Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter i litt av ei knipe her. Jobben min må nedbemanne, og jeg har fått tilbud om å gå ned til 50% stilling. Det har jeg rett og slett ikke råd til.

Hvis jeg aksepterer å gå ned til 50% blir arbeidstiden lagt opp fordelt over fem ukedager på vanskelige tidspunkter sånn at det blir vanskelig å kombinere med annen jobb (jeg har snakket med sjefen om dette, og det er eneste tilbudet de har til meg), og jeg har små barn som gjør at jeg egentlig er nødt til å ha jobb på dagtid i ukedagene. Helge- og kveldsjobb blir nærmest umulig. Som om ikke det er nok så sliter jeg med helsa og kjenner at jeg blir helt matt bare av tanken på å måtte kjempe meg gjennom den tøffe tida som kommer.

Jeg har allerede søkt på andre jobber i lengre tid, uten napp. Så framtida ser ikke akkurat lys ut.

Alternativet er å si opp jobben, men da får jeg karantene på åtte uker før jeg kan søke dagpenger, så det er jo strengt tatt ikke noe alternativ det heller. Men om jeg går ned til 50% og SÅ mister jobben senere, så har jeg jo et enda dårligere grunnlag å få dagpenger for hvis det blir aktuelt senere.

Jeg føler at uansett hva jeg velger så blir det galt. Håpet er jo at jeg skal få en annen jobb ganske snart, men det ser ikke lovende ut akkurat nå.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be dem om å si deg opp?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Be dem om å si deg opp?

Det har jeg spurt om, men det nekter de. Jeg regner med de vil ha sitt på det tørre så de ikke risikerer å bli beskyldt for usaklig oppsigelse.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nedbemanning er ikke usakelig oppsigelse. Gå til sjefen og legg litt press, høres jo absolutt mest fair ut at de sier deg opp.

Stå på, og lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...