Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt lyst å lese en serie som handler om vampyrer. :) Jeg har ikke lyst å lese de bøkene som True Blood og The Vampire Diaries er basert på, ettersom jeg har sett de to TV-seriene og føler da at det ikke er noe spennende å lese bøkene. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Anne Rice?

Gjest Vampen
Skrevet

Ta en titt på vampyrserien til Anne Rice.:) Første bok er En vampyrs bekjennelser.

AnonymBruker
Skrevet

Anita Blake, Vampire Hunter av Laurell K. Hamilton

Vampire Empire av Clay og Susan Griffith

The Dresden Files av Jim Butcher

Night Huntress av Jeaniene Frost

Skrevet

"Sagaen om Darren Shan" av Darren Shan! Anbefaler virkelig denne serien. Er ikke typisk "twilight" med glitrende vampyrer. Jeg har ikke ord, du må lese dem, det er det virkelig verdt. Darren Shan har også en serie om demoner som nesten er like bra, demonata-serien.

Har lest begge seriene minst 3 ganger, hehe :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Sagaen_om_Darren_Shan

Skrevet

Dracula av Bram Stoker holder seg fortsatt bra. :)

Ellers er det eneste jeg kommer på Den vesle vampyren-serien. Husker jeg elsket den som barn. Rydiger og Anna :hjerte:

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg har lest noe av True Blood-serien. Tv-serien er veeldig løst basert på bøkene, så det meste vil faktisk være nytt for deg :)

Edit: løst basert? Det så så rart ut. Heter det egentlig det? :klo:

Endret av Badabing
  • Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg har lest noe av True Blood-serien. Tv-serien er veeldig løst basert på bøkene, så det meste vil faktisk være nytt for deg :)

Edit: løst basert? Det så så rart ut. Heter det egentlig det? :klo:

Jeg skjønte godt hva du mente. Jeg har lest alle True Blood-bøkene og TV-serien og bøkene er to helt forskjellige ting.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Hva slags vampyrsjanger er du ute etter da? Mer moderne, eller tradisjonelle vampyrer som verken glitrer eller kjører volvo?

De tradisjonelle har egentlig blitt nevnt, men om du likte vampire diaries (bøkene suger btw), så kan jeg anbefale deg vampire academy og til nøds house of night.

Skrevet

Hvis du ikke vil lese sånn klissete vampyr-bøker, vil jeg anbefale La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke vil lese sånn klissete vampyr-bøker, vil jeg anbefale La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist.

Ja, den tenkte jeg ikke på. Den er kjempebra! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg antar at du allerede har lest Dracula? Fevre Dream av George R. R. Martin er også rimelig bra.

Skrevet

The historian. Jeg koste meg veldig med den.

Skrevet

Skulle til å nevne den selv, den er veldig bra :) !

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også anbefale Anne Rice. Veldig gode vamprybøker med en helt egen intensitet og atmosfære.

Gjest Badabing
Skrevet

Den hadde jeg glemt, men den anbefales absolutt! :)

• Liker 1
Skrevet

The historian. Jeg koste meg veldig med den.

Agreed! Den er veldig fin!

Også mener jeg også at True Blood bøkene er noe helt annet enn serien, de er veldig spennende og lettleste. Freste gjennom de 10 første på litt over 2 uker husker jeg.

Skrevet

Hvis du er åpen for noe annerledes, så kan du jo prøve "Abraham Lincoln: The Vampire Hunter". ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...