Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har fått barn midt i førskolelærerutdanningen? Skal begynne på den til høsten, men pga aldersmellomrom til førstemann vil vi gjerne prøve på nr 2 før jeg er ferdig med utdanningen. (Skal ta videreutdanning etterpå, så det er mange år til jeg er ferdig) Tenkte å gjøre meg ferdig med 1. og 2. året, og så (hvis vi skulle være så heldige å få det til) få barnet på sommeren/høsten etter jeg er ferdig med 2.året.

Så lurer på om det er noen som har vært i den situasjonen? :)

Da jeg er student kan vel far ta ut mesteparten av permisjonen, og dermed kan jo jeg fortsette litt med studiene hvis det lar seg gjøre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fiolett
Skrevet

Har ei søster som går på medisinstudiet, og har termin mot slutten av sommeren. Hun skal ta seg et friår, og fortsette på studiene etterpå. Så det er nok fullt mulig! :)

Skrevet

Det går nok greit, ja. Venninnen min har permisjon fra studiet sitt i ett år nå som hun har fått barn :)

Skrevet

Jeg gjorde det, og fullførte studiet til vanlig tid.. Pappa'n tok ut masse permisjon.. Jeg tok forøvrig førskolelærer samlingsbasert så det var ikke skole hver dag. Mye lesing på kveldstid, men det fungerte greit for min del :)

Skrevet

Du må huske at 2012 er siste års opptak på gjeldande flrskulelærarutdanning. Hausten 2013 startar ny utdanning. Dette kan gi utfordringar med avbrot og overgang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må huske at 2012 er siste års opptak på gjeldande flrskulelærarutdanning. Hausten 2013 startar ny utdanning. Dette kan gi utfordringar med avbrot og overgang.

Vet du noe om hva forskjellene blir fra dagens utdanning til den nye?

Takk for svar alle dere andre også :)

Håpet mitt er å kunne fortsette utdanningen så "normalt" så mulig på 3. året, hvis vi er heldige å få det til å klaffe slik at vi får barn i juli/august.. Jeg vet bare ikke helt hvor realistisk det er å kunne klare å fortsette med forelesninger osv med en liten baby.

Skrevet

Ikkje uvanleg at førskulelærarstudentar har med baby på skulen. Somme skular godtar at babyen er med inn, andre krev at babyen er att på gangen med barnevakt. Utdanninga blir sterkt endra frå 2013. Framleis tre år, men ny struktur og endra innhald. I din stad ville eg tatt kontakt med ein studiekonsulent på Høgskulen du ønskjer å byrje på.

AnonymBruker
Skrevet

Førskoleutdanninga er ikkje vanskeleg, så eg vil så absolutt seie at det er mogleg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...