bobbi Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Vi skal til Marrakech på bryllupsreise, og har planene ganske klare for hva vi har lyst å gjøre mens vi er der - det jeg lurer på er om noen har noen tips og erfaringer å dele om hva som var spennende å gjøre, og eventuelt annen info Har lest endel om byen, men synes det er interessant å høre om forskjellige erfaringer
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Ikke bo i gamlebyen. Det er fint å besøke, men slitsomt å være der mye av tiden, spesielt som kvinne.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Ikke bo i gamlebyen. Det er fint å besøke, men slitsomt å være der mye av tiden, spesielt som kvinne. Gamlebyen er jo det fineste stedet i hele Marrakech. Vi bodde på et hotell i gamlebyen, like ved markedsplassen Djemaa el-Fna. Fantastisk stemning, særlig på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Gamlebyen er jo det fineste stedet i hele Marrakech. Vi bodde på et hotell i gamlebyen, like ved markedsplassen Djemaa el-Fna. Fantastisk stemning, særlig på kvelden. Jeg har motsatt erfaring, flott sted og mye og se på. Men mye mer drittslenging, tafsing og andre ubehagligheter enn andre steder der. Virket som kvinnesynet i souken lå 100 år bak resten av byen. Og gikk selvfølgelig ikke lettkledd.
bobbi Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2012 Tafisng og drittslenging? Fikk litt info fra Riad eieren, om at man som kvinne ikke måtte være for hyggelig hvis man handlet eller møtte fremmede, fordi det kunne misforstås... Tror dere dette skjer hvis man går sammen med en mann også? Hvordan er stranden?
*luna* Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Tafisng og drittslenging? Fikk litt info fra Riad eieren, om at man som kvinne ikke måtte være for hyggelig hvis man handlet eller møtte fremmede, fordi det kunne misforstås... Tror dere dette skjer hvis man går sammen med en mann også? Hvordan er stranden? Jeg var der med en mann. Det var ikke noe problem. Fikk jo en del oppmerksomhet, men bare positiv oppmerksomhet. I Egypt derimot har jeg opplevd å bli kysset mot min vilje av en ansatt på et hotell, og ble klådd på da jeg tok nattbussen. Men det var utenfor turistområdene. I Marrakech er de vant med turister. Eneste negative jeg opplevde i Marrakech var diare og oppkast, sannsynligvis fordi jeg hadde drukket vann fra en flaske som ikke var forseglet. Det ikke strand i Marrakech. Hvis du vil svømme må du leie rom et sted de har svømmebasseng. Hvis du vil på standen må du ta buss til Essaouira. Bussturen tar ca 2,5-3 timer. Det er en vakker by som ligger ved havet. Anbefaler å ta en natt eller to der. Her kan dere bo for rundt 500 kroner for dobbeltrom inkl. frokos: http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g298349-d530439-Reviews-Hotel_Les_Matins_Bleus-Essaouira_Marrakech_Tensift_El_Haouz_Region.html
bobbi Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2012 (endret) Takk for svar Trodde det var en strand der jeg..men det var sikkert et bilde fra plassen du nevner, som var feilplassert. Heldigvis har vi leid et rom med eget basseng og terrasse. Skal ihvertfall ligge unna vann fra uforseglet flaske Endret 24. mars 2012 av bobbi
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Da får dere det sikkert kjempefint! Hvis dere likevel ønsker et par dager på en strand, er stranden i Agadir bedre enn stranden i Essaouira. Det er ofte kald vind i Essaouira, og det kan være strømmer i vannet. Men byen Essaouira er mye mer sjarmerende enn Agadir. Det tar rundt 4 timer med buss fra Marrakech til Agadir. Med svømmebasseng i Marrakech kommer dere sikkert ikke til å savne en strand. God tur! 1
Rosenrød Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Hvor skal dere bo, ts? Hørtes deilig ut med eget basseng:-)
bobbi Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2012 (endret) fant det på tripadvisor Ikke stort basseng da, men plass til to, og hva mer trenger man på bryllupsreise Endret 27. mars 2012 av bobbi
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Tafisng og drittslenging? Fikk litt info fra Riad eieren, om at man som kvinne ikke måtte være for hyggelig hvis man handlet eller møtte fremmede, fordi det kunne misforstås... Tror dere dette skjer hvis man går sammen med en mann også? Hvordan er stranden? Lettere med mann, vi var en gjeng og det var lettere når man gikk med en mann. Men vi har alle reist mye også i Nord-Afrika og Midtøsten, og gamlebyen i Marrakech er det verste stedet jeg har vært mtp trakassering. Men det var mest kommentarer på fransk, så om man ikke skjønner fransk vil man ikke skjønne allekommentarene,og det er en god ting. Men når det er sagt vil jeg ikke fraråde folk å dra dit, det er et flott sted, men å være i gamlebyen hele tiden kan fort bli litt intenst. Som en nevner under så er det Strand i Essaouira, og der er det kjempefint, og veldig mye å kjøpe der også.
bobbi Skrevet 9. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 9. april 2012 Lettere med mann, vi var en gjeng og det var lettere når man gikk med en mann. Men vi har alle reist mye også i Nord-Afrika og Midtøsten, og gamlebyen i Marrakech er det verste stedet jeg har vært mtp trakassering. Men det var mest kommentarer på fransk, så om man ikke skjønner fransk vil man ikke skjønne allekommentarene,og det er en god ting. Men når det er sagt vil jeg ikke fraråde folk å dra dit, det er et flott sted, men å være i gamlebyen hele tiden kan fort bli litt intenst. Som en nevner under så er det Strand i Essaouira, og der er det kjempefint, og veldig mye å kjøpe der også. Takk for tipsene Kan svært lite Fransk, så da blir det jo ikke noe problem :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå