Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #21 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har på følelsen at dette ikke bare dreier seg om kulepennene? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #22 Skrevet 23. mars 2012 det finnes værre hobbyer enn kulepenner :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #23 Skrevet 23. mars 2012 Jeg har på følelsen at dette ikke bare dreier seg om kulepennene? Hva mener du? Jeg liker ham jo ellers, men jeg synes bare det er litt sånn bingo-aktig, eller hva jeg skal si.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #24 Skrevet 23. mars 2012 det finnes værre hobbyer enn kulepenner :gjeiper: Synes jeg ser dere damer kaste dere over en mann på et nettdatingsted som skriver at han har som hobby å samle på kulepenner. 1
Evighet Skrevet 23. mars 2012 #25 Skrevet 23. mars 2012 Jeg kan se for meg at det kan bli litt irriterende dersom det er ekstremt mye snakk om kulepenner, men dersom du bare synes det er rart (og ikke plagsomt), hadde jeg ikke latt dette avgjøre fremtiden...
Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #26 Skrevet 23. mars 2012 Hva mener du? Jeg liker ham jo ellers, men jeg synes bare det er litt sånn bingo-aktig, eller hva jeg skal si. Fordi du uttrykker deg så kritisk og negativt til oppførselen hans. I første innlegg var det en gammeldags hobby, deretter var det at han nærmest kastet seg over folk som teoretisk sett kunne være i besittelse av en kulepenn som mangler i samlingen, og bingo-aktig klinger heller ikke akkurat rosende. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #27 Skrevet 23. mars 2012 Fordi du uttrykker deg så kritisk og negativt til oppførselen hans. I første innlegg var det en gammeldags hobby, deretter var det at han nærmest kastet seg over folk som teoretisk sett kunne være i besittelse av en kulepenn som mangler i samlingen, og bingo-aktig klinger heller ikke akkurat rosende. Ja,det er jo selvsagt en grunn til at jeg skriver om det her. Hadde jeg ikke hatt noe problem med det hadde jeg jo ikke skrevet innlegg om det. Men de er ikke noe annet jeg reagerer på ved ham, kanskje bortsett fra buksene.
Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #28 Skrevet 23. mars 2012 Ja,det er jo selvsagt en grunn til at jeg skriver om det her. Hadde jeg ikke hatt noe problem med det hadde jeg jo ikke skrevet innlegg om det. Men de er ikke noe annet jeg reagerer på ved ham, kanskje bortsett fra buksene. Og DER var vel igrunnen den diskusjonen kjørt... Kulepennsamling og rare bukser, nei da er det best å holde seg langt vekk! Godnatt 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #29 Skrevet 23. mars 2012 Skjønner det, man han er litt overivrig. Når han hører om noen som f eks har vært på et seminar eller kurs så hiver han seg på telefonen og spør om de har penn fra stedet. Eller når folk har vært utenlands, da er han ikke til å styre. Møter omternt opp på flyplassen for å få penner. 1
Gjest Frkfreken Skrevet 23. mars 2012 #30 Skrevet 23. mars 2012 Men når han holder på å snakke om alle disse pennene (noen ganger) på fest og sånt så synes jeg han virker litt teit. Sikker bare meg da, eller? Jeg hadde blitt flau 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 23. mars 2012 #31 Skrevet 23. mars 2012 Jeg hadde bare ledd om min hadde snakket mye om My Little Pony, er bare morsomt og løsner opp stemningen. Den samme funksjonen har vel kulepenner? Kommer an på hvordan han legger det frem, da. :-P Hehe, tror jeg hadde ledd en del, elsker sånne raringer.
Kamikatze Skrevet 23. mars 2012 #32 Skrevet 23. mars 2012 (endret) Som mann med langt verre "lyter" enn kulepennsamling håper jeg at jeg aldri (mer) finner meg en så respektløs kjerring som deg. Har kjent folk som samler på penner og servietter. Aldri noe stress. Når jeg var på hotell, kurs, konferanse etc. falt det helt naturlig å sikre et samleobjekt. Spesielt når en merker entusiasmen og gleden man skaper, nesten helt uten anstrengelse. Blir du flau over gubben fortjener han bedre. Mye bedre. Endret 23. mars 2012 av Kamikatze 1
Cata Skrevet 23. mars 2012 #33 Skrevet 23. mars 2012 Nommen, nå ble jeg nostalgisk. Min far samlet nemlig på kulepenner. Selv begriper jeg ikke at noen gidder samle på slike ting, men ville ikke reagert på det med mindre det var noe som var så digert at samlingen opptok halve huset. Kulepenner og "My little pony" kommer ikke i den kategorien, selv om ponniene kanskje ville fått meg til å steile litt. Har alltid syntes det var verdens teiteste leke . 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #34 Skrevet 24. mars 2012 Haha, i denne tråden er jo kulepenner INGENTING. tenk hvis det var 250 my little ponny du måtte forholde deg til, woho! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #35 Skrevet 24. mars 2012 Nommen, nå ble jeg nostalgisk. Min far samlet nemlig på kulepenner. Selv begriper jeg ikke at noen gidder samle på slike ting, men ville ikke reagert på det med mindre det var noe som var så digert at samlingen opptok halve huset. Kulepenner og "My little pony" kommer ikke i den kategorien, selv om ponniene kanskje ville fått meg til å steile litt. Har alltid syntes det var verdens teiteste leke . 2
Andrelinoge Skrevet 24. mars 2012 #36 Skrevet 24. mars 2012 Alltid samlet på noe. Som liten alt fra korker, frimerker, hylser og millitær effekter, glansbilder og servietter. Ofc har jeg droppa alt dette, ligg vel litt hylser og millitær effekter og frimerkene hos faderen men har ikke sett noe til det på 15-20 år. Penner høres litt spesielt ut ja. Samler ennå på litt men stort sett film effekter, byster/statuer. Miniatyrer (tinn soldater)div byggesett. + dynger med DVDer. også vært borti litt samlekort og rollespel. Kan ikke si jeg er eller har vært storsamler eller spesielt dedikert. Bare blitt litt her og der over årene.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2012 #37 Skrevet 24. mars 2012 jeg samler på hotellsåper, men nå er det sjelden man finner dem føler jeg.. Har en eske med det på loftet, litt artig la ham få ha den samlegleden, er ikke all verden. Hjertet mitt dunket fort når jeg leste om my little pony samlinga, jeg har bare 3 originale og ELSKER DEM haha!
Hecubaa Skrevet 24. mars 2012 #38 Skrevet 24. mars 2012 Jeg syns det er søtt Tenk at en ny kulepenn til samlingen hans er alt som skal til for å gjøre han glad! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #39 Skrevet 24. mars 2012 Jeg synes det å måtte samle på noe fysisk er en negativ egenskap, sett fra mitt subjektive standpunkt da. Hva er det med folk som må klamre seg til samlingen sin, tenker jeg. Personlig synes jeg at mennesker med samlinger framstår som litt ufrie, om ikke på andre måter så i alle fall fordi samlingen binder opp tid til vedlikehold og organisering, og den binder opp penger som man kunne brukt på opplevelser. Det å samle minner er den eneste samlemanien jeg kan leve med i en partner. Samtidig skjønner jeg at andre ikke har en like stor aversjon for skrot som meg, da. Men i denne tråden ble det kanskje litt ensidig i retning av "la ham holde på". Er det noe vi trenger i dag så er det kanskje heller å konfronteres med hvilket forhold vi har til fysiske ting. Det er i alle fall dumt om debatten blir helt ensidig (og det gjelder nok begge veier, men det er vel heller uvanlig at det blir et problem motsatt vei).
Pawn Hearts Skrevet 24. mars 2012 #40 Skrevet 24. mars 2012 Arne Kvalnes har en kul sang om kulepenner. Jeg fant dessverre ikke noen lydfil, men her er teksten (han har selv lagt den ut på nettet, så jeg regner med at det er greit): HVOR BLIR ALLE KULEPENNER AV? Unnskyld meg, jeg har et spørsmål jeg vil stille, kan noen svare før jeg ender i min grav? Det plager meg til tider ganske ille: Hvor blir alle kulepenner av? Så fort de får en sjanse er de borte. De kan være både av plast og av metall, og være hektet fast til lommen på min skjorte, men de forsvinner uavbrutt i alle fall. Og da er det ikke rart jeg spekulerer. Metall og plast tar tid å bryte ned. Det er en grense for hva kloden absorberer, så de må jo faktisk gjemme seg et sted. Tagger de på T-banen om natten og kanskje, når så natten blir til dag, så skriver de et klagebrev på skatten, og lever dobbeltliv av verste slag. De okkuperer kanskje blekkhus for å sove. De marsjerer i protest igjennom byen og vil at restaurantene skal love å fjerne Calamares fra menyen! Kanskje sitter de på pub med fyllepenner kanskje planlegger de revolusjon og har militærøvelse med sine venner og skyter på blink med blekkpatron. Noen trekker kanskje inn til store byer der hittegodsmiljøet er blitt hardt, hvor kriminelle hansker, skjerf og paraplyer lærer pennene at blå skal hate svart. Og mange har knapt penger nok til maten, og for å leie seg et lite etui må de kanskje selge blekket sitt på gaten, så håpløst kan det noen ganger bli. ---- Det siste håpet mitt er denne sangen, at den skal ha innflytelse på dem, slik at noen av dem tar fornuften fangen og tar første kulependlertoget hjem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå