Maybelline Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Jeg jobber som sykepleier i 100 % stilling. Nå i mars gikk jeg over i ny turnus, og dvs ny lønn grunnet noen små endringer i turnus. Jeg gikk over i denne stillingen 15. mars. Da gjorde lønnskontoret en "feil" og gav meg bare lønn for 1. mars t.o.m. 15. mars. Vi får lønning for hele måneden den 15. i hver måned, så det vil i grunnen si at vi får halve månedslønnen på forskudd ift arbeid. Jeg fikk noen dager senere, etter å ha kontaktet lønnskontor, resten av månedslønnen. Dette ble beskrevet som et "forskudd på aprillønningen/lønn f.o.m. 16/3 - 31.3", noe jeg ikke forstår! Og jeg fikk beskjed om at det ville komme en avregning i mai måned. Hva i alle dager betyr dette, altså avregningen? Jeg vil ikke bli "straffet" økonomisk fordi lønnskontoret ikke gav meg min hele lønning den 15. mars. Noen som har vært borte i det samme, eller vet hva dette vil bety for min lønning/evt skatt?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Du vil ikke tape noe på dette. Det betyr bare at den delen lønna du ikke fikk, ikke står noe sted på lønnslippen din nå. Så ved neste lønn vil du få dette på lønnsslippen din som utbetalt, og det de kaller forskudd vil trekke det tilbake siden du allerede har fått pengene.
Maybelline Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2012 Det høres fornuftig ut. Takk skal du ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå