Sunchild Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Noen som har giftet seg i hemmelighet og vil fortelle meg litt om det? Bryllupsforberedelser, hvorfor dere valgte det sånn, om/hvordan dere informerte om det i ettertid, etc. Vi vurderer det selv og vil gjerne høre om andres erfaringer og tanker rundt det
Gjest Annaires Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Vi giftet oss i all hemmelighet, men fortalte det etter at det var gjort. Eller forloverene våre viste jo noe da, for de måtte jo underskrive forlovererklæring. Vi giftet oss i new York. Bestilte tid i sjømannskirken i god tid. Man må sende inn papirer om prøving av ekteskapet. Disse er gyldige i fire mnd etter de har blitt godkjent. Brudekjole bestilte jeg på nett. Var livredd for å treffe på noen i brudebutikkene. Var en fantastisk spennende tid. Og vi angrer ikke et sekund! Det var så deilig å kun ha fokus på det vi faktisk skulle ; gifte oss, å ikke bekymre oss over om gjestene var fornøyde med maten, om de koste seg etc. Etter vielsen spiste vi på en fantastisk restaurant. Faktisk en av verdens ti beste Også vel brukte penger. Vi ringte til foreldrene våre etterpå, og sendte en bildemelding, med hilsen fra herr og fru xxx. Vi hadde fotograf under vielsen, og tok masse bilder etterpå. Betalte 10 000 for dette, og er veldig fornøyde med at vi valgte å bruke penger på det. Da har venner og familie fått sett og følt at de var en del av dagen. Vi gjorde dette da vi ville inngå ekteskap uten alle disse forstyrrelsene rundt. Kunne ha fokus på handlingen, å ikke selskapet etterpå. Ingen sure miner hos noen for at vi valgte å gjøre det på denne måten (skulle egentlig bare mangle da). Kostet rundt 70 000. For klær, fly(saga class) , hotell(suite), mat, fotograf, kirke. 4
Thomasine Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Vi giftet oss fredag det ene året og på samme datoen året etter som da var lørdag. Første gang ble på Tinghuset i Oslo, velsignelsen i kirken året etter. På Tinghuset var foreldrene våre og 2 forlovere med og vi hadde en koselig lunsj på en bedre restaurant etterpå. I kirken var det 5 forlovere og hele familien og venner! Det var en kjempeoverraskelse for alle sammen og en opplevelse jeg glatt hadde gitt dem igjen!! Vi utførte vielsen på Tinghuset fordi mannen skulle på en lengre utenlandstur - mere av praktiske årsaker. Jeg er gift 2 ganger med samme mann!
ashera Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Jeg er gift 2 ganger med samme mann! Bare for å pirke, dere har ikke giftet dere to ganger. Dere ble gift på tinghuset og velsignet i kirken. Men dere har feiret bryllup to ganger. 1
ini Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 En venninne av meg giftet seg i hemmelighet, men det var mest av praktiske årsaker. Har også andre jeg kjenner som har kombinert bryllup med barnedåp. Ser ikke noe problem med det, men man blir jo litt sjokkert over det. Bare fordi det er uventet. Men veldig hyggelig likevel.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Hadde vi visst hvordan bryllupsgjestene våre kom til å oppføre seg, så hadde vi valgt en helt annen løsning enn vi gjorde. Da hadde det blitt kun oss og forlovere.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Hadde vi visst hvordan bryllupsgjestene våre kom til å oppføre seg, så hadde vi valgt en helt annen løsning enn vi gjorde. Da hadde det blitt kun oss og forlovere. Fortell!! 1
Thomasine Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Bare for å pirke, dere har ikke giftet dere to ganger. Dere ble gift på tinghuset og velsignet i kirken. Men dere har feiret bryllup to ganger. Jepp - men jeg sier at jeg har giftet meg 2 ganger... Manglet bare et ord fra presten som skilte det hele...ingen skille for meg...
Leanne Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 (endret) En venninne av meg giftet seg i hemmelighet, men det var mest av praktiske årsaker. Har også andre jeg kjenner som har kombinert bryllup med barnedåp. Ser ikke noe problem med det, men man blir jo litt sjokkert over det. Bare fordi det er uventet. Men veldig hyggelig likevel. Det med å kombinere bryllup og barnedåp for å overaske gjestene synes jeg er litt spesielt.. Har en venninne som var bedt i en barnedåp og som hadde lagt en del andre planer senere den kvelden, for hun regnet jo med at barnedåpen var over ved 4-5 tiden. Vel det ble barnedåp+ bryllup og fest. Så hun ble litt oppgitt over det hele, hun ville selvsagt være med å feire den store dagen, men samtidig følte hun det var vanskelige å ringe rundt å si fra seg andre avtaler. (Var en del venninner som skulle hjem til henne den kvelden..) Var og en del andre gjester som ikke fikk deltatt på festen da de manglet barnevakt til egne barn, for det er ikke så lett å få til alltid på så kort varsel. Så skal man gjøre noe sånt bør man være forberedt på at ikke alle gjestene får til å være der hele kvelden.. Endret 27. mars 2012 av Leanne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå