Gå til innhold

Hva er verst? sukker eller fett og karbohydrater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå sluttet med godteri spising, drikker ikke brus og har ikke spist sjokolade på ca 1 mnd.. Det er fordi jeg rett og slett vil vende kroppen min til å ikke like sukker,kan noen ganger stå opp på natta bare for å få i meg noe søtt...

Men jeg spiser da som vanlig, altså til middagen spiser jeg hva jeg vil ( ikke ille mat heller, men den vanlige norske kosten)

hjelper det i det hele tatt?? altså blir jeg litt slankere om jeg kutter godteriene, brusen og chipsen helt, eller er det ikke noe vits siden jeg spiser vanlig mat?? spiser forresten ikke brød eller pasta!bare ris og poteter da:P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er forresten ikke overvektig, men bare litt fett her å der ;) er 160 og veier 56 kg

AnonymBruker
Skrevet

Fett og karbohydrater (og proteiner) trenger kroppen din. Sukker trenger kroppen ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra at du har kuttet ut det usunne! Og at du spiser vanlig mat!

Du er allerede slank, så det kan hende du ikke går ned i vekt bare av å kutte ut snacks og godteri. Men du vil føle deg bedre, se bedre ut og få mer energi!

Du bør begynne å trene for å stramme opp kroppen heller enn slanke deg. Mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra at du har kuttet ut det usunne! Og at du spiser vanlig mat!

Du er allerede slank, så det kan hende du ikke går ned i vekt bare av å kutte ut snacks og godteri. Men du vil føle deg bedre, se bedre ut og få mer energi!

Du bør begynne å trene for å stramme opp kroppen heller enn slanke deg. Mener jeg.

Jeg er ikke tykk nei, men føler at det er noen områder som bør strammes, feks rumpa mi og magen. Før pleide jeg å kjøpe masse sjokolade og bare spise når jeg vil tom sent på kveldene i en tirsdags kveld *grøss* men nå tør jeg nesten ikke, men håper at jeg ser en forskjell da :) Skal trene ja, tror det er det som er løsningen;)

Skrevet (endret)

Mange vil nok komme med sin vidunderkur til deg, hvor den ene sier det stikk motsatte av den andre.

Men det jeg mener er best, er å spise balansert og ofte. Lag mat fra grunnen av, bruk mye grønnsaker og fokuser på å få frem de naturlige smakene. La posjonene være små, men sørg for å spis ofte.

Det + droppe snacks og brus + litt trening = vidunder :wink:

Endret av melly666
AnonymBruker
Skrevet

Fett, protein og karbohydrater er energirike næringsstoffer som kroppen trenger. Sukker er ett karbohydrat som kroppen IKKE trenger! Kutt ut sukkerholdige produkt så er du på god vei.

AnonymBruker
Skrevet

Fett, protein og karbohydrater er energirike næringsstoffer som kroppen trenger. Sukker er ett karbohydrat som kroppen IKKE trenger! Kutt ut sukkerholdige produkt så er du på god vei.

Kan du nevne et karbohydrat som kroppen trenger som den ikke klarer å lage selv? Forskerne har ikke funnet ett eneste karbohydrat vi må tilføre gjennom kosten enda, men kanskje du har? Alle fordøyelige karbohydrater blir til glukose (sukker) i kroppen... Så å påstå at vi trenger karbohydrater, men ikke trenger sukker blir en selvmotsigelse. Kroppen klarer å dekke hele dagsbehovet av glukose uten problemer. Det betyr ikke at man ikke SKAL spise karbohydrater, men man MÅ ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skiller TS mellom sukker og karbohydrater? Sukker er jo en type karbohydrat. Det blir som å spørre om hva som er verst av brød og kneipbrød.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...