier de å være flinke i butikkene til å se an fasongen og komme med kjoler som passer din fasong best. Er de ikke så flinke, så gå til en annen brudesalong :-)

AnonymBruker
Skrevet

Min lenke

Denne syns jeg var veldig fin :) Man får en riktig passfor, uten å se stor ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er også ett bra alternativ om du vil unngå bolero :)

Min lenke

• Liker 2
Skrevet

Mori Lee har mange brudekjoler som for de litt større. De er utrolig fine :) bare gå inn på hjemmesiden deres og se

Skrevet

Det gjelder å finne balansen mellom for mye stoff og for lite. Med en stor hvit kjole med masse stoff og ermer så kan du virke enda større enn det du er.

Jeg tror forslaget mitt lengere opp et et godt forslag, men det viktigste er at du liker det selv og føler deg flott så klart!

Men ikke vær redd for å prøve forskjellig, og kanskje det du tror du ikke vil like og. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Gå på en/mange brudesalong(er) og prøv!! Prøv en hel haug med kjoler! Det er ikke kjøpeplikt og helt naturlig å prøve uten å kjøpe. Prøv "alle" fasongene og gjør deg opp en mening på hva du liker og ikke liker. Så kan du evt gå på finn.no igjen for da vet du hva du liker/leter etter.

Lykke til - det er dette som er gøy :)

Enig med Ablaze!! Jeg var i brudesalongen tre ganger før jeg fant kjolen jeg ønsket meg. Endte med å kjøpe den der og de gjorde de endingene jeg ønsket... Men det er ikke noe i veien for å reise dit, finne ut hva du kler, kjøpe på Finn og ta den med til ei sydame. Sydame er faktisk ikke så dyrt som mange tror. Tror jeg betalte rett over 1000,- og da ble kjolen både sydd opp, inn og endret på i brystpartiet... Hvis du finner en kjole med et snitt som kler deg, kan en sydame helt sikkert sy på armer, evt sy en fin bolero til deg i et stoff som passer til kjolen... :)

• Liker 1
Skrevet

Støtter at du bør gå i salong og prøve. Vet mange som er litt større gruer seg for å få i brudesalong, men de har alle mulige størrelser :) Da jeg så etter brudekjole kikket jeg på kjoler fra str. 34 til 58, så tror de fleste skal finne noe :) Kjoler med korsett og snøring gjør dessuten underverker for figuren og jeg tør påstå at man får et lite selvtillitsboost også der man står innsnurpet i en vakker, hvit kjole, det fikk hvertfall jeg(selv om det ikke er sikkert man får puste :fnise: ).

Skrevet

Vil du skjule magen bør du se etter en kjole med draperinger. Det er ganske så slankende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samme størrelse som deg og har litt samme type "problemer". Jeg har vært i mange brudebutikker uten å finne noen som jeg synes passer. Mitt problem er brede hofter i tillegg til litt for mange kilo. Derfor dro jeg før helgen til Danmark/aalborg med forlover for å kikke, hadde ikke veldig store forhåpninger. Turen endte med at jeg fant brudekjolen, og ikke nok med det, det stod mellom flere kjempe fine kjoler som passet min figur veldig bra. Så dersom du har mulighet, vet jo ikke hvor i landet du bor så ville jeg tatt en tur til Lillys brudebutikk i aalborg. God hjelp og hyggelig betjening var det. Kjolen min endte forresten i str. 44.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...