Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har noen forslag til gode artister eller enkeltlåter? :) tenker spesielt på den amerikanske folk-sjangeren fra 1960-70 tallet, eller noen inspirert fra perioden. Ala Bob Dylan, Joni Mitchell, Joan Baez osv. :) bare kjør på, gjerne med youtube-eksemplet.

På forhånd tusen takk :hjerte:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivleif, men sitter på mobilen, så får ikke redigert innlegget. :P

TS

Skrevet

Singer/songwriter-begrepet er jo ganske vidt, så jeg tar meg friheten til å trekke begrepet ganske langt, og anbefale musikk som kanskje kan falle i smak.

Har du hørt Grateful dead?

Hvis ikke, bør du absolutt sjekke det ut. Litt spesielt siden det er inspirert av litt forskjellig, men absolutt utrolig mye bra musikk!

Legger ved linker til youtube-videoer, siden man bare kan ligge inn 2 videoer her:

Ellers er jo Vincent av Don McLean en utrolig bra sang da, spesielt

Thomas Dybdahl er jo også utrolig flink, liker spesielt godthttp://www.youtube.com/watch?v=_Yc9JdNFJ_s.

En litt spesiell sang som jeg også liker stemningen i (liker litt melankolske sanger) er http://www.youtube.com/watch?v=jH3C8FyHsIk.

og
er jo også klassikere som MÅ elskes.

Artister som ellers kan nevnes er:

-Melissa Horn

-Moddi

-Ben Harper

-Mark Knopfler

-Jamis Joplin

-Pink Floyd (ikke i helt samme gata, men pink floyd ruler jo, så...=P)

-Sigur Ros

-Susanne Sundfør

-Damien (hør 9 crimes!)

Skrevet

Regina Spektor er verdt å lytte til. Kul dame med fine og til tider noe spesielle tekster :)

Gjest navnelapp
Skrevet

janis Ian! Lytt til "Seventeen", nydeleg.

Skrevet

janis Ian! Lytt til "Seventeen", nydeleg.

Åjaa! Og "Jesse".

Skrevet

Blir kanskje (?) litt feil sjanger men singer/songwriter er han så må anbefale Damien Rice. Vett ikke om jeg klarer å velge en låt, alt er så fint. Spesielt albumet "O". Og så har jeg ett soft spot i hjertet for låta "Cold Water" dersom du er i et litt melankolsk humør ;)

Skrevet

Nick Drake, kanskje? Jeg kjenner ikke veldig godt til ham, men jeg har likt det jeg har hørt.

Min personlige favoritt er Peter Hammill, men det blir veldig spesielt, og han har gjort utrolig mye forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle. :) Noe kjent (og bra), annet jeg ikke har hørt før. Skal sette på spotify og sjekke ut forslagene deres. :hjerte:

TS

• 3 uker senere...
Skrevet

Blir kanskje (?) litt feil sjanger men singer/songwriter er han så må anbefale Damien Rice. Vett ikke om jeg klarer å velge en låt, alt er så fint. Spesielt albumet "O". Og så har jeg ett soft spot i hjertet for låta "Cold Water" dersom du er i et litt melankolsk humør ;)

Enig, og når vi er inne på Damien Rice må vi nesten ta med Tom McRae også :) Petter Carlsen er også en fining litt i samme gate.

Skrevet

Unni Wilhelmsen! :jepp:

Anais Mitchell, synes jeg er flink.

Regina Spektor så jeg noen som nevnte.

Norske Petter Carlsen er verdt å sjekke ut!

AnonymBruker
Skrevet

Tori Amos. Kate Bush.

Skrevet

Tori Amos.

Signerer!!! :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...