Gå til innhold

Hvordan behandle tulipaner som skal gis bort i morgen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De er pakket inn i plast, skal de kun settes i vann til i morgen, eller hvordan skal jeg behandle dem? Skal jeg skjære av de i ende? På skrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Plantasjen står tulipanene i bøtter uten vann. Jeg spurte hvorfor, og fikk til svar at det var fordi de ikke skulle blomstre før de kom "hjem".

Ergo, la de ligge/stå (kaldt) til du har gitt de bort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mørkt og kaldt. Ikke kutt av stilkene og sett de heller ikke i vann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed i butikken å legge tulipanene i kjøleskapet over natten :) var redd det ble for kaldt så la de i en kald bod og de holdt seg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt tulipaner i kjøleskapet og latt de ligge der uten vann i flere døgn. Det går helt fint.

Tulipaner skal ikke skråsnittes, men kuttes rett av like før du setter de i vann. La de stå en times tid med posen rundt seg, så unngår man at de henger over kanten på vasen.

Om det var varmt, lunket eller kaldt vann det husker jeg ikke helt, mener det var kaldt. Men disse tingene går "alltid" i surr for meg, roser skal ha varmt vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ha isbiter i vannet.

Dette er også et godt tips når du har tulipaner selv - ha isbiter i vannet om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg fikk to buketter med tulipaner en gang, og da fikk jeg beskjed om å legge den ene buketten i kjelleren hvor det er kaldt. Pakket dem opp noen dager senere, og de hadde faktisk holdt seg. De bør visstnok settes kaldt om natten også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips:

- La de stå ca 2 timer i vann før du fjerner posen/ klipper av tråden

- Tulipanene skal kuttes rett

- La de stå på et kjølig sted om natten, så holder de seg lengre

Har også hørt at det skal være bra å legge en 50 øring i bunnen av vasen. Da skal de visstnok holde seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...