AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Del Skrevet 23. mars 2012 De er pakket inn i plast, skal de kun settes i vann til i morgen, eller hvordan skal jeg behandle dem? Skal jeg skjære av de i ende? På skrå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 23. mars 2012 #2 Del Skrevet 23. mars 2012 På Plantasjen står tulipanene i bøtter uten vann. Jeg spurte hvorfor, og fikk til svar at det var fordi de ikke skulle blomstre før de kom "hjem". Ergo, la de ligge/stå (kaldt) til du har gitt de bort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husmus@ Skrevet 23. mars 2012 #3 Del Skrevet 23. mars 2012 Takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evighet Skrevet 23. mars 2012 #4 Del Skrevet 23. mars 2012 Mørkt og kaldt, vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Del Skrevet 23. mars 2012 Mørkt og kaldt. Ikke kutt av stilkene og sett de heller ikke i vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayflower Skrevet 23. mars 2012 #6 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg fikk beskjed i butikken å legge tulipanene i kjøleskapet over natten var redd det ble for kaldt så la de i en kald bod og de holdt seg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 31. mars 2012 #7 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg har lagt tulipaner i kjøleskapet og latt de ligge der uten vann i flere døgn. Det går helt fint. Tulipaner skal ikke skråsnittes, men kuttes rett av like før du setter de i vann. La de stå en times tid med posen rundt seg, så unngår man at de henger over kanten på vasen. Om det var varmt, lunket eller kaldt vann det husker jeg ikke helt, mener det var kaldt. Men disse tingene går "alltid" i surr for meg, roser skal ha varmt vann.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #8 Del Skrevet 1. april 2012 Ha isbiter i vannet. Dette er også et godt tips når du har tulipaner selv - ha isbiter i vannet om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 1. april 2012 #9 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg fikk to buketter med tulipaner en gang, og da fikk jeg beskjed om å legge den ene buketten i kjelleren hvor det er kaldt. Pakket dem opp noen dager senere, og de hadde faktisk holdt seg. De bør visstnok settes kaldt om natten også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 2. april 2012 #10 Del Skrevet 2. april 2012 Mine tips: - La de stå ca 2 timer i vann før du fjerner posen/ klipper av tråden - Tulipanene skal kuttes rett - La de stå på et kjølig sted om natten, så holder de seg lengre Har også hørt at det skal være bra å legge en 50 øring i bunnen av vasen. Da skal de visstnok holde seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå