Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Kjæresten min røyker hasj/marijuana flere ganger i uka, nesten alltid sammen med kompiser når de ser film etc. Han mener dette er som å ta seg et par øl på kvelden. Han røyker ikke så mye i gangen, og jeg vil ikke si at det direkte går utover så mye annet. Men jeg synes det er litt vanskelig å snakke med han om det, fordi han mener at det ikke er noe problem. Det er ikke det at jeg er imot det, men blir litt bekymret når han gjør det så ofte..

Synes dere dette er et problem?

Jeg er ikke ute etter en narkotiadiskusjon her! Jeg vil helst ha svar fra noen som har litt erfaring/peiling på området.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

exen min begynte sånn så smått...så ble det til hver dag.i helgene ble det flere stoffer etter hvert.så ble det til å begynne å selge ....så ble det fengsel.

en venninne røykte hverdag...prøvde litt forskjellige stoffer i helgene .så ble hun gravid..ikke røykt siden eller brukt noe annet siden.

så det kan gå begge veier..

• Liker 3
Gjest gjest
Skrevet

Det er så veldig typisk at de som røyker bagatelliserer røykinga. Har selv en samboer som drev slik. Men jeg orka ikke det styret og han "fikk kniven på strupen". Enten meg eller røykinga.

Du skriver at du ikke er ute etter narkotika-diskusjon her...-nei, det trenger vi ikke. Men det er ikke til å stikke under en stol at det er illegalt og at det ikke gjør han noe bra. Han blir sløv av rusen og det er mange andre negative ting med det. Men det vet du nok.

Samboeren min ble flere ganger tatt av politiet, han fikk bot for bruk og i noen tilfeller også for å ha det på seg. Så bøter på 2500 til 5000 kom noen ganger i året.

Du skal også vite det at du kan få problemer om det blir foretatt rassia hos dere og politiet finner stoff på han hjemme hos dere. Selv om du er uskyldig i hans oppbevaring og politiet finner det ut så blir du dratt inn i det i utgangspunktet og det er ikke noe kjekt.

Og er han først "kjendt" av politiet i det miljøet så kan de fint stoppe han når han er ute å går, men deg, for å undersøke om han har noe på seg. Ganske pinlig!

Det er jo innlysende at du ikke liker hans (mis-)bruk, ellers så hadde du ikke postet det her, så jeg ville satt hardt mot hardt, fordi det er tross alt ditt liv og din fremtid.

• Liker 2
Gjest BamseB
Skrevet

Kjenner bare én som jeg vet har røykt tjall, han er nå 100% rusfri, men blir aldri seg selv igjen...

• Liker 1
Skrevet

Kan jo godt være selve røykingen går helt fint, det har det iallefall gjort for de jeg kjenner som drev/har drevet med sånt, men litt av problemet er jo at man involverer seg i miljøer som kanskje ikke er helt heldige.

• Liker 2
Skrevet

Eksen min røykte før og litt etter vi ble sammen. Jeg har 0 toleranse for det, så jeg er glad for at hun var smart nok til å slutte. De som røyker sier det ikke er galt, akuratt som en idiot ikke sier han at han er idiot... Man innrømmer ikke sine feil

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen har et avslappet forhold til hasj, andre ikke. Noen røyker litt og andre mye - det som er greia er vel om "noen ganger" eskalerer til ofte og hele tiden, eller om det forstyrrer/ødelegger for det vanlige livet.

Selv røyka jeg i mange år. Da dagen var ferdig og jeg endelig kunne sette meg ned, var det deilig å roe ned med en joint. Eller andre ganger røyka jeg FØR jeg skulle gå i gang med ting - enten det var husarbeid,raking i hagen eller pusse opp stua.

Det ble som regel litt mer i helgene.

Slik hadde jeg det i over 20 år. Det var aldri et problem for meg,lot det aldri gå utover jobben,forsov meg aldri. Hadde vel den strengeste/sterkeste arbeidsmoralen i jobben min known to man kind.

Så fikk jeg en alvorlig kronisk diagnose, en sykdom som ofte lot meg kjenne det på kroppen og som utløste stor usikkerhet om min egen fremtid.

En kveld da jeg hadde røyka, tok fantasien litt for mye over og forsterket min uro om sykdommen. Dette utløste et heftig angstanfall. Og dette gjentok seg de neste 2 gangene jeg røyka.

Jeg spylte hasjen ned i dass og slutta på dagen.

Digg egentlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har kjøpt en klump og røyket på nyttårsaften, thats it! Jeg syns det blir det samme som noen øl, og har kun tatt 1 gang i året i flere år. Så det kan jo selvfølgelig gå bra.

• Liker 3
Skrevet

Han er ikke innblandet i noe kriminelt miljø..han har så vidt jeg vet ikke blitt stoppet av politiet, og røyker nesten bare hjemme hos seg eller med kompiser. Det hender jeg røyker en gang i blant selv, men maks en gang i mnd. Jeg kan vel ikke si at det er et problem egentlig, er vel mest det at det er ulovlig som plager meg litt.

Kan jevnlig røyking føre til at man blir trøttere? sover mer? tenker mer?

Han selv har ikke så veldig bra forhold til alkohol, da han blir veldig fyllesyk av lite. Han sier at det å røyke gir han litt den samme avslappende følelsen, og fungerer mye bedre for han..

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe galt i å røyke flere ganger i uka. Men det er da ikke noe gøy å være sammen med en som er høy hele tiden.

Skrevet

Om han selv mener at det å røyke er som å ta seg noen øl, må jeg si at om det er øl eller hasj syns jeg det er litt mye å gjøre det så mange ganger i uka.

personlig bryr ikke jeg meg om kjæresten min tar seg en øl en lørdagskveld eller en joint. Så lenge det ikke går ut over noe annet så vet han nok hva han driver med. Si til han at du ikke liker at han tar det såpass ofte, at du er redd han kan bli avhengig av det.

• Liker 1
Gjest Swipper
Skrevet

Om han selv mener at det å røyke er som å ta seg noen øl, må jeg si at om det er øl eller hasj syns jeg det er litt mye å gjøre det så mange ganger i uka.

personlig bryr ikke jeg meg om kjæresten min tar seg en øl en lørdagskveld eller en joint. Så lenge det ikke går ut over noe annet så vet han nok hva han driver med. Si til han at du ikke liker at han tar det såpass ofte, at du er redd han kan bli avhengig av det.

Enig. Når det begynner å bli så mange ganger i uka kan man jo begynne å lure. Men sånn en gang innimellom ser jeg ikke problemet med.

Gjest Awzm me
Skrevet

Kanskje det er du som er problemet, og gjør han ulykkelig.

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Kanskje jeg bare har røykt dårlig hasj, men jeg ser ikke helt det store med det?

Jeg liker "minus", men hasj er dårlig minus. :gjeiper:

Skrevet

Han er ikke innblandet i noe kriminelt miljø..

Strengt tatt er han et kriminelt miljø, ettersom han gjør noe kriminelt. Sånn sett er vel du innblandet. :gjeiper: Men uansett, med mindre hna dyrker selv må han vel få sakene fra et sted?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner problemet ditt. Kjæresten min røyker også flere ganger i uka, men det gjør meg egentlig ikke stort så lenge han holder seg "oppegående". Han blir ikke typisk sløv når han røyker, han blir bare litt roligere. Han kan fint være i et middagsselskap omså, uten at noen ville merket noe som helst, men så er han nokså rastløs ellers. Så lenge han holder seg i jobben og er så flink og god som han er, så skal ikke jeg nekte han :)

Må vel også nevne at jeg selv røyker ca. annenhver helg

Gjest videmo
Skrevet

Kjæresten min røyker hasj/marijuana flere ganger i uka, nesten alltid sammen med kompiser når de ser film etc. Han mener dette er som å ta seg et par øl på kvelden. Han røyker ikke så mye i gangen, og jeg vil ikke si at det direkte går utover så mye annet. Men jeg synes det er litt vanskelig å snakke med han om det, fordi han mener at det ikke er noe problem. Det er ikke det at jeg er imot det, men blir litt bekymret når han gjør det så ofte..

Synes dere dette er et problem?

Jeg er ikke ute etter en narkotiadiskusjon her! Jeg vil helst ha svar fra noen som har litt erfaring/peiling på området.

Synes DU der et problem? I så fall så er det et stort problem der faktisk hele forholdet står på spill. Husk at din selvrespekt alltid skal gå foran et forhold.

Å røyke hasj i seg selv er nok ingen god ide til å begynne med. Når en så røyker litt, nesten hver dag, da bør en være skeptisk. Det btyr rett og slett at han ikke klarer å leve uten. Med andre ord, han vil bli verre og verre. Mennesker som jevnlig røyker hasj utvikler nesten alltid forskjellige psykoser, blir mer og mer egoistiske og mister oversikten over verden rundt seg. Er det et menneske du kan tenke deg å dele livet ditt med?

• Liker 1
  • 1 år senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Kommer med et veldig sent svar her. Jeg var sammen med eksen min i litt over 2 år. Da vi ble sammen hadde han røyket litt av og til på fest, men jeg sa tydelig ifra om at det var uaktuelt. Siden han var nyforelsket kuttet han røykingen HELT. Men etterhvert som denne nyforelskelsen gikk over, begynte han å røyke igjen. Det begynte med en gang nå og da, så flere ganger i uken, og til slutt flere ganger om dagen. Til slutt var han ruset HELE tiden mens han var våken. Selv om de som røyker selv, ikke ser at de forandrer seg, så var dette veldig tydelig for meg. Jeg prøvde å si ifra flere ganger, men det endte bare i krangling, og han mente det var noe jeg innbilte meg, siden jeg var imot hasj. Venninnene mine sa at jeg måtte gi han et ultimatum - meg eller hasjen. Men jeg turte ikke gjøre det, fordi jeg var så sikker på at han ville velge hasjen, og var derfor redd for å bli såret selv.

Nå er det slutt mellom oss, han mener det er fordi vi har vokst fra hverandre, jeg mener det er han som har utviklet seg i feil retning. Hadde det ikke vært for hasjen hadde vi nok vært sammen idag. Men hasjen gjorde at han ble slem, fikk veldig høy selvtillit (begynte å si at han skulle dumpe meg fordi han kunne få seg mye finere damer enn meg). Han ga rett og slett faen i alt og alle. Ikke jobbet, ikke studerte, bare lå på sofaen hele dagen. Han kan sikkert få seg en fin dame, men jeg tror ingen kommer til å stille opp for han sånn som jeg har gjort. Grunnen til at jeg ikke dumpet han med en gang dette begynte er fordi jeg ble sammen med han før han var avhengig av hasjrusen, og derfor har gått med håpet om at han skal bli som han var.

Men til slutt så vil jeg bare si at det var utrolig tungt da det ble slutt, men idag er jeg mye lykkeligere enn da jeg var sammen med han. Han lever fortsatt i sin egen lille verden, sammen med de "gode" vennene sine. Hvem vant?

Skrevet (endret)

Folk som røyker hver dag har nesten like store problemer som alkoholikere.

Det begynner med litt og går over til hver dag er det mange her som sier.

Vel. Jeg røyker sjeldent. Noen få ganger i året, og jeg har ingen trang til å røyke i hverdagene. Så jeg finner det latterlig at det er så mange som sier at det er så farlig osv osv. Jeg har også flere kompiser og venninner som røyker oftere enn meg. Hver helg, uten at de får lyst til å røyke hver dag.

Det er ikke noen større sjanse til å bli rusMISbruker, enn å bli alkoholiker.

Endret av Tidus
  • Liker 1
Skrevet

Eksen min røykte før og litt etter vi ble sammen. Jeg har 0 toleranse for det, så jeg er glad for at hun var smart nok til å slutte. De som røyker sier det ikke er galt, akuratt som en idiot ikke sier han at han er idiot... Man innrømmer ikke sine feil

Ok hva vil du definere meg som da?En narkis?Jeg mener at det ikke er galt, og det er ikke fordi jeg ikke kan "innrømme mine feil",for det er ikke noe jeg anser som feil.

Feil blir det hvis man gjør det hver dag, da er man nok avhengig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...