Gå til innhold

Toro gryteretter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det at jeg ser på meg selv som bedre enn andre er ene og alene deres ord. Jeg har ikke nevnt det med ett eneste ord.

Men historien gjentar seg; sier man at ferdigmat er dårligere enn annen hjemmelaget mat, så er man snobb. Legg merke til at jeg ikke har sagt noe om de personene som spiser Toro-mat, annet enn at jeg har sagt at vi har et noe annet verdisyn.

At jeg skulle se på meg selv som bedre, er det dere som påstår. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stakkarslig menneske her. :goodbye: Jeg liker jegergryten.

Det gjør jeg også! Jeg eier ikke kulturell kapital, altså :)

• Liker 2
Skrevet

Det at jeg ser på meg selv som bedre enn andre er ene og alene deres ord. Jeg har ikke nevnt det med ett eneste ord.

Men historien gjentar seg; sier man at ferdigmat er dårligere enn annen hjemmelaget mat, så er man snobb. Legg merke til at jeg ikke har sagt noe om de personene som spiser Toro-mat, annet enn at jeg har sagt at vi har et noe annet verdisyn.

At jeg skulle se på meg selv som bedre, er det dere som påstår. :)

Det har kanskje noe med måten du ordlegger deg.

• Liker 5
Skrevet

Rondane viltgryte er noe av det beste jeg vet!! Og jeg har laget en del viltgryter med alt mulig godt oppi, men klarer aldri å få til noe så godt som Rondane. Jeg har vært et pose-mannaske før, er blitt flinkere til å lage mer fra bunnen av, men når man i utgangspunktet er veldig glad i enkelte halvfabrikater så er det da lov å like disse best foran hjemmelaget? Eksempelvis er jeg veldig glad i toro sine Moussaka og Tikka Masala, så disse kommer jeg alltid til å kjøpe Toro :)

• Liker 2
Gjest Ludovie
Skrevet

Øh. Dømme??? For meg er Toro-mat noe jeg overhodet ikke har noe forhold til ettersom jeg aldri har kjøpt det, men jeg har da selvfølgelig smakt det - noe annet er jo helt umulig når man bor i Norge. Og dersom jeg hadde blitt servert det på en date, ville jeg begynt å undre meg over dømmekraften til fyren. At folk kanskje kjøper sånt i en travel hverdag har jeg forståelse for, men på en date? - Usedvanlig merkelig valg, vil jeg si.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har kanskje noe med måten du ordlegger deg.

Ok.

Men kanskje det også har å gjøre med at mange går bananas når man kritiserer Toro? Kanskje det dreier seg om dårlig samvittighet, ikke vet jeg. Jeg vet bare av erfaring etter å ha fulgt med på dette forumet en god stund at de som tilkjennegir i tråder at de bruker masse tid på mat og foretrekker kvalitet, ofte blir kritisert og kanskje til og med latterliggjort. Og ikke minst stemplet som snobber.

• Liker 1
Skrevet

Snobberi å foretrekke rene råvarer? :klo:

Syns ikke det er noe galt i å velge Toro en gang i blandt, men sannheten er jo slik at det finnes ganske mange som velger Toro og lignende produkter hver eneste dag og det må jeg si at jeg syns er veldig trist.

Jeg er ingen racer på kjøkkenet. Jeg klarer ikke lage avanserte middagsretter.

Men det er faktisk ikke så innviklet å lage enkel mat fra bunnen av.

Som noe indiske gryteretter aom er nevnt over her et sted og brukeren sier at han/hun går for poser...det er jo så enkelt som å steke kjøtt i biter, hakke opp litt grønnsaker og ha i og helle over typ kokosmelk eller lignende.

Om det blir for innviklet så blir jeg faktisk ganske skremt.

Jeg trodde jeg var dårlig på kjøkkenet, men ser jo at det finnes de som er verre enn meg jo :fnise:

Og vi som er "snobber" på kjøkkenet vil jo bare fortelle at det ikke er så vanskelig og ofte tar det ei heller lengre tid enn halvfabrikata. Ikke for å belære, men for å informere.

Folk lærer seg tydeligvis ikke å lage mat hjemme, på skolen o.l. så da må man jo lære det ett sted :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om å dømme et menneske som man ellers kommer godt over ens med, som man ellers har en fantastisk kjemi med, som man ler lett sammen med, har en god tone med, deler tanker og filosofier med, forteller om følelser og føler seg godt forstått av, men dømmer altså denne personen nord og ned fordi vedkommende har brukt toro gryterett til å lage mat ut av.

Har man virkelig blitt så godt kjent før det første måltidet sammen? :klo:

Skrevet

"Æsj! Jeg liker ikke bein, trevlete kjøtt og kålblader slengt sammen i en gryte - derfor smaker fårikål, objektivt sett, vondt" :skratte:

Av de posene som fortsatt eksisterer, er det bare amerikansk gryte jeg virkelig liker. Jeg lager retten på normalt vis (bruker helst karbonadedeig), og slenger i litt fersk sopp til slutt. Som tilbehør pleier jeg å kjøpe fersk baguette. Den skjærer jeg opp i skiver og topper med smør, ost og krydder/urter jeg liker, for så å gratinere i ovnen til osten blir gyllen i kantene. Av og til lager jeg en salat ved siden av.

Utrolig nok så har alle jeg har servert dette til både spist opp og spurt om påfyll. Neppe fordi jeg er en fantastisk kokk, men fordi det er mat som smaker. At noen ikke liker det er da både naturlig og greit, men jeg må si jeg synes det er langt mer stakkarslig å rakke ned på de som spiser Toro, enn å spise Toro :fnise:

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

Ok.

Men kanskje det også har å gjøre med at mange går bananas når man kritiserer Toro? Kanskje det dreier seg om dårlig samvittighet, ikke vet jeg. Jeg vet bare av erfaring etter å ha fulgt med på dette forumet en god stund at de som tilkjennegir i tråder at de bruker masse tid på mat og foretrekker kvalitet, ofte blir kritisert og kanskje til og med latterliggjort. Og ikke minst stemplet som snobber.

Men hvor kommer denne trangen til å understreke hvor sterkt man tar avstand fra Toro fra, da? Er det et utslag av dårlig selvtillit?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor kommer denne trangen til å understreke hvor sterkt man tar avstand fra Toro fra, da? Er det et utslag av dårlig selvtillit?

Eh, vi er på et diskusjonsforum, og trådens første innlegg handlet om å lage en Toro-rett på første date... Er det da så rart om noen skriver at man ikke ville gjort det selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en trang til å markere sin plassering i det sosiale rom!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor kommer den trangen til å stemple folk ikke liker Toro som snobber?

• Liker 2
Skrevet

Så det å diskutere på et diskusjonsforum er ikke greit om man mener noe helt annet?

Da har man bare en trang for å markere seg?

Blir jo et kjedelig forum dersom alle som svarer i trådene bare jatter med og er enige ;)

Gjest Spinell
Skrevet

Eh, vi er på et diskusjonsforum, og trådens første innlegg handlet om å lage en Toro-rett på første date... Er det da så rart om noen skriver at man ikke ville gjort det selv?

Trådens første innlegg inneholdt spørsmålet: hvilken Tororett liker du best? (fritt formulert etter hukommelsen) Det var ingen spørsmål av typen "Er det ok å servere halvfabrikata på en date?"

På typisk KG-vis sporer man av.

Det blir som å spørre hvilken bil man liker best, og bli møtt med et hylekor om at biler er forurensende og at alle burde ta kollektivtrafikk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så når spørsmålet er "hvilken er best?" så er det ikke lov å svare "ingen av dem..."?

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor kommer den trangen til å stemple folk ikke liker Toro som snobber?

Vet ikke? Jeg tror det kan være en slags motpol, en slektning av janteloven.

Jeg har ikke den trangen, siden jeg ikke ser kategorisk på saken, jeg mener bare at det blir litt klein stemning av det. Det virker så..panisk, og påtatt.

Men hva er egentlig motivasjonen for å erklære denne enorme misnøyen med Toro? Er det for å trykke andre ned?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe imot Toro gryteretter sånn sett, vokste opp med det selv (alenefar). Men det smaker jo så utrolig mye bedre å gi en innsats og lage maten selv. Jeg spiser Torogryta og er fornøyd, men når jeg lager fra scratch ligger jeg nesten og ruller i glede. Og det er viktig på date synes jeg.

Gjest Silvermist
Skrevet

Det er søren meg bare på KG man kan starte en ordkrig på bakgrunn av et "hvilken Toro-gryterett liker du best"-spørsmål.

Jesus!

Noen liker det, noen liker det ikke, og det er helt greit. Men å dra det derfra til å kalle folk stakkarslige på bakgrunn av halvfabrikata-preferanser er bare...for dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er søren meg bare på KG man kan starte en ordkrig på bakgrunn av et "hvilken Toro-gryterett liker du best"-spørsmål.

Jesus!

Noen liker det, noen liker det ikke, og det er helt greit. Men å dra det derfra til å kalle folk stakkarslige på bakgrunn av halvfabrikata-preferanser er bare...for dumt.

Kan du vise meg hvor man kaller andre stakkarslige i denne tråden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...