Gå til innhold

Når begynne med "vanlig" seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel sitt. Når kjøpte dere vanlig seng til barna deres? Type ikke sprinkelseng... :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den lurer jeg også på!

Skrevet

Vår flyttet inn i voksenseng rett før han fylte to.

90x200 med stor dyne.

Skrevet

Her flyttet han ut av sprinkelsenga når han nærmet seg 2,5 år.

Skrevet

Begynte med juniorseng når han var 2,5 år. Var trolig ikke klar før det, han var/er nemlig typen som ikke vil legge seg om kvelden, og ville nok stått opp igjen og igjen og igjen om han hadde muligheten.

Men har gått overraskende bra, så kan hende han kunne begynt før. Uansett, så led han ingen nød i sprinkelsenga :)

Skrevet

vi kjøpte vanlig seng til datteren vår a hun begynnte å klatre ut av sprinkelsengen,hun var rundt 2 år.

Skrevet

Eldstemann byttet seng da han var 2½.

Skrevet

Jeg har tatt ned den ene "veggen" i sprinkelsengen, det gjorde jeg når hun ønsket det selv, da var hun vel 2,5 år.

Skrevet

Vi tok også av den ene veggen på sprinkelsengen når h*n var 2,5. God plass i den en stund til ihvertfall, og vi har kun hatt to episoder av at h*n ramler ut av sengen. Tenker "voksenseng" blir julegave. Da er h*n 3,5 år og har det nok litt trangt i sprinkelsengen selv om den er litt større enn vanlige sprinkelsenger vi har sett.

Gidder ikke kjøpe junior seng slik de har på IKEA f.eks. Her er det rett fra sprinkelseng til voksenstørrelse.

Skrevet

Barnet mitt gikk over til juniorseng når han var 2,5.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte vanlig seng når barnet var 2,5 år :)

Skrevet

Ser ut som rundt 2,5 år er det "vanlige". Så flott... da passer det bra med tanke på planlegging av andremann;)

Skrevet

Eldste var 3 år da vi byttet seng.

Yngste fikk stor seng da han var halvannet.

Har gått rett fra sprinkelseng til voksen seng. Vil ha mulighet til å ligge der selv sammen med ungen hvis det er noe.

Skrevet

Tok av den ene veggen på sprinkelsenga når hun var ca 1år og 2 mnd for da klatret hun utav selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår er 2 1/2 og ser ut til å kose seg i sprinkelsenga. Hun har aldri prøvd å klatre ut av den, og ligger pent og stille og venter på å bli tatt opp hver morgen mens hun koser med dokka som hun har i senga.

Siden dette fungerer så bra, har vi ventet med å ta ned den ene veggen.

Det har aldri vært noe problem å få lagt henne heller, heldigvis, hun protesterer aldri.

Når vi har vært borte og prøvd å legge henne i vanlig seng, fungerer det IKKE. Da tror hun at det er en lek, og klatrer ned av senga med en gang, og det er håpløst å få henne til å bli værende der, roe seg og sovne.

Så her hos oss blir det nok sprinkler en god stund til, selv om jeg nesten synes det er litt ille... Men hun trives jo med det.

Skrevet

Her har ungane fått juniorseng rundt 1,5 år. Eldstemann fekk "vaksenseng" rundt 3 år. Ein treng jo eigentleg ikkje juniorseng så lenge det er ein form for sengehest på, men me arva juniorseng, så då brukte me det som overgang.

Skrevet

Min var 2 år når han fikk juniorseng. Ser at det er mange som gikk rett fra sprinkelseng til voksenseng, og jeg angrer på at jeg ikke gjorde det samme. Har litt oppsamling av senger.. Har vurdert og gå over til vanlig seng nå.

Skrevet

Mine var ca 2 når de fikk juniorseng, synes det var greit med juniorseng jeg da, for de er ofte ikke like høye som voksensenger.. Var en seng fra IKEA som og hadde en beskyttelse på siden i tilfelle de skulle dette ut :) Veldig kjekt når man har urolige barn....

Nå ligger 5 åringen i det som skulle være en vanlig seng og som kunne trekkes ut til dobbeltseng når vi får besøk.. Han ligger dog i dobbeltsengen hele tiden for han ligger på langs og på tvers og detter ut av enkeltsenger...

Skrevet

Eldste var 3 år da vi byttet seng.

Yngste fikk stor seng da han var halvannet.

Har gått rett fra sprinkelseng til voksen seng. Vil ha mulighet til å ligge der selv sammen med ungen hvis det er noe.

Det var det vi tenkte også, og det er veldig praktisk. Eventuelt kan en av oss legge oss i senga hans, hvis han sover i foreldresenga pga feks sykdom.

Evt kan den brukes som gjesteseng ved behov. Den har lang sengehest, så han ramler ikke ut av den. Det er et must syns jeg.

Skrevet

Vår gutt fikk stor (vanlig) seng like før han fylte 2 år. Har ikke sengehest og han har falt ut av sengen én gang på de 9 mnd som er gått siden vi byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...