AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Del Skrevet 22. mars 2012 Nå har jeg sitti i flere timer å fundert på hva jeg skal lage til middag i morra, (date på gang) og av alle verdens ting så har jeg mest lyst på Toros Amerikanske gryte, med hvitløks baguetter og rødvin så klart Men tilbake til Toro! Hva er din favoritt? event hva har du oppi for å "spice" opp litt? Kikka litt på hjemme sida dems og det er utallige produkter jeg ikke har prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg hadde aldri kommet tilbake om jeg hadde fått servert Toro på en date. Helt seriøst. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Del Skrevet 22. mars 2012 Det svineriet har jeg ikke hørt på femten år og kommer aldri til å spise det igjen. Det er bare stakkarslige folk som spiser TORO. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Del Skrevet 22. mars 2012 Rørt, ikke hørt. *damnyouautocorrect!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 22. mars 2012 #5 Del Skrevet 22. mars 2012 Eneste Toro-gryteretten jeg tåler er Jaktgryte, og den forsvant da Jegergryte kom tilbake på markedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. mars 2012 #6 Del Skrevet 22. mars 2012 Ingen tororetter faller i smak her! Det er jo så enkelt å lage noe fra "børjan" av... F.eks stroganofgryte; Skjær opp biffkjøtt i terninger og fres i pannen sammens med litt løk (for smakens skyld så stek kjøtt og løk i meierismør). Dra gryten av plata og rør inn 2ss hvetemel, rør rundt og spe i litt melk. Sett gryta tilbake på plata, og spe etter med melk mens du rører og sausen tykner.. Når sausen er passe tykk så har du i tomatpurre (ca 4ts) og en halv boks rømme. Smak til med salt og pepper. Ha gjerne i litt sølvløk. Server gryteretten med salat, fullkornris eller stappe og en god salat. Og gjerne hvitløksbaguetter! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 22. mars 2012 #7 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Jeg er så ukultivert ( :gjeiper: ) at jeg syns mange toro-supper og gryter er gode, jeg! Min favoritt av grytene er nok italiensk gryte med pasta, er ikke så glad i de risbaserte. Jeg er egentlig tilhenger av å lage maten selv fra bunnen av, men av og til er det veldig greit å gjøre det enkelt. (Denne fiskesuppa er forresten kjempegod, anbefales! Her i huset falt den i smak til og med hos dem som hardnakket påsto at de overhodet ikke liker fiskesuppe ) Endret 22. mars 2012 av Thorn 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Del Skrevet 22. mars 2012 Toro-grytene er gode som base, noe man lager en masse mer ut av. Ha litt forskjellig av grønt og godt oppi, litt kjøtt, og man har en nydelig matrett. Så lenge man har fantasien i behold kan man lage mye godt av alt mulig forskjellig, også en toro-gryte. Derimot er jeg lite glad i alle e-stoffene de har i. Men det er en helt annen debatt. Det er en hel masse e-stoffer i vanlig sjokolade også og det spiser folk flest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 23. mars 2012 #9 Del Skrevet 23. mars 2012 Da jeg så overskriften tenkte jeg amerikansk gryte Synes den er god med f.eks hvitløksbaguetter som du skriver. Er egentlig glad i å lage mat, men noen ganger har man lyst på ferdiggryte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #10 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg lager aldri Tororetter selv, jeg lager all mat fra bunnen. Men jeg er oppvokst med posemat, min mor lager vel knapt noe som ikke kjøpes i flatpakket post Og jeg må innrømme at jeg tenker "yesss" inni meg når jeg kommer til søndagsmiddag og det dufter Bali kyllinggryte helt ut i oppkjørselen Har aldri klart å lage noe som smaker helt likt - antageligvis fordi det er så mye e-stoffer og dritt i den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhMickey Skrevet 23. mars 2012 #11 Del Skrevet 23. mars 2012 Toro Tacogryte(bytter kjøttdeigen ut med bønner + tomater) med nacho-chips, guacemole og mager kesam til :jepp: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #12 Del Skrevet 23. mars 2012 Hvorfor må alle alltid rakke ned på ferdigmat og pose mat og lignende når man spør etter favoritter...Hvis du ikke har noen fordi du "lager alt fra bunn" eller "rører ikke posemat", så ikke svar da... Jeg synes stroganoff posen er den beste av de, men har ikke smakt alle sammen heller! Basert på hvor mange på kvinneguiden som sier de "aldri" eller "veldig sjeldent" spiser ferdigmat eller halvfabrikata skjønner jeg jammen meg ikke hvordan Toro og Stabburet osv fortsatt eksisterer. Skulle jo tro "alle" lagde alt fra bunnen selv ut i fra hva folk skriver her Ikke noe i mot dere som lager fra bunnen av fordi dere lager mat fra bunnen, bare fordi dere rakker ned på andre som om det er et slags klassesystem basert på om man benytter hel-/halvfabrikata. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 23. mars 2012 #13 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Jeg er en av de som ikke liker halvfabrikat mat, men den mexicanske gryta er faktisk litt god. Pleier å tilsette bønner, chili, hvitløk, pepper og serverer med slike ferdige hvitløksbaguetter. Også en slik deilig salat med fetaost og lime Deilig å ha en dag innimellom hvor man er litt lat og ikke lager alt fra bunnen av Men å servere det på date? Nja, da ville jeg nok valgt noe annet Endret 23. mars 2012 av Ryvre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #14 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg lager ikke Toro-retter (som regel), men rakker ikke ned på dem som gjør det og jeg spiser det jeg får servert. Med et smil! Men jeg hadde ikke servert Toro på date, og jeg hadde syntes det var rart å få servert på Toro på date også, selv om jeg selvsagt ikke hadde kommentert det. Jeg er heller ikke stor fan av hvitløksbaguetter fra fryseren, hadde heller kjøpt et godt brød eller bakt selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #15 Del Skrevet 23. mars 2012 Ser ikke problemet med å servere modifisert Toro på date. Hadde svarene i denne tråden vært representative for norges befolkning, ville Toro vært konk for lenge siden Selv er jeg ikke så begeistret for de grytene som allerede er tilsatt ris (meksikansk-, amerikansk- og tacogryte). Mine favoritter er Jaktgryte og Bali kyllinggryte. Bali-gryta kan man gjerne tilsette litt fersk kuttet ingefær og litt ekstra ananas. Serveres med god ris og en salat. I jaktgryta bruker man viltkjøtt, fersk champignon og bacon, slik det står på pakka. Unngå for all del hermetisert sopp og kjøttdeig. For å sikre seg at kjøttet er mørt; kok det på forhånd, og bruk gjerne kjøttkraft istedenfor noe av vannet i gryta. En neve tyttebær og litt purreløk er også fint å tilsette. Server med mandelpoteter, hjemmelaget potetmos eller god ris. Jeg foretrekker hjemmelaget potetmos. (Kan ikke sammenliknes med pose-mos!!) Rosenkål eller broccoli, tyttebærsyltetøy og flatbrød bør også være på bordet. De gangene jeg lager noen av disse grytene bruker jeg en større andel fløte/creme fraiche enn det som står på posen. Kniper tilsvarende inn på vannmengden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mari kontrari Skrevet 23. mars 2012 #16 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg syns det må være greit å lage en modifisert toro-gryte, liker selv den meksikanske, og jeg lager stort sett alltid gryter fra bunn. Om den du nevner er noe ala den meksikanske ville jeg stekt kjøttdeigen som skal oppi sammen med finhakket hvitløk og chili, evt. også hakket gulrot/selleristang/løk for ekstra grønnsakssmak. Muligens også smakt til med ekstra tomat, men det er en smakssak. Et tips som er lett om du vil ha noe hjemmelaget: Bytt ut kjøpe-hvitløksbrød med en loff som du skjærer i skiver, smører på smør med hvitløk og persille og "setter sammen igjen" før du baker det i ovnen pakket i aluminiumsfolie. Da får du noe ekstra som er veldig lettvindt siden det kan lages helt klart på forhånd. Tror det er snakk om 20-30 min i ovnen, men husker ikke helt i farten Syns folk er strenge som ikke ville gitt noen en sjanse pga en torogryte - jeg er opptatt av å lage ren mat fra bunnen, men det er faktisk mange andre egenskaper som er mye viktigere for meg. Så tipper ikke det er avgjørende for om det blir en vellykket date eller ikke. Lykke til, TS 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 23. mars 2012 #17 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg elsker Rondane viltgryte :-) NAM!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #18 Del Skrevet 23. mars 2012 Nå har jeg sitti i flere timer å fundert på hva jeg skal lage til middag i morra, (date på gang) og av alle verdens ting så har jeg mest lyst på Toros Amerikanske gryte, med hvitløks baguetter og rødvin så klart Men tilbake til Toro! Hva er din favoritt? event hva har du oppi for å "spice" opp litt? Kikka litt på hjemme sida dems og det er utallige produkter jeg ikke har prøvd Toro gryte og rødvin? hallo....................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #19 Del Skrevet 23. mars 2012 Toro på date? Nedtur, da er det bedre å lage istand noe enklere og er du helt ræva på matlaging kan du tilby ost og vin (med kjeks, frukt&grønskaer og tilbehør). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #20 Del Skrevet 23. mars 2012 Hvorfor må alle alltid rakke ned på ferdigmat og pose mat og lignende når man spør etter favoritter...Hvis du ikke har noen fordi du "lager alt fra bunn" eller "rører ikke posemat", så ikke svar da... Hvorfor kan man ikke svare om bare lager mat fra bunnen? Jeg synes Toro smaker dritt, og synes det er på sin plass å advare ts om at det kanskje vil få noen kjipe konsekvenser dersom h*n serverer Toro-gryte på første date. Bare hjelpsomt ment. Basert på hvor mange på kvinneguiden som sier de "aldri" eller "veldig sjeldent" spiser ferdigmat eller halvfabrikata skjønner jeg jammen meg ikke hvordan Toro og Stabburet osv fortsatt eksisterer. Skulle jo tro "alle" lagde alt fra bunnen selv ut i fra hva folk skriver her Det er kanskje ikke så rart om de som frekventerer mat-forumet ikke lager ferdigmat eller halvfabrikata? Jeg antar at de som er interessert i mat, heller ikke lager Toro-gryter. Det gjelder hvertfall for meg; jo mer interessert jeg er blitt i mat, desto mindre halvfabrikata befinner seg i skuffer og skap. Men dessverre har ferdigmatprodusentene klart å overbevise mange om at 1) ferdigmat smaker godt og 2) vi ikke har tid til å lage skikkelig mat. Enda godt det faktisk finnes noen som kan lage mat på dette matforumet. Ikke noe i mot dere som lager fra bunnen av fordi dere lager mat fra bunnen, bare fordi dere rakker ned på andre som om det er et slags klassesystem basert på om man benytter hel-/halvfabrikata. Nei, ingen rakker ned på andre. Det noen derimot gjør, inkludert meg selv, er å påpeke at ferdigmat smaker dårlig. Og det er ikke å rakke ned på de som lager denslags mat, det er en objektiv beskrivelse av maten. Hilsen den første AB som skrev at jeg seriøst hadde skygget banen dersom jeg hadde fått servert Toro på date. For meg betyr mat såpass mye at jeg ser på en som synes Toro er bra mat på date som en som har et ganske annerledes verdisyn enn meg. Vedkommende må selvsagt ikke være stjernekokk, men det er noe med innstilling til ferdigmat å gjøre. Da hadde jeg satt tusen ganger mer pris på ost og vin. For eksempel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå