OhMickey Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Hva MÅ du ha til biffen din? Hva er det desidert beste bifftilbehøret, og hva hører hjemme på fatet? Biff står på menyen i helga, og takker på forhånd for inspirasjon
Gjest enirac Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Bakt potet, dampet/lettkokt asparges, salat, stekte potetbåter, bern. saus, peppersaus.
Gjest Survival Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Jeg bruker ofte fløtegratinerte poteter, det er liksom noe jeg alltid føler passer til biff. Ellers er råstekte potetbåter med urter. Så har jeg jo så klart en skikkelig knasende, grønn salat på siden. Gjerne noen ovnsbakte cherrytomater. En sjysaus laget på vin, kommer litt an på hva slags kjøtt det er også.
Loevinna Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Soppstuing til biff er noe av det beste jeg vet. Ulike typer sopp frest i smør, med salt og pepper. Tilsett fløte og la det puttre og koke inn til en passelig stuing... 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Råstekte poteter med provencekrydder, salt og pepper. Svigermoren min lager verdens beste råstekte poteter. De smaker bedre enn enn noen andre jeg har smakt på restauranter. Jeg tror trikset er å få potetbåtene i ca samme størrelse og steke de lengre enn hva man tror de tåler. Hun bruker også en del olje. Og så bruker vi å steke løk, fersk champignon og paprika som vi har til, sammen med hvitløkssmør og av og til bernaisesaus (Fjordland sin bernaisesaus i sånn beger er er utrolig god, og er veldig god kald. Greit de gangene man ikke orker å lage selv). 1
Daraya Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Mannens favoritt: grønne bønner surret med bacon. Og stekte poteter. Jeg liker kremete soppstuing.
Brunhilde Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Jeg liker smørstekte sjampinjonger og hjemmelaget bernaise til biff. I tillegg kan det være godt med råstekte poteter, ja, og gjerne brokkoli. Ovnsstekte tomater er ikke så dumt det heller. Smørstekte sjampinjonger er alltid godt ved siden av, syns jeg, men hvis jeg lager fløtegratinerte poteter dropper jeg som regel hele sausen og har litt kryddersmør på selve biffen i stedet for. Og nå skulle jeg ønske at dagens middag var biff og ikke omelett.
Gjest BamseB Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Jeg må ha soppstuing, ovnsstekte poteter og en eller annen saus lagd fra bunnen
Virvel Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Paprika fylt med cherrytomater, pesto og mascarpone (eller fetaost), og bakt i ovnen. Mmmm!
Pysa Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Virvel - du slipper ikke ut før vi får oppskrift!
Ryvre Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 En deilig, frisk og syrlig salat samt hasselbackpoteter. Kanskje en liten klatt med saus av noe slag
Zzyzx Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Jeg foretrekker risotto for tiden. I går hadde jeg en med stekt portobellosopp og asparges.
Fashionistaen Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Hasselbackpoteter med penslet med smør, hvitløk og persille og litt ost på toppen pluss tomater gratiner med mozarella ost og urter. Smørdampet asparges og brokkoli synes jeg er veldig godt sammen med biff og kokt mais selvfølgelig
AuroraB Skrevet 24. mars 2012 #16 Skrevet 24. mars 2012 Stekt sopp, brokkoli, ovnsbakte båtpoteter og rosépeppersaus flambert med konjakk.
Sumaya Skrevet 24. mars 2012 #17 Skrevet 24. mars 2012 Ovnstekte potetbåter, stekt løk og sjampinjong, pepper eller bernaisesaus og aspargesbønner eller brokkoli.
*appifany* Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 I tillegg til noe av det som er nevnt allerede må jeg ha smørstekt mais med grillkrydder
Purple Basil Skrevet 24. mars 2012 #19 Skrevet 24. mars 2012 Bakt potet eller fløtegratinerte poteter, kremet soppstuing, hvitløkssmør og aioli. Beste som finnes til biff!
Wonders Skrevet 24. mars 2012 #20 Skrevet 24. mars 2012 Aspargis m hvitløk stekt noen minutter i panna. Og soppstuing 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå