AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg kommer til å få ca 10 000,- igjen på skatten uten rente. Hva ligger renten på, og hvordan beregnes den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 23. mars 2012 #2 Del Skrevet 23. mars 2012 Du får igjen 28% av gjeldsrenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Del Skrevet 23. mars 2012 Du får igjen 28% av gjeldsrenter Hmmmm, hva betyr gjeldsrenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 23. mars 2012 #4 Del Skrevet 23. mars 2012 Du får igjen 28% av gjeldsrenter Nå må du lese hovedinnlegget ordentlig, da. TS spør om renter på skatten hun har til gode. TS: jeg husker ikke helt rentesatsen, men i fjor fikk jeg 1,4 % ihvertfall. Rentene beregnes ved å gange beløpet du har tilgode med rentesatsen og dele på hundre. (Eks: 10 000 *1,5/100 = 150) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 23. mars 2012 #5 Del Skrevet 23. mars 2012 http://www.skatteetaten.no/no/Artikler/Fra-fastrenter-til-lopende-renter-pa-restskatt-og-tilgodebelop/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amonyn Skrevet 23. mars 2012 #6 Del Skrevet 23. mars 2012 Det var dårlig rente. Tror jeg skal betale mindre i skatt og sette inn på sparekontoen istedet i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Del Skrevet 23. mars 2012 Det var dårlig rente. Tror jeg skal betale mindre i skatt og sette inn på sparekontoen istedet i år. Ja, jeg sparer aldri i skatt. Har i hvert fall hatt 3,5% på sparekontoen det siste året, selv om det heller ikke er mye å skryte av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amonyn Skrevet 23. mars 2012 #8 Del Skrevet 23. mars 2012 Trodde det var 4 % på skattepengene jeg. Noen som fortalte meg det for et par år siden. Må tydeligvis undersøke slikt bedre. Det blir da noe penger av 3,5 %, merket stor forskjell da jeg opprettet sparekonto og sluttet å ha pengene på vanlig lønnskonto. Selv om noen hundrelapper er lite, så er det hundrelapper man ikke ville hatt uten å tenke på renten. Er heller ikke helt fornøyd med innskuddsrenten for tiden, men så lenge jeg har bedre rente på sparekontoen enn på lånet, er jeg superfornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #9 Del Skrevet 24. mars 2012 Styringsrenten i januar var såvidt jeg kan se 1,75, så da får man utbetalt 1,26% for skattepengene. Glad jeg ikke sparte i skatt dette året heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #10 Del Skrevet 24. mars 2012 Det aller smarteste er faktisk å få en så stor baksmell som mulig, og så betale den tilbake innen den skattefrie fristen. Gratis lån med 3-4% på sparepengene kan bli litt, hvis man klarer å få smellen stor nok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amonyn Skrevet 24. mars 2012 #11 Del Skrevet 24. mars 2012 Det aller smarteste er faktisk å få en så stor baksmell som mulig, og så betale den tilbake innen den skattefrie fristen. Gratis lån med 3-4% på sparepengene kan bli litt, hvis man klarer å få smellen stor nok Den likte jeg! Nye planen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #12 Del Skrevet 25. mars 2012 Det aller smarteste er faktisk å få en så stor baksmell som mulig, og så betale den tilbake innen den skattefrie fristen. Gratis lån med 3-4% på sparepengene kan bli litt, hvis man klarer å få smellen stor nok Nå er skattemyndighetene ikke helt dumme heller. Skattetrekk (som arbeidstaker) eller forhåndsskatt (som selvstendig næringsdrivende) beregner de jo i forkant av året etter hvor mye du sannsynligvis kommer til å tjene. Du kan få satt det ned dersom du tjener mindre, men det må du søke om. Det går sikkert helt greit et år eller to, men når de ser at du tjener like mye likevel får du avslag på det senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå