AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Med frivillig arbeid mener jeg i skikkelige organisasjoner over lengre perioder og ikke "jobbet frivillig en helg på loppemarked". Dersom du f.eks er med i hjelpekorpset til Røde Kors, er det med på CV? Og under hva, arbeidserfaring på lik linje med dine betalte jobber (men at det spesifiseres at det er frivillig) eller som eget avsnitt?
otilie Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 sånt frivillig arbeid setter jeg sammen med arbeidserfaring.... jeg jobber mye frivillig på en studentbar nå, og eneste forskjellen fra den og en vanlig bar er jo at jeg ikke får betalt..... så det er jo arbeid!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Jeg ville ha satt det under f.eks "Verv" eller "Frivillig arbeid". Jeg synes det er greit å føre opp dette så lenge det er relevant til stillingen du søker på. Men om du har vært sekretær i 4H og søker jobb på Rema, så ser jeg ikke helt poenget. Man kan argumentere med at "da viser man vilje og ansvar", mens jeg som ser gjennom søknader tenker at det er unødvendig og urelevant informasjon. Det jeg ser etter er personlige egenskaper og erfaring Så jeg vil virkelig anbefale å tenke deg litt om før du setter på alt mulig av frivillig arbeid. Se det i forhold til det du søker på.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Jeg fører opp frivillig arbeid/verv og betalt jobb hver for seg.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 jeg fører opp utdanning jobb erfaring kurs verv frivillig arbeid.
Sol79 Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Verv og frivillig arbeid fører man opp under "annet". Å skrive det opp som arbeidserfaring ser bare rart ut. Ei jeg kjenner skrev opp alle OD-dagene sine på CV'n... 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Verv og frivillig arbeid fører man opp under "annet". Å skrive det opp som arbeidserfaring ser bare rart ut. Ei jeg kjenner skrev opp alle OD-dagene sine på CV'n...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Verv og frivillig arbeid fører man opp under "annet". Å skrive det opp som arbeidserfaring ser bare rart ut. Ei jeg kjenner skrev opp alle OD-dagene sine på CV'n... skriver det ikke under jobb erfaring..men en egen overskrift for verv og egen for frivillig arbeid ...
Gjest Spinell Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 (endret) I tillegg til oppføring som nevnt over, under "Verv/frivillig arbeid" har jeg også sett denne typen arbeid oppført under "Fritidsinteresser/-aktiviteter". Mange har jo en genuin hjelpeinteresse, og er man besøksvenn, aktiv i hjelpekorps, leksehjelp eller frivillig på FOD-gården, og bruker fritiden sin til disse aktivitetene blir heller ikke disse overskriftene feil. Endret 23. mars 2012 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Jeg ville ha satt det under f.eks "Verv" eller "Frivillig arbeid". Jeg synes det er greit å føre opp dette så lenge det er relevant til stillingen du søker på. Men om du har vært sekretær i 4H og søker jobb på Rema, så ser jeg ikke helt poenget. Man kan argumentere med at "da viser man vilje og ansvar", mens jeg som ser gjennom søknader tenker at det er unødvendig og urelevant informasjon. Det jeg ser etter er personlige egenskaper og erfaring Så jeg vil virkelig anbefale å tenke deg litt om før du setter på alt mulig av frivillig arbeid. Se det i forhold til det du søker på. Det sier jo mye om en persons personlige egenskaper at de har jobbet frivillig? Jeg tenker at det sier mer om en person at man kan "vise" til slikt enn at man skriver "Jeg er en engasjert person". Foreksempel. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Kommer vel an på det. Er du engasjert i litt for mye privat, så kommer kanskje ikke jobben alltid først i forhold til evt. overtid og hastesaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå