Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet først som lærling i 2 og et halvt år der jeg på slutten fikk vite at enkelte, spesielt en person hadde pratet mye stygt om meg at jeg jobbet for lite og burde hatt sparken osv. Vi var et veldig lite verksted på rundt 8 personer og det at den ene personen hadde pratet slik om meg bak min rygg gikk veldig inn på meg. Hørtes ut som han aktivt hadde prøvd å få meg til å få sparken.

Skal innrømme at jeg ikke jobbet så hardt som jeg kunne, men det gjaldt egentlig alle der, og det var perioder med veldig lite jobber som trengtes.

Uansett er jeg ferdig der å begynte i ny jobb idag faktisk, en deltidsstilling i en matvarebutikk.

Problemet er bare at jeg er veldig nervøs, mye pga det som tidligere skjedde, og i tillegg føler jeg at de har høye forventninger til meg ettersom jeg ser ganske bra ut på papiret, med gode attester, samt meget bestått fagprøve og stilling med lederansvar i militæret som jeg fikk gode resultater på. Jeg er jo helt ny så er ikke helt inn i kassesystemet og slikt ennå, og jeg føler meg så dum når jeg hele tiden må kalle på hjelp og slikt. Jeg kjenner jeg gruer meg til jobb imorgen, i tillegg er det lørdag som betyr at det blir mye mer kaos med folk.

Altså folkene der virker veldig hyggelige, og mange av de er unge på min egen alder, var vel egentlig derfor jeg søkte der og ikke noe relatert til min utdanning, men nå som jeg er så nervøs blir jeg litt i tvil om det er noe for meg, tenk om det kommer noen vrange kunder osv nei uff.. er det vanlig å føle slik i starten? Noen andre som har jobbet i matvarebutikk som kan dele litt erfaringer?

Jeg fikk ros fra de ansatte over at jeg klarte meg veldig fint, men alikevel føler jeg det sånn.. :\

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har selv hatt opplæring på folk i kassen, kan betrygge deg med at INGEN kan kassen den første dagen...

sånn vi utførte det: jeg prata først litt om hva som er viktig(veldig kort).så sto jeg bak de HELE den første dagen så vedkommende aldri var alene.og når personen begynner å sitte i kassen alene pleide jeg alltid å si bare å rope på meg(med mikrofonen) om du trenger hjelp. jeg som lærer deg opp er ikke der for å drite deg ut eller gjøre ting vanskelig .jeg prøver å hjelpe deg å alle er nervøse første dagen. kundene pleier også å ha fullforståelse for det går litt sakte pga opplæring...

jeg begynte å ha opplæring på andre i kassen 3 uker etter jeg begynte der..hadde aldri jobbet i butikk før..og så jobba jeg fulltid.så tok relativt kort tid..men jeg måtte flere ganger hjelpe de som hadde jobbet der lengre...men ikke vær redd for å spørre om hjelp ,kunder og andre ansatte har forståelse for at du ikke kan alt etter en kortere periode.

Lykke til!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Såpass ja, jeg hadde en person bak meg i ca to timer så var jeg på egenhånd, riktignok var de andre bare et pling unna. Men godt å høre at jeg ikke er den eneste, synes det var mye å huske på mtp koder for diverse frukt osv. Er ikke kun kassen jeg må konsentrere meg om heller, må rydde bort handlevogner og område rundt kassen, samt diverse andre rutiner som opptelling av aviser. Jaja nå husker jeg ikke koden for å komme meg inn i butikken engang >.<

AnonymBruker
Skrevet

det er helt klar forskjellige rutiner i butikkene. men jeg/vi tenkte mye på hvordan vi skulle lære opp folk på best mulig måte. og i starten spesielt vet jeg det er mye å tenke på og da er det greit at jeg er i nærheten å kan vise dem siden jeg trossalt er meget komfortabel med rutinene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...