Gå til innhold

Badevekter

inga:)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå for tredje gang gått til innkjøp av ordinær badevekt.

Jeg liker disse vanlige som kun viser vekt og ikke alskens annen info som fettprosent og lignende.

Problemet er at vektene er så unøyaktige. Hvis jeg stiger opp på den 10 ganger etter hverandre, viser de ti forskjellige tall, med helt opp i 3 kg differanse på det værste (den jeg har nå). Jeg føler jeg kjøper og kjøper vekter, men gir alle til loppemarkeder fordi de er unøyaktige. Vekten varierer også altetter hvor vekten står og benstilling.

Jeg liker å ha en nøyaktig vekt så jeg kan følge med vekttapet fra dag til dag. Selv desimalene motiverer

JEG LURER DERFOR OM DERE ALLE KAN HJELPE MEG Å GJØRE EN BADEVEKT-TEST FOR NØYAKTIGHET (kun på selve vekten).

Gå på vekten 10 ganger (flytt den og la den slukke mellom hver gang).

Noter vekten/tallene dere får hver av de 10 gangene (om dere ikke vil si hvor mye dere veier, skriv differansen og bruk tallet 10 el. annet som referanse, for eks:

Dette er min test:

Merke på badevekt: TRISTAR WG-2421

10.7

10.2

11.7

10.3

11.2

11.2

10.1

12.6

11.5

10.4

(differanse: laveste 10.1, høyeste 12.6 = 2.5 kg :/)

Håper noen vil "delta" eller tipse om nøyaktige vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosaleen

Jeg orker ikke ta den testen nå, men det er veldig viktig at vekten står rett på et gulv.

Det skal IKKE være teppe eller liknende, eller fliser. Parkett eller liknende er best, slik at underlaget er helt jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min vekt viser det samme uansett hvor mange ganger jeg stiller meg på den, du må ha en jallavekt. :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min vekt viser det samme uansett hvor mange ganger jeg stiller meg på den, du må ha en jallavekt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg veid meg 6 ganger og den viser akkurat det samme hver gang. Flyttet og lot den skru seg av mellom hver gang. Det er en OBH Nordica vekt. Den måler også fett/muskel/vannprosent. Veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg veid meg 6 ganger og den viser akkurat det samme hver gang. Flyttet og lot den skru seg av mellom hver gang. Det er en OBH Nordica vekt. Den måler også fett/muskel/vannprosent. Veldig fornøyd med den :)

Tusen takk for svar. Hvilken modell er det (står ofte under) og hva kostet den ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt tre forskjellige vekter i prisklassen fra 299-599 kr. Regnet med å få en nøyaktig vekt til den prisen, men man må vel høyere i pris :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke ta den testen nå, men det er veldig viktig at vekten står rett på et gulv.

Det skal IKKE være teppe eller liknende, eller fliser. Parkett eller liknende er best, slik at underlaget er helt jevnt.

Underlaget er helt flatt (parkett). Merket som du sier at ujevnt underlag er håpløst (fliser på bad) så har kun brukt vekten på parkett i gangen utenfor. Ingen tepper eller annet i veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Hvilken modell er det (står ofte under) og hva kostet den ca?

Under står det 6289 og type CR2032. Kostet ca 500-1000 kr, for 6-7 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under står det 6289 og type CR2032. Kostet ca 500-1000 kr, for 6-7 år siden :)

Å søren, typisk uflaks. Da har de den vel neppe lengre :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vekt fra dette merket: http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=659867

Har en som måler fettprosent osv, men det blåser jeg i. Bruker den kun som vekt. Den fungerer utmerket og jeg får ikke de forskjellige utslagene som TS får. Hos meg varierer det +/- 0,5 kg og det kan være dagens vekt.

Jeg kjøpte min på tilbud hos Jernia så fikk den for 300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har testet ut min før. Den viser nøyaktig det samme, men den er sikkert syv år gammel.

Hvilket merke er den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor kan man ikke la badevekten stå på fliser? Jeg har fliser på alle gulv i hele leiligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jallavekt til 150 kroner fra Eurospar, den står på fliser og viser det samme uansett hvor mange ganger jeg går opp og ned:P

edit=typo

Endret av Zakuro
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...