Gå til innhold

Beste tilbehør til biff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det beste tilbehøret er fløtegratinerte poteter (med masse løk, hvitløk og ost på toppen), brokkoli og bearnaise eller peppersaus. Nam nam :)

Skrevet

Bakt potet med rømme, purre, mais og hvitløk. EVentuelt aioli, stekte grønnsaker som paprika, rødløk, sopp og brokkoli. Hjemmelaget focatia brød med oliven er og godt til.

Dropp bernaise sausen. (Eller jeg liker ikke det da).

AnonymBruker
Skrevet

nårr jeg lager biff så smaker det best med ris (bruker onkel bens lang kornet ris, oransje eske) og med masse bernås saus fra knorr (liker knorr best men den fra land lord er også oki ). trenger ikke mer grønns saker til men kanskje litt mais korn til hvis jeg har . også deilig pepsi max vedsiden av !

AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil hvitløksmør, fløtegratinerte poteter, bernaisesaus og mais stekt i masse smør :sikle:

• Liker 1
Skrevet

paprika, løk og champignon stekt på panna, fløtegratinerte poteter

Skrevet

Blir biff i dag!

Tilbehør:

- Ovnsbakt potet

- Kryddersmør (et must!)

- Paprika, løk og champignon stekt i panna, som hun over nevner.

:spise:

Skrevet

Jeg foretrekker bakt potet eller hasselbackpoteter, rødvinssaus eller peppersaus, soppstuing og en frisk, grønn salat.

AnonymBruker
Skrevet

jeg syns biff er så dyrt. hvor kjøper dere biff rimelig?

Skrevet

jeg syns biff er så dyrt. hvor kjøper dere biff rimelig?

Kjøper større stykker ytrefilet fra First Price, faktisk. Deler opp i passende biffer og fryser ned.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper større stykker ytrefilet fra First Price, faktisk. Deler opp i passende biffer og fryser ned.

den er vel ganske billig? er det ikke mye trevler i den da?

Skrevet

den er vel ganske billig? er det ikke mye trevler i den da?

Tror det er 189 for kiloet for ytrefilet. Det er ikke mer trevler i den enn i den dyrere fra Gilde, dessuten er den ofte bedre mørnet.

Skrevet

Biff hos Rema1000 er heller ikke så veldig dyrt synes jeg:)

Skrevet

Utifra inspirasjon fra dere blir det:

- Smørdampede maiskolber

- Lett bernaise

- Stekte potetbåter med krydder

- Ovnsbakte cherrytomater med hvitløk

- Rømme med hvitløkskrydder

- Salat med pinjekjerner, alfalfaspirer og cottage Cheese

..ooog Coop X-tra Appelsinbrus

Ble egentlig en ganske billig :jepp: :jepp:

Biffen jeg skal lage ikveld er ytrefilet fra Gilde, var på tilbud på Coop Obs denne uken så da er det bare å hamstre!

AnonymBruker
Skrevet

Hva MÅ du ha til biffen din? Hva er det desidert beste bifftilbehøret, og hva hører hjemme på fatet?

Biff står på menyen i helga, og takker på forhånd for inspirasjon :jepp:

Fylte halve tomater. Blank løk,sopp,strø ost på toppen.

Så bruner jeg sopp,hakket bacon,finhakket rosenkål som jeg bruner på pannen,og server ved siden av.

Potetbåter med urter og olje

AnonymBruker
Skrevet

nårr jeg lager biff så smaker det best med ris (bruker onkel bens lang kornet ris, oransje eske) og med masse bernås saus fra knorr (liker knorr best men den fra land lord er også oki ). trenger ikke mer grønns saker til men kanskje litt mais korn til hvis jeg har . også deilig pepsi max vedsiden av !

Så lite? Hørtes veldig kjedelig ut. Risen og sausen er jo godt men ikke noe grønnsaker eller salat ved siden av? Foreslår å prøve :) Trenger ikke være mer enn en slik frossenpose med en grønnsaksblanding av noe slag :) Nammenamm, helt annet måltid med en gang.

Gjest chiki
Skrevet

Fløtegratinerte poteter med løk og hvitløk, eller bakt potet med hvitløkssmør:)

Er for lite flink til å spise grønnsaker, men elsker stekt wokblanding:D

Skrevet

Potetstappe med både mandelpoteter og søtpotet! Det smaker himmelsk til biff.

Smørstekte sjampingong med vårløk.

Skrevet

Fløtegratinerte poteter, maiskolber og saus.

mmmm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...