Gå til innhold

Spørsmål om NAVs bidragskalkulator

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke helt denne bidragskalkulatoren...

Har tre barn, to i barnehage.

Når jeg fyller ut skjemaet, kommer det opp spørsmål om ekstra barnetrygd. Og jeg kommer jo til å få en ekstra barnetrygd, men er det riktig at dette skal føres opp på alle tre barna? Da trekkes vel samme beløp tre ganger?

Lurer også på hvorfor jeg skal fylle ut hvor mange barn jeg har utgifter til barnetilsyn for? Blir dette slått sammen på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

NAVs bidragskalkulator er bare for et barn. Selv ville jeg kontakt NAV eller noen som kan dette "faget". Det er mange hensyn den ikke tar med. Blant annet er ikke bruttoinntekten som er grunnlag for barnebidrag det samme som skattenntekten. Dette spesielt for BY.som betaler for barnapass til flere BM.

Det er fratrekk fra skatteinntekten for noen på den inntekten som er grunnlag for barnebidrag.

Skrevet

Ved beregning av bidrag til flere barn må NAV sette bidraget, med mindre dere blir enige om en privat avtale. NAV innkreving kam kreve inn bidraget hvis dere ønsker det, det koster ingenting. Det koster dere 860,- hver hvis NAV skal fastsette bidraget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...