Gjest Karm a Skrevet 24. mars 2012 #81 Skrevet 24. mars 2012 Jeg hadde heller satt pris på en god Toro-middag enn en dårlig fra-bunnen-av-middag. Hvis han ikke _kan_ lage mat fra scratch, hvorfor skal han da ikke få lage noe han er trygg på at han får til? Med mindre jeg spesifikt er på utkikk etter en mann med seriøse kjøkkenskills, da. Alle med høyere IQ enn 90 kan lage mat. Man trenger ikke være gourmetkokk, men alle kan vel steke kjøtt, bruke litt krydder og koke noen grønnsaker og litt ris? Men så er jo jeg på utkikk etter en mann som kan steke speilegg, koke pasta og poteter osv.
Mynona Skrevet 24. mars 2012 #82 Skrevet 24. mars 2012 Nei, alle med IQ over 90 kan ikke lage god mat. Har du aldri mislyktes med en rett heller kanskje? Men en stekt kjøttbit med kokte grønnsaker og ris ville imponert meg like lite som en Torogryte faktisk. 3
Gjest HuskyPusky Skrevet 24. mars 2012 #83 Skrevet 24. mars 2012 Jeg driver å lurer på om det kanskje blir en av torogrytene (med litt modifikasjoner) til middag i dag, for jeg blir litt frista av denne tråden... Og tenk så enkelt! Da kan jeg nyte sola lengst mulig istedet for å tenke noe mer på matlaging
Gjest Karm a Skrevet 24. mars 2012 #84 Skrevet 24. mars 2012 Nei, alle med IQ over 90 kan ikke lage god mat. Har du aldri mislyktes med en rett heller kanskje? Men en stekt kjøttbit med kokte grønnsaker og ris ville imponert meg like lite som en Torogryte faktisk. Det spørs vel litt hvordan du definerer "lage mat", men jeg står for at at alle kan lage grunnleggende mat som koking av pasta/poteter/ris og steking av kjøtt/fisk. Lage sauser er heller ikke vanskelig. Jo, jeg har mislyktes en sjelden gang, men det er jo ikke vanskelig av den grunn. Det betyr bare at en ikke har erfaring og må lære mer. De som ikke "kan" lage mat er vel de som ikke interesserer seg for å kunne det.
Mynona Skrevet 24. mars 2012 #85 Skrevet 24. mars 2012 Det spørs vel litt hvordan du definerer "lage mat", men jeg står for at at alle kan lage grunnleggende mat som koking av pasta/poteter/ris og steking av kjøtt/fisk. Lage sauser er heller ikke vanskelig. Jo, jeg har mislyktes en sjelden gang, men det er jo ikke vanskelig av den grunn. Det betyr bare at en ikke har erfaring og må lære mer. De som ikke "kan" lage mat er vel de som ikke interesserer seg for å kunne det. Ja, men da kan man vel lage en Torogryte da. Hvis man ikke har erfaringen og interessen? Det er jo ikke værre enn det? Man kan jo ikke øve og øve og øve flere ganger om dagen i en uke før en date, for å imponere med noen man egentlig ikke har interessen for?? 2
Gjest Karm a Skrevet 24. mars 2012 #86 Skrevet 24. mars 2012 Ja, men da kan man vel lage en Torogryte da. Hvis man ikke har erfaringen og interessen? Det er jo ikke værre enn det? Man kan jo ikke øve og øve og øve flere ganger om dagen i en uke før en date, for å imponere med noen man egentlig ikke har interessen for?? Hun kan gjøre akkurat hva hun vil for min del. Men jeg ville aldri gjort det, og håper heller ikke at mine framtidige dates gjør det.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #87 Skrevet 24. mars 2012 Alle med høyere IQ enn 90 kan lage mat. Man trenger ikke være gourmetkokk, men alle kan vel steke kjøtt, bruke litt krydder og koke noen grønnsaker og litt ris? Men så er jo jeg på utkikk etter en mann som kan steke speilegg, koke pasta og poteter osv. Kan du fikse bilen, for alle med høyere iq enn 90 kan fikse bilen. Det er bare til å lære, og får man det ikke til første gangen må man prøve igjen. Det samme gjelder alle andre ting, noen kan det andre får det ikke til. Noen liker å lage mat, andre gjør det ikke. Noen ønsker å lære, andre ønsker det ikke. På samme måte som alt annet, for heldgivis er vi ulike med ulike interesser. Hadde vært flott om alle kunne alt i hele verden, men sånn er ikke realiteten. Men etter din holdning, burde alle kunne litt om alt, bare man lærer. En meget nedlatende holdning, som sier mye om deg som person 3
Gjest Karm a Skrevet 24. mars 2012 #88 Skrevet 24. mars 2012 Kan du fikse bilen, for alle med høyere iq enn 90 kan fikse bilen. Det er bare til å lære, og får man det ikke til første gangen må man prøve igjen. Det samme gjelder alle andre ting, noen kan det andre får det ikke til. Noen liker å lage mat, andre gjør det ikke. Noen ønsker å lære, andre ønsker det ikke. På samme måte som alt annet, for heldgivis er vi ulike med ulike interesser. Hadde vært flott om alle kunne alt i hele verden, men sånn er ikke realiteten. Men etter din holdning, burde alle kunne litt om alt, bare man lærer. En meget nedlatende holdning, som sier mye om deg som person Ja, jeg er i grunnen et svært nedlatende menneske. Sikkert derfor jeg elsker jobben min som handler om å respekte og vise omsorg for alle typer forskjellige mennesker hver dag. Det må være svært tungt for meg, siden jeg er så nedlatende? Det må da være lov å si hva man selv foretrekker. Jeg foretrekker en mann som kan lage mat, og mener at en som ikke kan det, ikke er noe for meg. Jeg foretrekker å være den som lager mesteparten av maten, men likevel synes jeg han bør kunne mer enn å steke bacon. Det er ikke nedlatende, det er en preferanse. Dersom en mann ikke vil ha meg fordi jeg ikke kan skifte dekk, så er det helt greit. Da passer vi jo åpenbart ikke sammen.
Ryvre Skrevet 24. mars 2012 #89 Skrevet 24. mars 2012 Jeg driver å lurer på om det kanskje blir en av torogrytene (med litt modifikasjoner) til middag i dag, for jeg blir litt frista av denne tråden... Og tenk så enkelt! Da kan jeg nyte sola lengst mulig istedet for å tenke noe mer på matlaging Og man kan nyte sola og ikke tenke så mye på matlaging når man ikke bruker Toro også Her har jeg brukt 5 minutter på å fikse kalkunen som nå står i ovnen. Da trenger jeg ikke tenke på den før om 4-5 timer. Når den er ferdig så kommer jeg til å bruke ca 20 minutter på å lage saus, hakke opp det som skal i salaten og koke ris. Mulig jeg bruker 5 minutter ekstra for å lage hvitløkssmøret som skal på brødet. Så til sammen bruker jeg vel da 35 minutter Torogryte skal småkoke i 20 minutter, så da sparer du 15 minutter da
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #90 Skrevet 24. mars 2012 Hvorfor kan man ikke svare om bare lager mat fra bunnen? Jeg synes Toro smaker dritt, og synes det er på sin plass å advare ts om at det kanskje vil få noen kjipe konsekvenser dersom h*n serverer Toro-gryte på første date. Bare hjelpsomt ment. Det er kanskje ikke så rart om de som frekventerer mat-forumet ikke lager ferdigmat eller halvfabrikata? Jeg antar at de som er interessert i mat, heller ikke lager Toro-gryter. Det gjelder hvertfall for meg; jo mer interessert jeg er blitt i mat, desto mindre halvfabrikata befinner seg i skuffer og skap. Men dessverre har ferdigmatprodusentene klart å overbevise mange om at 1) ferdigmat smaker godt og 2) vi ikke har tid til å lage skikkelig mat. Enda godt det faktisk finnes noen som kan lage mat på dette matforumet. Nei, ingen rakker ned på andre. Det noen derimot gjør, inkludert meg selv, er å påpeke at ferdigmat smaker dårlig. Og det er ikke å rakke ned på de som lager denslags mat, det er en objektiv beskrivelse av maten. Hilsen den første AB som skrev at jeg seriøst hadde skygget banen dersom jeg hadde fått servert Toro på date. For meg betyr mat såpass mye at jeg ser på en som synes Toro er bra mat på date som en som har et ganske annerledes verdisyn enn meg. Vedkommende må selvsagt ikke være stjernekokk, men det er noe med innstilling til ferdigmat å gjøre. Da hadde jeg satt tusen ganger mer pris på ost og vin. For eksempel. Enig med deg. Jeg har fått servert både supper og gryer fra Toro,men har problemer med å få det ned. Uansett hvilke gryter eller supper du velger,så har alle den eiendommelge smaken. Masse estoffer,smaksfforsterkere og masse drit. Studer hva som står på pakkene,så ser en hvor mye mat det er i de. Det er ikke mat. Mulig det er smaksforterkerne folk liker. Disse grytene kom på 70 tallet. Det var gryter fra Toro i alle hjem på lørdagen. Det var nytt og godt. Siden har folk fått mere kunnskap om mat. Når man finner på å servere god røvin til en torogryte,da er toppen på uvitenhet nådd
Gjest HuskyPusky Skrevet 24. mars 2012 #91 Skrevet 24. mars 2012 Og man kan nyte sola og ikke tenke så mye på matlaging når man ikke bruker Toro også Her har jeg brukt 5 minutter på å fikse kalkunen som nå står i ovnen. Da trenger jeg ikke tenke på den før om 4-5 timer. Når den er ferdig så kommer jeg til å bruke ca 20 minutter på å lage saus, hakke opp det som skal i salaten og koke ris. Mulig jeg bruker 5 minutter ekstra for å lage hvitløkssmøret som skal på brødet. Så til sammen bruker jeg vel da 35 minutter Torogryte skal småkoke i 20 minutter, så da sparer du 15 minutter da Og jeg hadde glatt valgt kalkun fremfor torogryte altså, men nå har ikke jeg vært så smart som deg og planlagt hva jeg skal ha til middag i dag, eller tatt opp kalkun eller noe som helst annet fra fryseren. Så da blir det en lettvinn løsning. Og det er lov en gang i blant
Ryvre Skrevet 24. mars 2012 #92 Skrevet 24. mars 2012 . Så da blir det en lettvinn løsning. Og det er lov en gang i blant Å ja det er absolutt lov en gang i blant Bare måtte få frem at et herremåltid uten Toro ikke trenger å ta så mye lengre tid enn en pose med Torogryte
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #93 Skrevet 24. mars 2012 Og man kan nyte sola og ikke tenke så mye på matlaging når man ikke bruker Toro også Her har jeg brukt 5 minutter på å fikse kalkunen som nå står i ovnen. Da trenger jeg ikke tenke på den før om 4-5 timer. Når den er ferdig så kommer jeg til å bruke ca 20 minutter på å lage saus, hakke opp det som skal i salaten og koke ris. Mulig jeg bruker 5 minutter ekstra for å lage hvitløkssmøret som skal på brødet. Så til sammen bruker jeg vel da 35 minutter Torogryte skal småkoke i 20 minutter, så da sparer du 15 minutter da Du bruker da virkelig ikke 35 min på dette måltidet, for kalkunen står da virkelig i ovnen i 4 til 5 timer. Torogryten koker da virkelig av seg selv. Hjelpe meg for en sammenligning, men du kan jo leve i troen at du bare bruker 35 min. Bruker du 35 min, er det fra du starter å tilberede måltidet og til det er klart å servere, og det gjør du da virkelig ikke på 35 min. Du tar jo bare tiden på det du fysisk gjør, vel da tar det ca fem min totalt med torogryten, for den koker av seg selv, og du behøver bare røre litt av og til. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #94 Skrevet 24. mars 2012 Ja, jeg er i grunnen et svært nedlatende menneske. Sikkert derfor jeg elsker jobben min som handler om å respekte og vise omsorg for alle typer forskjellige mennesker hver dag. Det må være svært tungt for meg, siden jeg er så nedlatende? Det må da være lov å si hva man selv foretrekker. Jeg foretrekker en mann som kan lage mat, og mener at en som ikke kan det, ikke er noe for meg. Jeg foretrekker å være den som lager mesteparten av maten, men likevel synes jeg han bør kunne mer enn å steke bacon. Det er ikke nedlatende, det er en preferanse. Dersom en mann ikke vil ha meg fordi jeg ikke kan skifte dekk, så er det helt greit. Da passer vi jo åpenbart ikke sammen. Det er lov å si at du foretrekker mat som er laget fra bunnen av, men det er ikke lov å si at man har en iq på lavere enn 90 om man ikke kan lage mat. Forstår du forskjellen? Man selv foretrekker noe annet, men når man snakker nedsettende om andre sine valg er da man viser en nedlatende holdning. Man kan stå for hva man selv ønsker å gjøre, men man kan ikke kritisere at andre velger annerledes enn man selv ville gjort. 2
Gjest Karm a Skrevet 24. mars 2012 #95 Skrevet 24. mars 2012 Det er lov å si at du foretrekker mat som er laget fra bunnen av, men det er ikke lov å si at man har en iq på lavere enn 90 om man ikke kan lage mat. Forstår du forskjellen? Man selv foretrekker noe annet, men når man snakker nedsettende om andre sine valg er da man viser en nedlatende holdning. Man kan stå for hva man selv ønsker å gjøre, men man kan ikke kritisere at andre velger annerledes enn man selv ville gjort. Okey, okey. Det var flåsete sagt, og jeg beklager dersom jeg virket ufin. Jeg blir bare litt oppgitt over de som egentlig kan, men som ikke gidder, spesielt når det er snakk om dates som er inngangsporten til et forhold. Og jeg vet, av erfaring, at det er mange late mennesker der ute. Jeg lager også Torogryter innimellom i en hektisk hverdag, men jeg synes da virkelig at man kan sparke seg selv litt i ræva når man lager mat til noe som kanskje er sin fremtidige ektemann.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #96 Skrevet 24. mars 2012 Okey, okey. Det var flåsete sagt, og jeg beklager dersom jeg virket ufin. Jeg blir bare litt oppgitt over de som egentlig kan, men som ikke gidder, spesielt når det er snakk om dates som er inngangsporten til et forhold. Og jeg vet, av erfaring, at det er mange late mennesker der ute. Jeg lager også Torogryter innimellom i en hektisk hverdag, men jeg synes da virkelig at man kan sparke seg selv litt i ræva når man lager mat til noe som kanskje er sin fremtidige ektemann. Flott da er vi enig
EvenBeinlaus Skrevet 27. februar 2020 #97 Skrevet 27. februar 2020 Jeg elsker toro, hjemmelagde møkkagrytet kan gå å legge seg.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #98 Skrevet 27. februar 2020 29 minutter siden, EvenBeinlaus skrev: Jeg elsker toro, hjemmelagde møkkagrytet kan gå å legge seg. Tråden er fra 2012....Så hva er poenget med å dra opp gamle tråder ? Anonymkode: f4f9f...a0c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #99 Skrevet 27. februar 2020 På 24.3.2012 den 13.39, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Jeg har fått servert både supper og gryer fra Toro,men har problemer med å få det ned. Uansett hvilke gryter eller supper du velger,så har alle den eiendommelge smaken. Masse estoffer,smaksfforsterkere og masse drit. Studer hva som står på pakkene,så ser en hvor mye mat det er i de. Det er ikke mat. Mulig det er smaksforterkerne folk liker. Disse grytene kom på 70 tallet. Det var gryter fra Toro i alle hjem på lørdagen. Det var nytt og godt. Siden har folk fått mere kunnskap om mat. Når man finner på å servere god røvin til en torogryte,da er toppen på uvitenhet nådd Nettopp. Anonymkode: eafee...ec7
EvenBeinlaus Skrevet 27. februar 2020 #100 Skrevet 27. februar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tråden er fra 2012....Så hva er poenget med å dra opp gamle tråder ? Anonymkode: f4f9f...a0c Leita etter inspirasjon, er jo greit med gjenbruk i disse dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå