Gjest Silvermist Skrevet 23. mars 2012 #21 Del Skrevet 23. mars 2012 Stakkarslig menneske her. Jeg liker jegergryten. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 23. mars 2012 #22 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg liker også godt Bolognese gryterett. Da har jeg oppi hakkede tomater, melk og ost, og ekstra krydder. Angående å lage toro-middager. Det er mange som gjør det. Og hvis daten din får hakeslepp og løper ut døren med en gang han ser den tomme toro-posen, så er det gjerne like greitt. Med mindre du ønsker å lage alle middager fra scratch resten av livet. (ikke noe galt med å lage middager fra scratch, altså. Jeg gjør det jeg også når jeg har tid) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 23. mars 2012 #23 Del Skrevet 23. mars 2012 Tviler på at det er så mange menn med slik oppfatning om at maten må være laget fra "bunnen av". Smaker det godt og selskapet er godt så er det en god kveld. Sånne "mat fra bunnen folk" blir jævlig masete synes nå jeg, putter dere i samme skuff som strebere og glad-kristne! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 23. mars 2012 #24 Del Skrevet 23. mars 2012 Spansk gryte med svinekjøtt og basmatiris er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 23. mars 2012 #25 Del Skrevet 23. mars 2012 Hvorfor kan man ikke svare om bare lager mat fra bunnen? Jeg synes Toro smaker dritt, og synes det er på sin plass å advare ts om at det kanskje vil få noen kjipe konsekvenser dersom h*n serverer Toro-gryte på første date. Bare hjelpsomt ment. Det er kanskje ikke så rart om de som frekventerer mat-forumet ikke lager ferdigmat eller halvfabrikata? Jeg antar at de som er interessert i mat, heller ikke lager Toro-gryter. Det gjelder hvertfall for meg; jo mer interessert jeg er blitt i mat, desto mindre halvfabrikata befinner seg i skuffer og skap. Men dessverre har ferdigmatprodusentene klart å overbevise mange om at 1) ferdigmat smaker godt og 2) vi ikke har tid til å lage skikkelig mat. Enda godt det faktisk finnes noen som kan lage mat på dette matforumet. Nei, ingen rakker ned på andre. Det noen derimot gjør, inkludert meg selv, er å påpeke at ferdigmat smaker dårlig. Og det er ikke å rakke ned på de som lager denslags mat, det er en objektiv beskrivelse av maten. Hilsen den første AB som skrev at jeg seriøst hadde skygget banen dersom jeg hadde fått servert Toro på date. For meg betyr mat såpass mye at jeg ser på en som synes Toro er bra mat på date som en som har et ganske annerledes verdisyn enn meg. Vedkommende må selvsagt ikke være stjernekokk, men det er noe med innstilling til ferdigmat å gjøre. Da hadde jeg satt tusen ganger mer pris på ost og vin. For eksempel. Really? Drar du den så langt at du nevner verdisyn? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #26 Del Skrevet 23. mars 2012 Really? Drar du den så langt at du nevner verdisyn? Ja. Og heldigvis er ektefellen min enig med meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #27 Del Skrevet 23. mars 2012 Meksikansk gryte med ekstra sopp og krydder og rømme ved servering. Dette er turmat for meg. Ikke noe jeg overhode ville ha servert på en date. All Toro fikk da ligge i skuffen. Dersom du ønsker lette alternativer så kan du få et par av meg. En på fisk og en på kylling. Smaksrike supper og rundstykkene ved siden av kan du kjøpe ferdig. Det er lov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. mars 2012 #28 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg liker flere av Toro-grytene godt, det skal jeg ærlig innrømme, og jeg skammer meg ikke engang over det. Synes Bali kyllinggryte er god, ellers liker jeg også biff stroganoff, amerikansk og meksikansk gryte. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. mars 2012 #29 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg liker godt Bali kyllinggryte. (synes til og med den helt ferdige, kun til oppvarming er god!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #30 Del Skrevet 23. mars 2012 Really? Drar du den så langt at du nevner verdisyn? Ja. Og heldigvis er ektefellen min enig med meg. Hvis man skal trekke inn verdier her, så må jeg vel si at snobberi ikke akkurat er en positiv verdi. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #31 Del Skrevet 23. mars 2012 Hvis man skal trekke inn verdier her, så må jeg vel si at snobberi ikke akkurat er en positiv verdi. Det dreier seg ikke om snobberi. Men det har jeg gitt opp å diskutere her inne. Med en gang man nevner at man ikke liker ferdigmat, trekkes snobbekortet - og det er jeg grundig lei. Jeg er faktisk ganske lite snobbete, selvom jeg foretrekker kvalitetsmat og ser på det som viktig i livet mitt. Hva andre gjør er totalt opp til dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 23. mars 2012 #32 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg hadde aldri kommet tilbake om jeg hadde fått servert Toro på en date. Helt seriøst. Virkelig? Så om det var en fyr/dame du likte godt så hadde du latt Toro posen avgjøre? Hva med å heller foreslå å lage mat sammen med personen neste date.. Til spørsmålet. Jeg liker ikke gryteretter så godt og syns det blir for salt, men kan få plutselige kick på det, og da ville jeg gått for det samme som TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daybreak Skrevet 23. mars 2012 #33 Del Skrevet 23. mars 2012 Er meget "stakkarsleg" av meg,og er meget glad i Toro-mat. Italiensk gryte er favoritten når det kjem til gryterett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkepiken Skrevet 23. mars 2012 #34 Del Skrevet 23. mars 2012 Orientalsk gryte. Men den selger de ikke lenger tror jeg:/ Liker pølsegryta ganske godt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 23. mars 2012 #35 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) En annen som er kjempegod (ikke akkurat gryterett?) er Indisk Tandoori Chicken. Den smaker sikkert 1000 ganger bedre from scratch, men om man ikke har slike skills (som jeg ikke har), så er denne kjempegod, ihvertfall! Naanbrød fra Santa Maria med hvitløk (og et eller annet) er kjempegode til (nei, jeg lager ikke disse fra scratch heller) Endret 23. mars 2012 av Jade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 23. mars 2012 #36 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Jeg synes degvd (og der gikk hunden forbi og dro med seg ledningen og pcen mens jeg satt å skreiv.... så jeg prøver igjen) Jeg synes det er bedre å servere amerikansk grytene med f.eks litt ekstra kjøtt, litt ekstra grønnsaker, en god salat og enten hvitløksbaguetter eller et sånt hvitløksbrød(loff) som ble presentert tidligere her, enn å f.eks servere stekt biff, kokt ris og bearnaisesaus (som jeg husker ble veldig argumentert i en tidligere tråd her ) Så lenge man viser at man lager mat med litt (ok.. kanskje litt klisje) kjærlighet og gjør noe mer ut av gryteretten enn å bare f.eks stappe en grandis i ovnen, så er det greit på date for min del. Jeg forventer ingen mesterkokk. Og jeg syntes den nye tailandgryta til toro var ganske god... og baligryta. Endret 23. mars 2012 av HuskyPusky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #37 Del Skrevet 23. mars 2012 Dette blir nesten som å hyle jantelov hver gang noen er uenige med en selv... Jeg kjenner ikke deg, så jeg vet ikke hvordan du er på andre områder, men jeg tør påstå at de holdningene som utvises overfor mat med letthet kan karakteriseres som snobberi. På samme måte har du selv trukket konklusjoner om dine meningsmotstandere, også på grunnlag av innlegg i en tråd: jeg er verken uinteressert i mat eller i besittelse av et "mindreverdig" verdisyn, på tross av at jeg ikke skyr Toroprodukter. Jeg lager mye fra bunnen, men avskriver ikke halvfabrikata. Jeg synes det er snobbete å utvise en nedlatende holdning overfor det store flertallet som faktisk gjør det på denne måten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. mars 2012 #38 Del Skrevet 23. mars 2012 Det dreier seg ikke om snobberi. Men det har jeg gitt opp å diskutere her inne. Med en gang man nevner at man ikke liker ferdigmat, trekkes snobbekortet - og det er jeg grundig lei. Jeg er faktisk ganske lite snobbete, selvom jeg foretrekker kvalitetsmat og ser på det som viktig i livet mitt. Hva andre gjør er totalt opp til dem. Poenget er vel at det blir veldig enten eller. Det høres jo ut på deg som at de som godt kan spise en Toro-pose en gang i mellom ikke foretrekker kvalitetsmat. For meg er det ikke et motsetning mellom Toro og kvalitetsmat, all den tid jeg faktisk bruker på å tilbrede mat fra bunnen av. Med andre ord: selv om jeg liker Bali kyllinggryte så liker jeg også å lage gode og sunne kvalitetsmiddager fra bunnen av. Men hvis det er en lørdagskveld og jeg ikke orker så kan jeg godt finne på å ty til Toro. Så jeg er enig med Spinell her, jeg synes det er snobberi hvis man ser på seg selv som bedre enn andre fordi de ikke er redde for å si at man ikke nødvendigvis lager mat fra bunnen av hver dag. Mvh Yvonne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #39 Del Skrevet 23. mars 2012 Det dreier seg ikke om snobberi. Det er jeg faktisk enig med deg i. Jeg er også enig med deg i at det handler om verdisyn. Det handler om å dømme et menneske som man ellers kommer godt over ens med, som man ellers har en fantastisk kjemi med, som man ler lett sammen med, har en god tone med, deler tanker og filosofier med, forteller om følelser og føler seg godt forstått av, men dømmer altså denne personen nord og ned fordi vedkommende har brukt toro gryterett til å lage mat ut av. Da har man et menneskesyn som er veldig fordømmende og er lite empatisk. I stedet for å si, "uj, du må ha hatt dårlig tid, for denne kan ikke ha vært laget fra bunnen av? neste gang vi spiser er det min tur å lage mat, og da skal jeg lære deg hvor lett og enkelt det er å lage god mat med bare noen enkle råvarer og det på under en halvtime!", så sier du, "nei, fy faen, er dette posesuppe? jeg stikker, ikke kontakt meg, jeg vil ikke vite av deg etter at du serverte meg ferdigmat!". Det sier en hel del om deg og ditt menneskesyn. Det er flott at du har funnet noen, det er bare synd at dere deler menneskesyn og at du derfor aldri får lære deg å se på mennesker på en annen måte enn du gjør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 23. mars 2012 #40 Del Skrevet 23. mars 2012 Bali kyllinggryte er den beste synes jeg. Pleier å putte oppi vårløk og paprika i tillegg hvis jeg har. Selger de ikke orientalsk gryte lenger?? Det er krise for pappa. Hans favoritt. Om jeg hadde blitt servert Toro på date hadde ikke gjort meg noe. Hadde ikke blitt imponert over kokkeleringsferdighetene, men alle kan ikke være gode på alt. Man har da sikkert andre ting man er god på 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå