Gå til innhold

Irland alene i sommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig lyst til å reise litt i Irland i sommer, men siden jeg trolig ikke får noen med meg så vurderer jeg å reise alene. Men har aldri gjort det før, så er litt skeptisk... ser for meg litt ensomhet og så tenker man jo på at ting kan skje. Er blond, så kanskje jeg burde farge håret brunt f eks :oP

Vel, trenger tips om hvilke steder jeg absolutt bør prioritere. Rekker ikke alle steder. Tenker å reise med buss/tog. Og overnatte på Bed & Breakfast.

Lurer på å ta med pcn, for å ha litt tidsfordriv om kveldene...

Syns det er litt skummelt å skulle begi seg avgårde alene, så får se hva det blir til... Men hvor finner man evt en reisevenn? Tips om det også mottas gjerne :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

å reise alene er noe av det morsomste og mest spennende du kan gjøre! jeg anbefaler det på det sterkeste. det er ikke skummelt i det hele tatt, og så lenge du bor på youth hostels, så kommer du faktisk aldri til å være alene :) Do it!

Endret av Ramona
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor farge håret?

• Liker 1
Skrevet

å reise alene er noe av det morsomste og mest spennende du kan gjøre! jeg anbefaler det på det sterkeste. det er ikke skummelt i det hele tatt, og så lenge du bor på youth hostels, så kommer du faktisk aldri til å være alene :) Do it!

Enig!! Liker å reise alene, det er (for meg) den beste måten å reise på.

Har bodd i Irland og kan virkelig anbefale 'the emerald isle' :) Dublin er et must (Phoenix park, Trinity, shoppingen er fantastisk, husk å ta en guiness på Olde Dubliner-midt i temple bar; you can't miss it!), Cork er utrolig pent og togturen også (med værforbehold... ;) ) Westport burde også sees, men hvis jeg skulle valgt bare et sted i tillegg til Dublin så måtte det faktisk blitt Galway. :)

Og hvis du har tid, en tur innom Nord-Irland er også en opplevelse, f.eks så er Giants Causeway noe av det kuleste naturfenomenet jeg har sett. :)

Irland er ikke farlig, bare bruk hodet. Du vil nok ikke være alene lenge for irene prater og prater, og er utrolig sosiale. Greit å ha med laptopen, men kom deg inn på en pub og du vil snart ha nye venner og plutselig er det lyse morgenen før man kommer seg på hotellet. ;)

Bed&breakfast finner du overalt, noe varierende standard, men som regel helt greit. Blir en kjempetur, det er jeg sikker på! Kos deg!

Gjest Elissima
Skrevet

Irland er fantastisk! Jeg har bodd i Nord-Irland, det beste året i mitt liv, anbefaler deg virkelig å reise ts! Det er flere rundreiser du kan melde deg på, liker du hester så er det flere rideturer blant annet. Naturen i Irland er kjempefin, vil anbefale Dublin, Belfast, kysten fra Belfast opp til Londonderry, og reise opp til Portrush! Naturen ved Portrush er utrolig vakker, det er en fin strand der og masse uteliv og dessuten er irer supervennlige og du får garantert masse nye venner om du reiser :)

Skrevet

Jeg reiste alene til Belfast for ikke så lenge siden. Det gikk helt fint, og anbefales på det strekeste! Blond er jeg og :fnise: Å reise alene gjør at du kan gjøre akkurat det du vil, se det du vil, uten å måtte ta hensyn til en reisepartner som kanskje vil noe annet. Reis du, det kommer til å gå helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Er blond, så kanskje jeg burde farge håret brunt f eks :oP

Jeg skulle fortelle om mine oppegående venninner som har vært alene på ferie i Irland og storkost seg så mye at de ikke ville dra hjem igjen. De var 19-22 da de dro også. Men når du skriver dette så tenker jeg at nei, dette er du faktisk ikke klar for.

Uansett, hvis man først skal være ekstremt engstelig er det da ti ganger bedre å ha lyst hår i Europa enn mørkt hår, da rasisme er et av de større problemene her. Irland er ikke Egypt. Og reisevenn finner man blant sine venner.

Gjest Elissima
Skrevet

Jeg kjenner mange blondiner i Irland assa... så du trenger ikke farge håret brunt :) Irer er så vennlige så.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det med håret var en dårlig spøk, som tydeligvis en anonym ikke helt... nuvel, nok om håret.

Takk for gode tips. Tanken er å være rundt 6 dager, så litt begrenset hva jeg rekker. Tenkte i utgangspunktet å dra litt sør og vest. Wicklow, og litt videre. Noen som vet hvor lang tid det tar fra f eks Dublin til Galway? Sånn at jeg får en ide om reisetid som går med.

Noen nevnte noe om hester og ridning, konkrete tips til steder man kan gjøre det mottas med stooor takk :o)

AnonymBruker
Skrevet

Irland er fantastisk! Jeg har bodd i Nord-Irland, det beste året i mitt liv, anbefaler deg virkelig å reise ts! Det er flere rundreiser du kan melde deg på, liker du hester så er det flere rideturer blant annet. Naturen i Irland er kjempefin, vil anbefale Dublin, Belfast, kysten fra Belfast opp til Londonderry, og reise opp til Portrush! Naturen ved Portrush er utrolig vakker, det er en fin strand der og masse uteliv og dessuten er irer supervennlige og du får garantert masse nye venner om du reiser :)

Hvilke rundreiser, hvor finner jeg evt disse på nett? :o)

TS

Skrevet

Noen av mine beste reiseminner har vært de jeg har dratt på alene! :) Det er mye mer lærerikt og spennende synes jeg :jepp: Man kan jo alltids bli kjent med noen på stedet man drar til, men samtidig slipper man krangling og uenigheter med reisekompisene, og man kan alltid gjøre det man vil og være spontan! I tillegg er man nødt til å finne ut av ting selv hvis noe går galt, finne veien selv osv, og det lærer man utrolig mye av. Det er fantastisk! Gjør det! Jeg støtter også forslaget om youth hostels litt lenger opp her; det er en genial måte å bli kjent med folk på, og i tillegg er det billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...