AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Hei, jeg studerer økonomi ledelse og er snart ferdig med mitt 2. år på bacheloren min ved et universitet. Jeg Tenker at jeg vil bort og prøve noe, altså å fullføre resten av utdanningen min(masteren) ved en annen høyskole eller universitet. Hvis jeg har gode nok karakterer blir jeg kanskje å søke på Norges handelshøyskole. Men hvis jeg ikke har de karakterene som skal til for opptaket ved Norges handelshøyskole, så vurderer jeg Trondheim økonomiske høyskole. Jeg har hørt at handelshøyskolen i Bodø tilbyr bedre økonomiutdannelse enn Trondheim, men dette er bare noe jeg har hørt. Jeg tenkte å høre om det var noen her inne på forumet som kunne gi noen synspunkter på hva slags høyskoler eller universitet som tilbyr siviliøkonomiutdanning, og som er gode på det. Litt dårlig formulert det siste der, men satser på at dere forstår hva jeg mener
Gjest alille Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Hmm, jeg sitter med det motsatte inntrykket, at TØH har bedre rykte enn HHB. Men jeg tror ingen av skolene er dårlige valg uansett, og personlig synes jeg det er litt meningsløst å velge skole utifra så små forskjeller. Om valget hadde stått mellom NHH og en liten høyskole ingen har hørt om er det jo greit nok, men forskjellen på TØH og HHB er ikke så stor at det er vits i å velge kun på grunnlag av det. Jeg har hørt positive ting om begge skolene, og hvem som er best avhenger av hvem du spør, når du går der, hvilke fag du tar og hvilke forelesere du er så (u)heldig med å få. Hvor vil du trives best, tror du, og hvor kan du knytte et nettverk? Andre skoler som har ok rykte på master i økonomi er UiA og UMB, og BI.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Hmm, jeg sitter med det motsatte inntrykket, at TØH har bedre rykte enn HHB. Men jeg tror ingen av skolene er dårlige valg uansett, og personlig synes jeg det er litt meningsløst å velge skole utifra så små forskjeller. Om valget hadde stått mellom NHH og en liten høyskole ingen har hørt om er det jo greit nok, men forskjellen på TØH og HHB er ikke så stor at det er vits i å velge kun på grunnlag av det. Jeg har hørt positive ting om begge skolene, og hvem som er best avhenger av hvem du spør, når du går der, hvilke fag du tar og hvilke forelesere du er så (u)heldig med å få. Hvor vil du trives best, tror du, og hvor kan du knytte et nettverk? Andre skoler som har ok rykte på master i økonomi er UiA og UMB, og BI. TS her. Takk for tilbakemelding. Jeg glemte å nevne at jeg studerer på HHB/universitetet i nordland. Jeg tenker at det kan være sunt å flytte litt på seg. Jeg vet at TØH har høyere karakterkrav enn HHB på masteren, men det er kanskje pga. skolen nettop ligger i Trondheim. Bodø er kanskje ikke så attraktiv med tanke på beliggenheten. BI er ikke et alternativ siden jeg ikke ønsker å ta opp med studielån til å studere der enn andre skoler. UIA og UMB er jo alternativer. Men jeg har fortsatt tid på meg til å avgjøre enten det blir den ene skolen eller den andre.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 TS her. Noen andre som har noen meninger om skoler som tilbyr siviløkonomiutdannelse?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Det kommer jo an på hva slags fordypning du ønsker på mastergraden, da. En siviløkonom er ikke en siviløkonom, vet du. Noen skoler er dyktige på finans, noen på markedsføring, andre igjen på bedriftsøkonomi. Både TØH og HHB er bra om du ikke kommer inn på NHH. Jeg vil dog tenke meg at man får et mer relevant nettverk på skoler i de større byene, hvor det er flere bedrifter og større arbeidsmarked.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå