Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte for to uker siden med MD Formulations sin Facial Cleanser. I starten virket det som om ansiktshuden min ble betraktelig penere, men nå i de siste dagene har den begynt å gå motsatt vei - plutselig satt jeg der med mild svie/tingling generelt i hele ansiktet, samt pannen min har blitt VELDIG nuppete i tillegg til at ansiktet generelt klør! Forstår på Hilde Christina sin blogg at det blir verre før det blir bedre, men det her er virkelig ille!

I tillegg tok jeg meg en titt innom hormonsjekk.no - erfaringen var skremmende, da det viser seg at MD Formulations har hormonforstyrrende stoffer i seg (methyl- og propylparabener). :sjokkert:

Så mitt spørsmål i det store og det hele blir - er det egentlig så bra som hudpleierne skal ha det til?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kan hende du har fått en allergisk reaksjon...jeg får slike nupper i ansiktet rett før jeg får eksem. var oppi 20 åra før jeg fikk eksem første gang.

MD formulations er veldig bra..funker som gull på meg..bruker det dog ikke hele tiden.ikke når jeg har eksem værtfall.

Skrevet

Håper for guds skyld at det ikke er eksem på vei! En barndomsvenninne av meg hadde/har (aner ikke, vi mistet all kontakt etter videregående skolen), og jeg husker alt styret rundt det. Synd om det skal være det, spesielt for min stakkars lommebok. Det er jo ikke akkurat billige produkter! 7-800 kr for ansiktsrens og solkrem (som så vidt jeg har skjønt er nødvendig å bruke nå pga glykolsyren) svei litt å dra kortet for.

AnonymBruker
Skrevet

Æsj, visste ikke at det var parabener i MD :(

• Liker 1
Skrevet

Æsj, visste ikke at det var parabener i MD :(

Visste det ikke selv, så ble litt satt ut når jeg søkte opp MD Formulations på hormonsjekk.no.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg bestiller alltid små testere eller travel sizer av MD før jeg kjøper fullsize, jeg reagerer på noen av produktene fordi huden min er for sensitiv, mens andre reagerer jeg ikke på. Men de huden min tåler, de er storfavoritter i hylla mi :)

Skrevet

Visste det ikke selv, så ble litt satt ut når jeg søkte opp MD Formulations på hormonsjekk.no.

Og hadde jeg visst det, hadde jeg aldri begitt meg ut på det merket!

Skrevet

jeg bestiller alltid små testere eller travel sizer av MD før jeg kjøper fullsize, jeg reagerer på noen av produktene fordi huden min er for sensitiv, mens andre reagerer jeg ikke på. Men de huden min tåler, de er storfavoritter i hylla mi :)

What? Så det finnes travel sizes av de? Hun dama på hudpleiersalongen her i byen sa at det ikke fantes!

AnonymBruker
Skrevet

Håper for guds skyld at det ikke er eksem på vei! En barndomsvenninne av meg hadde/har (aner ikke, vi mistet all kontakt etter videregående skolen), og jeg husker alt styret rundt det. Synd om det skal være det, spesielt for min stakkars lommebok. Det er jo ikke akkurat billige produkter! 7-800 kr for ansiktsrens og solkrem (som så vidt jeg har skjønt er nødvendig å bruke nå pga glykolsyren) svei litt å dra kortet for.

for din skyld håper jeg du slipper det.. jeg styrte mye rundt med hva jeg skulle briuke for å fjerne eksemen....men tips vis du er uheldig å få det : HUDPLEIE PLUSS det er en gele som er gunstig for normale bakterieflora og eksttra god mot en del hud-og fotplager og mot overfladiske sår. brukte den på min eksem..borte på 2 dager aldri fått den igjen. det er optima-ph heter firmaet som har det allefall..mye bedre enn legemidler for med hydrokortison for det gjør huden tynnere.

