Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så sur!!! :kjefte:

For litt siden fikk jeg to kviseutbrudd. Vet ikke om det kan kalles kviseutbrudd, men to svære, feite og stygge kviser dukket opp på hvert kinn. Altså alt i alt, fire kviser. Svære som kometer. Etterhvert ble de mindre, men når jeg trykker på dem kjenner jeg at kvisen går LANGT ned i huden. Etterhvert har de tørket mer ut, men nå forsvinner faen ikke "merket"!! Det danner seg arr! Og jeg har ikke pellet på dem, sprukket dem eller noe som helst! Sprekker jeg dem får jeg iallefall arr, sliter allerede med flere arr på grunn av at jeg har sprukket kviser.

Kvisene er på en måte underjordiske og dette irriterer meg grenseløst, huden min ser FORFERDELIG ut!!! What the fuck too do!? Ikke anbefal meg de hersens MD Formulations produktene, jeg har både rens, serum og fuktighetskrem som ikke har gjort en DRITT forskjell, jeg har prøvd en milliard produkter og INGEN produkter hjelper meg. Jeg har brukt MD Formulations produktene i over et halvt år og som sagt: NULL forandring.

:frustrert: :frustrert: :frustrert: :frustrert: :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bella111
Skrevet

har du nok sink i kroppen? anbefaler å kjøpe kosttilskudd med sink og vitamin c..det hjelper meg allefall:) i tillegg (nå vet jeg ikke vanene dine på dette) men skift senge tøy ofte ,spesielt puten :)

• Liker 1
Gjest Bella111
Skrevet

kan forresten også si at vis du overstimulerer huden med produkter feks skrubber for ofte vil du få mer kviser.

jeg hadde aldri kviser(bare en og der gjennom hele ungdomstiden) men når jeg begynte på hudpleien så måtte vi bruke hverandre for å lære oss..så fikk jeg masse kviser for det ble overstimulert..det fikk vi jo beskjed om når vi begynte der..men kjipt er det uansett.

Gjest Cakenommy
Skrevet

Haha, ved første øyekast på overskriften så jeg "kvinner som kommer, og som aldri går" :fnise:

Du har sikkert hørt dette mange ganger før, men prøv å drikk mye vann, eller sitronvann. Renser kroppen, hjelper iallefall litt.

For meg så funker det å først bruke hudrens, noe ala lignende clearasil, la det virke et kvarter til en halvtime, for å så bruke fuktighetskrem. Bruker parfymefri fuktighetskrem, Eucerin. Når den har trukket inn, legger jeg et tynt lag med fet fuktighetskrem over, A-krem.

Sjansen for å få arr i huden, blir betydelig mindre ved å bruke fuktighetskrem, fordi om du har kviser.

I tillegg, så er sjansen mindre for at evt. kviser blir å vises når du dekker over med concealer.

AnonymBruker
Skrevet

Clearsil og A-creme til noen som sliter med kviser? Det hadde vært et bedre råd å be TS tre en plastpose over hodet... :kjefte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slike kviser er som regel hormonelle (spesielt om du er 18-25 år). Ppiller eller tilskudd som nattlysolje/burdock kan hjelpe. På selve arrene funker decleor aroma white c+ recovery brightening night cream til en viss grad på endel mennesker, uten å være noe medisinsk. Huden vil alltid få et rødt arr av slike kviser, men det vil blekes over tid. Velkommen i klubben.

Gjest Cakenommy
Skrevet

Clearsil og A-creme til noen som sliter med kviser? Det hadde vært et bedre råd å be TS tre en plastpose over hodet... :kjefte:

Spar meg! Rart det hjelper hos meg da. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spar meg! Rart det hjelper hos meg da. :fnise:

Ja, det virker helt sikkert på sikt. :ironi:

Gjest Cakenommy
Skrevet

Ja, det virker helt sikkert på sikt. :ironi:

Hahah! Du er klar over at ikke alle har lik hud, og like reaksjoner på for eks fuktighetskrem, styrke på kvisemiddel og slikt?

Fungerer for meg, og du må nå bare tvile så mye du vil. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

men trådstarter spurte jo ikke om kremer osv...

Gjest Cakenommy
Skrevet

men trådstarter spurte jo ikke om kremer osv...

Nei, men hun reagerte på at hun fikk arr av kviser. Og krem hjelper mot arr.

AnonymBruker
Skrevet

Hahah! Du er klar over at ikke alle har lik hud, og like reaksjoner på for eks fuktighetskrem, styrke på kvisemiddel og slikt?

Fungerer for meg, og du må nå bare tvile så mye du vil. :)

Det fungerer jo ikke når du fortsatt får kviser. Alle vitenskapelig fakta tyder på det motsatt. Clearasil tørker ut huden som ikke noe annet og A-creme inneholder blant annet mineralolje og lanolin som tetter porer. Men hvis du vil fortsett å gå rundt med kviser, så må du bare fortsette med det for min del.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men hun reagerte på at hun fikk arr av kviser. Og krem hjelper mot arr.

Vanlig krem hjelper ikke på arr. Syrer hjelper mot arr, men det beste er selvfølgelig å ikke få arr i utgangspunktet og det får man ikke hvis man bruker riktige produkter, for da får man ikke kviser i det hele tatt.

Gjest Cakenommy
Skrevet

Det fungerer jo ikke når du fortsatt får kviser. Alle vitenskapelig fakta tyder på det motsatt. Clearasil tørker ut huden som ikke noe annet og A-creme inneholder blant annet mineralolje og lanolin som tetter porer. Men hvis du vil fortsett å gå rundt med kviser, så må du bare fortsette med det for min del.

Som jeg sa, det fungerer for meg.

Du kan komme med all vitenskaplige fakta du vil, men det endrer fortsatt ikke det at det hjelper hos meg.

• Liker 2
Skrevet

Gå til lege, få tetracycliner (fritt stavet) eller lignende. Det hjalp meg.

Håper du finner noe som funker, kviser er noe dritt!!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det funker for henne er det vel ingenting å skrike opp om? Hva som funker er individuelt. Jeg har selv prøvd vanvittig mye forskjellig (både dyrt og anerkjent og billig og forhatt). Selv har jeg brukt mange tusen kroner og laang tid på å prøve ut ting som hudpleiere anbefaler. Kun ett av de utallige produktene bruker jeg i dag...

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig krem hjelper ikke på arr. Syrer hjelper mot arr, men det beste er selvfølgelig å ikke få arr i utgangspunktet og det får man ikke hvis man bruker riktige produkter, for da får man ikke kviser i det hele tatt.

Så deilig det må være å gå rundt med en sånn oppfatning! Kviser kan faktisk komme av andre ting enn hva man putter på huden...

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så sur!!! :kjefte:

For litt siden fikk jeg to kviseutbrudd. Vet ikke om det kan kalles kviseutbrudd, men to svære, feite og stygge kviser dukket opp på hvert kinn. Altså alt i alt, fire kviser. Svære som kometer. Etterhvert ble de mindre, men når jeg trykker på dem kjenner jeg at kvisen går LANGT ned i huden. Etterhvert har de tørket mer ut, men nå forsvinner faen ikke "merket"!! Det danner seg arr! Og jeg har ikke pellet på dem, sprukket dem eller noe som helst! Sprekker jeg dem får jeg iallefall arr, sliter allerede med flere arr på grunn av at jeg har sprukket kviser.

Kvisene er på en måte underjordiske og dette irriterer meg grenseløst, huden min ser FORFERDELIG ut!!! What the fuck too do!? Ikke anbefal meg de hersens MD Formulations produktene, jeg har både rens, serum og fuktighetskrem som ikke har gjort en DRITT forskjell, jeg har prøvd en milliard produkter og INGEN produkter hjelper meg. Jeg har brukt MD Formulations produktene i over et halvt år og som sagt: NULL forandring.

:frustrert: :frustrert: :frustrert: :frustrert: :frustrert:

Anbefaler deg å prøve kosttilskudd: burdock (fungerer rensende på kroppen), nattlysolje (supert for huden og bra mot pms, og en kombinasjon av sink, b- og c-vitamin. I perioder hvor jeg er flink og tar bra med tilskudd er huden min bedre. Men med unntak av b- og c-vitamin er det greit å ha et lite opphold fra kosttilskuddene hver tredje måned (hvertfall burdocken og sinken). Det høres ut som en evig pillemarsj, men det fungerer i alle fall litt:) Og lykke til med å finne produkter som huden din vil ha, det sliter jeg fremdeles med! Skal i hvertfall ikke prøve MD nå, selv om alle hudpleiefanatikerne priser det opp i skyene;)

Enda noen tips: prøv Basiron. Det er en krem du får kjøpt på apoteket som dreper de bakteriene som forårsaker kviser og hudormer. Den er litt for sterk for min hud til at jeg kan bruke den slik det står beskrevet i pakningsvedlegget, men den er ganske god mot kviser. Smør den på om natten, så er huden glattere og renere allerede dagen etterpå. (Elendig som sminkeunderlag hvis du bruker sminke). Og selvfølgelig: drikk nok vann, få litt mosjon og ikke ta deg i ansiktet hvis du ikke har vasket hendene først. Mange timer foran pcen kan også forverre kvisetilstander hos noen.

Sliter med mye av det samme, så ønsker deg lykke til!

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Eg hadde slike før, heilt til eg skifta p-pillemerke, då var eg sprø i tre månader, og så blei det bra. Eg hadde også slike skikkeleg feite kviser som eg hadde inntrykk av at hadde rota si på innsida av kinnet. Og når ei kvise gikk vekk fekk eg ei ny ved sidan av...

Så altså: kva med å sjekke om det kan vere hormonelt?

Edit: Det er klart, det er greiare når ein faktisk tek med poenget, og ikkje berre fortel om seg sjølv...

Endret av Tigress
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det funker for henne er det vel ingenting å skrike opp om? Hva som funker er individuelt. Jeg har selv prøvd vanvittig mye forskjellig (både dyrt og anerkjent og billig og forhatt). Selv har jeg brukt mange tusen kroner og laang tid på å prøve ut ting som hudpleiere anbefaler. Kun ett av de utallige produktene bruker jeg i dag...

Det er sånne holdninger man ender opp med når man er så til de grader hjernevasket av Hilde Christina.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...