AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Ja, har noen forslag til gode artister eller enkeltlåter? tenker spesielt på den amerikanske folk-sjangeren fra 1960-70 tallet, eller noen inspirert fra perioden. Ala Bob Dylan, Joni Mitchell, Joan Baez osv. bare kjør på, gjerne med youtube-eksemplet. På forhånd tusen takk
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Beklager skrivleif, men sitter på mobilen, så får ikke redigert innlegget. TS
sauen87 Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Singer/songwriter-begrepet er jo ganske vidt, så jeg tar meg friheten til å trekke begrepet ganske langt, og anbefale musikk som kanskje kan falle i smak. Har du hørt Grateful dead? Hvis ikke, bør du absolutt sjekke det ut. Litt spesielt siden det er inspirert av litt forskjellig, men absolutt utrolig mye bra musikk! Legger ved linker til youtube-videoer, siden man bare kan ligge inn 2 videoer her: Ellers er jo Vincent av Don McLean en utrolig bra sang da, spesielt Thomas Dybdahl er jo også utrolig flink, liker spesielt godthttp://www.youtube.com/watch?v=_Yc9JdNFJ_s. En litt spesiell sang som jeg også liker stemningen i (liker litt melankolske sanger) er http://www.youtube.com/watch?v=jH3C8FyHsIk. og er jo også klassikere som MÅ elskes. Artister som ellers kan nevnes er: -Melissa Horn -Moddi -Ben Harper -Mark Knopfler -Jamis Joplin -Pink Floyd (ikke i helt samme gata, men pink floyd ruler jo, så...=P) -Sigur Ros -Susanne Sundfør -Damien (hør 9 crimes!)
pipill Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Regina Spektor er verdt å lytte til. Kul dame med fine og til tider noe spesielle tekster
Gjest navnelapp Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 janis Ian! Lytt til "Seventeen", nydeleg.
HedvigR Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 janis Ian! Lytt til "Seventeen", nydeleg. Åjaa! Og "Jesse".
AryaUnderfoot Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Blir kanskje (?) litt feil sjanger men singer/songwriter er han så må anbefale Damien Rice. Vett ikke om jeg klarer å velge en låt, alt er så fint. Spesielt albumet "O". Og så har jeg ett soft spot i hjertet for låta "Cold Water" dersom du er i et litt melankolsk humør
Pawn Hearts Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Nick Drake, kanskje? Jeg kjenner ikke veldig godt til ham, men jeg har likt det jeg har hørt. Min personlige favoritt er Peter Hammill, men det blir veldig spesielt, og han har gjort utrolig mye forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Tusen takk alle. Noe kjent (og bra), annet jeg ikke har hørt før. Skal sette på spotify og sjekke ut forslagene deres. TS
Mermaid Blues Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Blir kanskje (?) litt feil sjanger men singer/songwriter er han så må anbefale Damien Rice. Vett ikke om jeg klarer å velge en låt, alt er så fint. Spesielt albumet "O". Og så har jeg ett soft spot i hjertet for låta "Cold Water" dersom du er i et litt melankolsk humør Enig, og når vi er inne på Damien Rice må vi nesten ta med Tom McRae også Petter Carlsen er også en fining litt i samme gate.
cornflake_girl Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Unni Wilhelmsen! Anais Mitchell, synes jeg er flink. Regina Spektor så jeg noen som nevnte. Norske Petter Carlsen er verdt å sjekke ut!
Martinique Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Kommer vel ikke unna Leonard Cohen. http://www.youtube.com/watch?v=otJY2HvW3Bw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå