AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har litt lyst å lese en serie som handler om vampyrer. Jeg har ikke lyst å lese de bøkene som True Blood og The Vampire Diaries er basert på, ettersom jeg har sett de to TV-seriene og føler da at det ikke er noe spennende å lese bøkene. Forslag?
Gjest Vampen Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Ta en titt på vampyrserien til Anne Rice. Første bok er En vampyrs bekjennelser.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Anita Blake, Vampire Hunter av Laurell K. Hamilton Vampire Empire av Clay og Susan Griffith The Dresden Files av Jim Butcher Night Huntress av Jeaniene Frost
anonymuschick Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 "Sagaen om Darren Shan" av Darren Shan! Anbefaler virkelig denne serien. Er ikke typisk "twilight" med glitrende vampyrer. Jeg har ikke ord, du må lese dem, det er det virkelig verdt. Darren Shan har også en serie om demoner som nesten er like bra, demonata-serien. Har lest begge seriene minst 3 ganger, hehe http://no.wikipedia.org/wiki/Sagaen_om_Darren_Shan
Arlea Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Dracula av Bram Stoker holder seg fortsatt bra. Ellers er det eneste jeg kommer på Den vesle vampyren-serien. Husker jeg elsket den som barn. Rydiger og Anna
Gjest Badabing Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Jeg har lest noe av True Blood-serien. Tv-serien er veeldig løst basert på bøkene, så det meste vil faktisk være nytt for deg Edit: løst basert? Det så så rart ut. Heter det egentlig det? Endret 22. mars 2012 av Badabing 1
Moscato Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Hihi, eg las Den vesle vampyren då eg var lita. Saknar serien litt, kjenner eg 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har lest noe av True Blood-serien. Tv-serien er veeldig løst basert på bøkene, så det meste vil faktisk være nytt for deg Edit: løst basert? Det så så rart ut. Heter det egentlig det? Jeg skjønte godt hva du mente. Jeg har lest alle True Blood-bøkene og TV-serien og bøkene er to helt forskjellige ting. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Hva slags vampyrsjanger er du ute etter da? Mer moderne, eller tradisjonelle vampyrer som verken glitrer eller kjører volvo? De tradisjonelle har egentlig blitt nevnt, men om du likte vampire diaries (bøkene suger btw), så kan jeg anbefale deg vampire academy og til nøds house of night.
mysticmoo Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Hvis du ikke vil lese sånn klissete vampyr-bøker, vil jeg anbefale La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist. 2
Arlea Skrevet 23. mars 2012 #12 Skrevet 23. mars 2012 Hvis du ikke vil lese sånn klissete vampyr-bøker, vil jeg anbefale La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist. Ja, den tenkte jeg ikke på. Den er kjempebra! 1
Thought-Fox Skrevet 23. mars 2012 #13 Skrevet 23. mars 2012 Jeg antar at du allerede har lest Dracula? Fevre Dream av George R. R. Martin er også rimelig bra.
pinar Skrevet 23. mars 2012 #15 Skrevet 23. mars 2012 Hvis du ikke vil lese sånn klissete vampyr-bøker, vil jeg anbefale La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist. Skulle til å nevne den selv, den er veldig bra ! 1
Tabris Skrevet 23. mars 2012 #16 Skrevet 23. mars 2012 Jeg vil også anbefale Anne Rice. Veldig gode vamprybøker med en helt egen intensitet og atmosfære.
Lisa-Marie Skrevet 23. mars 2012 #17 Skrevet 23. mars 2012 Gå inn på denne: http://www.vampirelibrary.com/ Der er alle vampyrbøker listet opp, og man kan søke etter bøker etter sjanger også. Flott side
Gjest Badabing Skrevet 23. mars 2012 #18 Skrevet 23. mars 2012 Hvis du ikke vil lese sånn klissete vampyr-bøker, vil jeg anbefale La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist. Den hadde jeg glemt, men den anbefales absolutt! 1
AryaUnderfoot Skrevet 24. mars 2012 #19 Skrevet 24. mars 2012 The historian. Jeg koste meg veldig med den. Agreed! Den er veldig fin! Også mener jeg også at True Blood bøkene er noe helt annet enn serien, de er veldig spennende og lettleste. Freste gjennom de 10 første på litt over 2 uker husker jeg.
Tabris Skrevet 24. mars 2012 #20 Skrevet 24. mars 2012 Hvis du er åpen for noe annerledes, så kan du jo prøve "Abraham Lincoln: The Vampire Hunter".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå