Gå til innhold

bein til hunden?

Vilje

Anbefalte innlegg

hei

gir dere bein til hunden deres? min hund får kyllingbein, kotelettbein, svære knoker ++....og har aldri reagert på det. hos slakteren får jeg rå bein, men hunden foretrekker at jeg koker de først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine hunder får kun tyggebein og margbein/krafbein..

Veldig skjelden de får andre typer bein, som kotelletter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp kyllingben er så farlig fordi de er så myke, slik at hunden kan gnage store biter av de og få de i halsen (el lign.)

Jeg har ikke hund selv, men har hørt av andre hundeeiere at skikkelige ben er bedre for de enn tyggeben. Om det er riktig vet jeg i grunn ikke :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dyr som begynner på f skal ikke hunden ha (fe, får, fjærkre osv). Så det er liksom bare svin en hund kan få ben av tror jeg.

Beina fra de dyra på f splitter seg og kan lage hull på magesekken. Hunden dør rimelig fort i rimelig store smerter... Mao: ikke å anbefale!

Kjøper sånne tyggebein i dyrebutikken, jeg - og diverse av gris. Hundene blir så lett rare i magen av ordentlige bein synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte nettopp om en hund som satte fast et pinnekjøtt bein i halsen, og måtte avlives. Og å gi kyllingbein??? jaja..

Min får bare store margbein, og hun elsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegen i distriktet her gir hunden sin kyllingbein...

Og da er det ok mener du?

Hva gjør du hvis legen i disktriktet sniffer kokain, er det ok også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det ok mener du?

Hva gjør du hvis legen i disktriktet sniffer kokain, er det ok også?

Der var du ja........... :roll:

Nei, jeg har hverken sagt at det er ok eller ikke ok!!

Det var bare en opplysning, men jeg beklager at jeg brydde meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du ja........... :roll:

Jepp, her var jeg.

Og det burde være kjent blant ansvarlige hundeeiere at kyllingbein er livsfarlig for hunder. En brødgjøk av en veterinær forandrer ikke den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå kanskje det var litt på kanten å sammenligne en veterinær som gir hunden kyllingbein med et kokainvrak av en lege da?!? Regner med at alle fornuftige hundeeiere vet at bikkja ikke skal ha kyllingbein på lik linje som de fleste oppegående pasienter vet at kokain ikke er spesielt bra????

Og jeg tviler på at veterinærer som forer bikkja med kylling mister jobben, som en lege på stoff ville gjort?!? Alvorlightesgraden ligger på to høyst ulike nivåer......

Kom med en bedre sammenligning takk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Han får margbein. Hos slakteren forrige gang fikk han fine margbein fra elg. Dog han har nesten hatt det margbeinet i over 2 måneder, hvis ikke mer. Koser seg skikkelig med det enda, faktisk.

Også har han fått bein fra dyrebutikken. Husker ikke hva det heter, jeg, men den varer ihvertfall _lenge_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får tyggebein som vi kjøper i dyrebutikken- å griseører. Hun elsker begge deler. :D

Nei, kyllingbein er fy fy for hunder!!!! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nicoline

Da jeg kjøpte valpen min så fikk jeg skriftlig fra oppdretter at man skal ikke gi hunden bein. Hun visste om flere tilfeller hvor hunder hadde mistet livet etter å ha satt bein i halsen. Så min hund kommer aldri til å få bein uansatt hva som kommer fram i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulldotten vår får bare gnagebein fra dyrebutikken. Er skeptisk til bein som kan flise seg opp, sette seg fast osv... Mulig jeg er fryktelig hønemor, men... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...