Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet først som lærling i 2 og et halvt år der jeg på slutten fikk vite at enkelte, spesielt en person hadde pratet mye stygt om meg at jeg jobbet for lite og burde hatt sparken osv. Vi var et veldig lite verksted på rundt 8 personer og det at den ene personen hadde pratet slik om meg bak min rygg gikk veldig inn på meg. Hørtes ut som han aktivt hadde prøvd å få meg til å få sparken.

Skal innrømme at jeg ikke jobbet så hardt som jeg kunne, men det gjaldt egentlig alle der, og det var perioder med veldig lite jobber som trengtes.

Uansett er jeg ferdig der å begynte i ny jobb idag faktisk, en deltidsstilling i en matvarebutikk.

Problemet er bare at jeg er veldig nervøs, mye pga det som tidligere skjedde, og i tillegg føler jeg at de har høye forventninger til meg ettersom jeg ser ganske bra ut på papiret, med gode attester, samt meget bestått fagprøve og stilling med lederansvar i militæret som jeg fikk gode resultater på. Jeg er jo helt ny så er ikke helt inn i kassesystemet og slikt ennå, og jeg føler meg så dum når jeg hele tiden må kalle på hjelp og slikt. Jeg kjenner jeg gruer meg til jobb imorgen, i tillegg er det lørdag som betyr at det blir mye mer kaos med folk.

Altså folkene der virker veldig hyggelige, og mange av de er unge på min egen alder, var vel egentlig derfor jeg søkte der og ikke noe relatert til min utdanning, men nå som jeg er så nervøs blir jeg litt i tvil om det er noe for meg, tenk om det kommer noen vrange kunder osv nei uff.. er det vanlig å føle slik i starten? Noen andre som har jobbet i matvarebutikk som kan dele litt erfaringer?

Jeg fikk ros fra de ansatte over at jeg klarte meg veldig fint, men alikevel føler jeg det sånn.. :\

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har selv hatt opplæring på folk i kassen, kan betrygge deg med at INGEN kan kassen den første dagen...