Skrevet

for din skyld håper jeg du slipper det.. jeg styrte mye rundt med hva jeg skulle briuke for å fjerne eksemen....men tips vis du er uheldig å få det : HUDPLEIE PLUSS det er en gele som er gunstig for normale bakterieflora og eksttra god mot en del hud-og fotplager og mot overfladiske sår. brukte den på min eksem..borte på 2 dager aldri fått den igjen. det er optima-ph heter firmaet som har det allefall..mye bedre enn legemidler for med hydrokortison for det gjør huden tynnere.

Nå er jeg kanskje litt føre var (men det er bedre enn etter snar har jeg hørt!), men hvor får man tak i det produktet? Nettet? Apotek? "Spesielle" butikker?

AnonymBruker
Skrevet

What? Så det finnes travel sizes av de? Hun dama på hudpleiersalongen her i byen sa at det ikke fantes!

vi får provisjon på hver salg ;P mer i lommeboka på hun om du kjøper en større flaske...

men ikke alle salonger har reise størrelse heller :)

Skrevet

vi får provisjon på hver salg ;P mer i lommeboka på hun om du kjøper en større flaske...

men ikke alle salonger har reise størrelse heller :)

Provisjon eller ei - hun løy faktisk til meg..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg kanskje litt føre var (men det er bedre enn etter snar har jeg hørt!), men hvor får man tak i det produktet? Nettet? Apotek? "Spesielle" butikker?

jeg var hos en fotterapaut så jeg kjøpte det av henne.

HER

her er nettsiden demmes

fikk en liten mini prøve på hudvasken og så kjøpte jeg den vanlige flaksen av gele .

har enda masse gele igjen ! så den holder lenge..men absolutt noe jeg liker å ha i skapet mitt!!

AnonymBruker
Skrevet

jeg var hos en fotterapaut så jeg kjøpte det av henne.

HER

her er nettsiden demmes

fikk en liten mini prøve på hudvasken og så kjøpte jeg den vanlige flaksen av gele .

har enda masse gele igjen ! så den holder lenge..men absolutt noe jeg liker å ha i skapet mitt!!

det er ikke nettsiden til fotterapauten altså men de som har produktet;P

Skrevet (endret)

det er ikke nettsiden til fotterapauten altså men de som har produktet;P

Takk, skal bokmerke siden i tilfelle uhellet skjer :)

Edit: kom inn en liten skrivefeil :)

Endret av adele.bethune
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Kan hun ha ment at de ikke hadde det kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Kan hun ha ment at de ikke hadde det kanskje?

Jeg spurte etter mindre størrelser for å prøve (travel size, testere - alt annet enn fullstørrelse), men da svarte hun at MD ikke hadde mindre størrelser enn det de hadde i salongen sin.. Jeg hadde ikke sjekket ut så mye om MD før jeg gikk inn (hadde mer i tankene om å starte med Decleor eller Matis), så fikk ikke sjekket opp om det faktisk stemte.

Skrevet

Jeg spurte etter mindre størrelser for å prøve (travel size, testere - alt annet enn fullstørrelse), men da svarte hun at MD ikke hadde mindre størrelser enn det de hadde i salongen sin.. Jeg hadde ikke sjekket ut så mye om MD før jeg gikk inn (hadde mer i tankene om å starte med Decleor eller Matis), så fikk ikke sjekket opp om det faktisk stemte.

Altså; 250 ml var, i følge henne, det minste MD hadde i facial cleanser.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Altså; 250 ml var, i følge henne, det minste MD hadde i facial cleanser.

Nå er det en liten stund siden jeg drev og utforsket MD og bestilte div reisesett og introduksjonssett, men det vil forbløffe meg vanvittig om de plutselig har sluttet å selge det. Jeg har en facial cleanser på 60 Ml.

AnonymBruker
Skrevet

Man kjøper ikke MD hos hudpleier, man kjøper på feelunque, der koster rensen under 200 kr. Og den varer nesten et år hos meg.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...